הנה משהו שעשוי להפתיע אתכם: אירוע נטוורקינג עסקי לא נועד להפגיש בין בעלי עסקים שאינם מכירים, כדי שיפנו את עצמם אחד למשנהו.
כן, קראתם נכון. תחשבו על זה: למה להפנות את עצמכם למישהו שאתם בקושי מכירים?
אירוע נטוורקינג טיפוסי נועד לכך שאנשים שלא מכירים אחד את השני יכירו. כדי להפיק את מירב התועלת מאירוע נטוורקינג, עליכם לפגוש את האנשים הנכונים, מהסיבות הנכונות. היכרות עם האנשים הנכונים תשפיע לטובה על העסק שלכם ותניב תשואה גבוהה על ההשקעה שלכם בנטוורקינג.
איך לזהות את האנשים הנכונים
ראשית, תבחינו בין שני סוגי אנשי עסקים:
- אלו שמשרתים את הלקוח האידיאלי שלכם
- אלו עם פוטנציאל לעזור לכם לממש יעדים עסקיים
מי עוד עובד עם הלקוחות שלכם?
לגבי הסוג הזה, אתם עשויים לחשוב: "אין סכנה שהאנשים האלו יתחרו בי?"
לאו דווקא. קחו בחשבון שללקוחות האידיאליים שלכם עשוי להיות מגוון ספקים לשלל צרכים עסקיים, ושזה עשוי להועיל לכם אם תיצרו ותטפחו קשרים עם הספקים הללו.
אפשר לשוחח עם הלקוחות שלכם ולשאול שאלות כמו:
- "מי עוד פותר לכם בעיות ביומיום?"
- "לאילו חברות אתם מתקשרים כשאתם צריכים מוצר מסוג ______?"
- "על מי אתם סומכים שיעזור לכם עם שירות מסוג ______?"
ואז, כשאתם עושים נטוורקינג, תוכלו להתמקד בלהכיר אנשים מהתחומים הללו. אם תפגשו איש מקצוע שמשרת את הלקוח האידיאלי שלכם – והוא מוצא חן בעיניכם כאדם – זהו הצעד הראשון בבניית מערכת יחסים חדשה. כשאתם בונים מערכת יחסים שמבוססת על אמון ותועלת הדדית עם מישהו שמשרת את קהל היעד שלכם, פוטנציאל ההפניות שלכם יכול לזנק באופן דרמטי. זכרו שבקשר שמועיל לשלושת הצדדים (win-win-win) פוטנציאל ההפניות של אותו איש מקצוע גם הוא יזנק, וגם הלקוח יזכה לשירות הכי טוב שיש.
מי יכול לסייע לכם עם היעדים העסקיים?
ראשית, אם טרם קבעתם/ הצבתם לעצמכם יעדים עסקיים, עצרו – אתם צריכים לתת לזה עדיפות עליונה כבר השבוע!
אם יש לכם יעדים עסקיים, אל תשאירו אותם במגירה או תתנו להם לצבור אבק על לוח המשימות שלכם. הקפידו לעקוב אחריהם מדי חודש.
עכשיו, בחרו באחד היעדים שלכם ושאלו את עצמכם: "את מי אני צריכ/ה לפגוש שיוכל לעזור לי לממש את היעד הזה?" בסביבה התחרותית של היום, לעתים קשה להצליח בלי עזרה/ קשרים. אז למה לעשות הכל לבד?
נגיד שאחד היעדים העסקיים שלכם השנה הוא לכתוב מאמר לעיתון מקומי. איך תגיעו ליעד הזה בעזרת נטוורקינג?
ראשית, תתחילו לקרוא את העיתון באופן קבוע. בררו מי כותב את המאמרים, מי כותב לפרסומים אחרים באזורכם, מי העורכים, וכיו"ב. לאחר מכן, הפיצו את הבשורה ברשת העסקית שלכם, כי קיים סיכוי טוב שמישהו ברשת הזו יוכל לקשר אתכם לאדם הנכון. דאגו שאחרים יֶדעו שאתם רוצים לפגוש כותבים, עורכים ושאר אנשי מקצוע שעוסקים בפרסומים מקומיים, בכדי שאלו יעזרו לכם להבין וללמוד איך הם השיגו משהו שאתם שואפים להשיג. דאגו לומר לשותפי הנטוורקינג שלכם שאין לכם שום כוונה לנסות למכור משהו לאותם אנשים.
אפשר גם לחפש אירועי נטוורקינג שמתקיימים בחסות אותם פרסומים. סביר שתמצאו שם אנשי צוות שיעניקו תמיכה, ולכן הפוקוס שלכם יהיה לפגוש ולשוחח עם האנשים הנכונים – אנשי מקצוע הקשורים לאותו פרסום עסקי. שוב, הכוונה שלכם היא ללמוד איך לכתוב מאמר לפרסום המקומי שלכם.
לא משנה מה היעד העסקי שלכם, אם תעשו נטוורקינג עם האנשים שיש להם את הניסיון והקשרים לכוון אתכם ליעד, זה יקדם אתכם לקראת המימוש שלו.
עוד נקודה: כשאתם שוקלים לבקש טובה ממישהו ברשת שלכם, שאלו את עצמכם אם הם רק איש/ת קשר או אם כבר נוצר ביניכם קשר משמעותי של ממש. אל תפתחו ציפיות לא ריאליות מרשת הקשרים שלכם, כגון תמיכה שאנשי הקשר שלכם אולי לא חושבים שמגיעה לכם. עליכם להרוויח את הנאמנות והמעורבות של המָפנים שלכם.
עכשיו אתם יודעים שיש שתי מטרות שיעזרו לכם לממש את היעד העסקי שלכם:
1) להכיר את האנשים הנכונים
2) לפתח איתם קשרים מעמיקים לאורך זמן
נטוורקינג עסקי מוצלח בנוי ומושתת על להכיר את האנשים הנכונים מהסיבות הנכונות, ועל טיפוח קשר איתם לאורך זמן.
בכדי לדעת את מי אתם רוצים לפגוש באירוע הנטוורקינג הבא שלכם, ערכו רשימה:
- 5 מקצועות (חוץ משלכם) שמשרתים את הלקוח האידיאלי שלכם
- 2 מהיעדים העסקיים הנוכחיים שלכם
לאחר מכן, התחילו להשתתף באירועי נטוורקינג כדי להתחבר עם אנשי מקצוע מהרשימה שלכם.