גיליתי שאחת החוזקות של קבוצת נטוורקינג מוצלחת היא שרוב החברים בה נהיים חברים גם בחיים. למרבה האירוניה, זו גם אחת החולשות של קבוצות נטוורקינג. כן, זו גם חוזקה וגם החולשה של הקבוצה. החזקת אנשים מחויבים הכרחית לניהול רשת קשרים טובה, מכיוון שחברים לא אוהבים להחזיק את החברים שלהם מחויבים. בנוסף מצאתי שאנשים שבאמת מבינים נטוורקינג מזהים את הצורך והנוכחות של שיטה סדורה ומסגרת על מנת לקבל תוצאות.
קל מאוד לקבוצת נטוורקינג שנפגשת באופן קבוע "להידרדר" למפגש קפה ופטפטת עם מעט מאוד נטוורקינג של ממש. זה מה שקורה כשהקבוצה שוכחת מהמטרה, המיקוד, המסגרת והמבנה שלה – או כשכל הדברים הללו לא התקיימו בה מלכתחילה.
לעתים קרובות, חברים משנים את סדר היום הקבוע ומאבדים את המיקוד של הנטוורקינג העסקי. כשמאבדים מיקוד, מפגשי הנטוורקינג הופכים למפגשים חברתיים. נטוורקינג אמור להתמקד בעסקים. כמובן שקיים היבט חברתי, אבל העיקר זה עסקים, מחויבות ואחריות.
מנהיגות ולימוד
אנשים יכולים להיות כמו מים – הם זורמים בנתיב הכי קל. בלי מסגרת הפעולה המתאימה, סדר היום עשוי לסטות לדיון באקטואליה הנוכחית, או לנושא מפגש שמבוסס על הפרספקטיבה או העניין האישי של מי שמנהל את הקבוצה, כלומר יו"ר הקבוצה. חוסר אחידות שכזה לאורך זמן מייצר בעיה לקבוצת הנטוורקינג.
אפילו אם לקבוצה יש מנהיג מוצלח וחזק, בנקודה מסוימת בחיים יחול שינוי בחייו, או שפשוט הוא יתעייף והבעיה תתחיל כאשר לא ימצא מישהו ראוי ממנו ללמד את השיטה .
לימוד הוא תהליך של דלי דולף. בהתחלה יש לנו דלי מלא במידע. כשהמידע נמסר הלאה, חלקו זולג מהדלי ומי שלמד אותו מקבל גרסה מצומצמת שלו. לאחר מכן, כשאותו אדם מלמד מישהו אחר, החומר ממשיך להצטמצם בהתבסס על ההבנה האישית שלו ויכולתו לנסח את המידע.
כשמגיעים לדור השלישי או הרביעי של שרשרת זו, הדלי כבר חצי ריק. כשדלי המידע מתרוקן, אנשים מתחילים לשפוך אליו תכנים משלהם. הבעיה היא שלפעמים התכנים הללו לא טובים. ראיתי את זה קורה אינספור פעמים. אגב, בתהליך הדלי הדולף רק לעתים נדירות מאוד קורה שהחומר משתפר עם הזמן.
למדתי בשלב מוקדם שהפתרון הכי טוב הוא לתעד הכל בכתב בכדי לפתח חומרי הכשרה ומדריכים, שיבטיחו אחידות במערכת ובאופן שבו ההכשרה מבוצעת. ברגע שהכשרת חברי ההנהגה הופכת לחלק ממערכת בת-שכפול, זוהי הדרך הטובה ביותר למנוע זליגה ולהבטיח שיהיו לארגון חברי הנהגה טובים.
בעיניי זה נפלא שאנשים בקבוצת נטוורקינג הופכים לחברים קרובים. הסוד הוא לדאוג שזה לא יסיח ממטרת הקבוצה להרים את העסק אחד של השני ע"י נטוורקינג והפניות.
כל קבוצת נטוורקינג צריכה לוודא שישנה מטרה ברורה עם מסגרת יציבה, ושכל חברי הקבוצה מחויבים לקיים את מערכות הנטוורקינג שהוקמו עבורה. כך נוכל להבטיח שהחברים מסכימים למחויבות ואחריות מול חבריהם לנטוורקינג העסקי.
איך קבוצת הנטוורקינג שלכם שומרת על המיקוד והמחויבות שלה לנהלי נטוורקינג שיטתיים?
ד"ר איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה- New York Times .
ד"ר מייזנר הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI (www.bni.com), – ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם. ניתן לעיון בספרו החדש:
Who’s in Your Room, The Secret to Creating Your Best Life ב-Amazon.com
לפוסט הזה יש 2 תגובות
מאוד מעניין
ומאוד מועיל עסקית
I like this web site very much, Its a very nice billet to
read and find information.Raise blog range