פעלו בהתאם לתוכנית קבועה מראש
מנקודת מבט עסקית, המדיה החברתית הינה אפשרות אידיאלית לבניית המותג והאמינות שלכם; היא מאפשרת להוסיף ערך לקשרים ולמעריצים שלכם. חשוב להציע להם מידע בעל ערך הכולל קורטוב של תובנות אישיות. בין אם אתם עוסקים בנטוורקינג פנים אל פנים או בנטוורקינג מקוון, האמינות ובניית היחסים חיוניים לתהליך.
במדיה החברתית, המפתח להצלחה הוא הכנת האסטרטגיה מראש. עליכם לשקול את משך הזמן שאתם יכולים להקדיש בכל יום, באופן ריאלי, למאמצי השיווק המקוונים שלכם כדי להיות עקביים. לאנשים יש נטייה להתחבר לאינטרנט בזמנים אקראיים ולהתחיל לשוטט ברשת. אז קורה משהו מסתורי ברצף החלל-זמן. לפתע חולפות להן שעתיים ביעף, לפני שהספקתם לעשות משהו!
מנעו את נפילתכם קרבן למלכודת הזאת: כתבו תוכנית שתכלול את התדירות ואת משך הזמן שבמהלכו תפעילו את המדיה החברתית שלכם.
תכננו לוח זמנים שבועי שכולל ימים ושעות ספציפיות שאותן תשקיעו בפיתוח האסטרטגיה של המדיה החברתית שלכם. הבינו מהו הריאלי וההגיוני עבור החברה שלכם. לדוגמה, ייתכן שתתכננו לפרסם עדכונים יומיים ב- 9 בבוקר, ב- 1 בצהריים, וב- 5 אחר הצהריים, ולאחר מכן תקדישו עשר דקות למענה לתגובות ולמסרים ישירים ב- 10 בבוקר, וב- 3 אחר הצהריים, בימי שני ורביעי. בימי שלישי וחמישי אתם עשויים להקדיש עשר דקות ב- 10 בבוקר וב- 3 אחר הצהריים כדי לצייץ בתגובה על הערות של אנשים שתחשבו שהן בעלות ערך. אתם יכולים גם לנצל את הזמן הזה כדי להודות לאנשים לאזכורכם או למענה על העדכונים שלכם בציוץ.
מנפו את הזמן שלכם
כאשר תתכננו את התוכנית שלכם, ודאו שאתם משלבים בה כלים כדי למנף את הזמן שלכם במאמצי המדיה החברתית שלכם. אתרים דוגמת https://ping.fm, https://seesmic.com, ו- www.tweetdeck.com מיועדים כדי לשלוח עדכונים ברשת החברתית למגוון אתרי נטוורקינג חברתיים, כולל טוויטר ופייסבוק, בקליק אחד.
קיימים אתרים המאפשרים לכם לקשר מספר חשבונות פייסבוק וטוויטר (אם יש לכם יותר מחשבון אחד) ליישום יחיד על שולחן העבודה, שבאמצעותו תוכלו לשלוח עדכונים לכל האתרים וכן להציג ולענות לפוסטים של החברים שלכם באתרים האלה ולשמור רישום של כל הפוסטים ששלחתם בעבר. המשמעות היא שלא תצטרכו להיכנס לאתרים רבים של המדיה החברתית… תוכלו לנהל את כל חשבונות הנטוורקינג החברתיים שלכם ממקום אחד!
כמו כן, קיימים אתרים דוגמת www.cotweet.com שבהם תוכלו לקבוע עדכונים מראש, כדי שיתעדכנו כאשר אינכם מחוברים. כאשר אני בנסיעות, הכלי הזה יעיל מאוד.
החזרת השקעת הנטוורקינג במדיה החברתית
לאחר שהקמתם את האסטרטגיה שלכם, סביר להניח שתרצו מאוד לראות ה של ההשקעה שלכם במדיה החברתית, אך חשוב לזכור דבר אחד: הנטוורקינג, בין אם הוא נעשה פנים-אל-פנים ובין אם הוא נעשה באופן מקוון, מצריך השקעה וסבלנות רבים. הוא כולל טיפוח יחסים עם אנשים. השורה התחתונה היא – נדרש לכך זמן. נדרשת לשם כך בניית האמינות של המותג שלכם, ואנו יודעים שזה לא קורה בן לילה.
החזר ההשקעה קשור ישירות לגורמים הבאים: 1. כסף שהושקע (שיווק באינטרנט בתשלום), או 2. הזמן ו/או המאמץ שהושקע – בהטמעת ובניית פרופילים חזקים בערוצי המדיה החברתית שאותם תחשבו ליעילים עבור המותג (ובכללם הבלוגים). אל תשכחו שקיימים עסקים שירוויחו יותר מהשקעת מאמץ רב יותר על רשתות "ייעודיות" שעשויות להיות בעלות תנועה פחותה, אך הן ממוקדות יותר בצרכן האולטימטיבי של המותג.
אם הרשת שלכם רחבה ולא כל כך עמוקה היא לא תצליח. חשוב ליצור רשת שהיא רחבה ועמוקה. עשו זאת באמצעות היותכם נראים והתעסקותכם בשיח. במשך הזמן תוכלו לבנות כך את האמינות שתוביל אתכם לבניית המותג והמכירות שלכם. כך תקבלו את החזר ההשקעה הגדול ביותר לגבי מאמצי השיווק המקוונים שלכם.
5 השגיאות הנפוצות ביותר בנטוורקינג באמצעות המדיה החברתית
רוב החומר שדנתי בו עד כה ממוקד במה שעליכם לעשות כדי לקבל מסע פרסום יעיל ורווחי עבור העסק שלכם במדיה החברתית. אך להלן מספר דברים שעליכם להימנע מהם בכל מחיר.
להלן חמשת השגיאות הנפוצות ביותר בנטוורקינג באמצעות המדיה החברתית:
1. השקעת זמן רב מדי באתרים שאתם נהנים מהם והיעדר הערכה מספקת לגבי השאלה האם האתרים האלה הם היעילים ביותר עבורכם.
2. כניסה לאתר לצרכי "עבודה" ולאחריה שוטטות המסיחה את הדעת בשל חברים שפרסמו משהו מעניין או משהו שדורש תגובה.
3. חוסר יכולת להגדיר במדויק מתי יהיה יותר יעיל להאציל אחריות מסוימת מתחום המדיה החברתית למישהו אחר.
4. הקמת עמוד בבלוג, בפייסבוק, ב- LinkedIn או בטוויטר וחוסר העדכון שלו – עקביות ותוכן מעודכן הינם המפתח.
5. שכחה כי המדיה החברתית קשורה לעיסוק בשיח ולא רק למכירה.
ד"ר איוואן מייזנר, "אבי הנטוורקינג המודרני", הוא הסופר הנמצא בראש רשימת רבי המכר של ה- New York Times. הוא המייסד ויושב הראש של BNI, ארגון הנטוורקינג העסקי הגדול ביותר, והוא שותף בכיר ל- Referral Institute. תוכלו לראות את הספר החדש שלו, Networking Like a Pro, באתר www.ivanmisner.com. ד"ר מייזנר הוא גם שותף בכיר ב- Referral Institute. חברת הכשרה בין לאומית להפניות. תוכלו לקרוא עוד חומר שכתב בבלוג שלו, באתר www.networkingnowblog.com
לפוסט הזה יש 4 תגובות
Normally I don't read post on blogs, but I wish to say that this write-up very forced me to check out and do it! Your writing taste has been amazed me. Thanks, quite great post.|
I am truly thankful to the holder of this web page who has shared this great piece of writing at here.|
I savor, result in I found exactly what I was having a look for. You have ended my 4 day lengthy hunt! God Bless you man. Have a great day. Bye|
Unquestionably imagine that which you said. Your favourite reason seemed to be at the net the simplest thing to bear in mind of. I say to you, I definitely get irked while people think about issues that they plainly do not realize about. You managed to hit the nail upon the highest and also defined out the entire thing without having side effect , other folks could take a signal. Will probably be back to get more. Thank you|