הלחץ גורם לאנשים לפספס דברים שקורים להם ביומיום. עומס המטלות מרגיש כמו גל אחרי גל שמתנפץ על החוף שוב ושוב ולעולם לא נפסק. גם בעסקים שלכם אתם רצים מפעולה לפעולה, קופצים ממטלה למטלה ולא עוצרים לעכל את המשמעות של מה שקרה באותו הרגע. לפעמים מרגיש לי לצעוק: "עצרו! תפתחו את העיניים ותשימו לב מה קורה סביבכם, שלא שתפספסו".
תשאלו את עצמכם, האם היתה לי סיטואציה השבוע שיכולתי להוציא ממנה יותר? האם פיספסתי הזדמנות היום?
מסתבר שבני האדם הכי פרודוקטיביים כשהם מרוכזים בפעולה אחת ולאו דווקא במספר פעולות בו זמנית (הנה הלכה לה תאוריית המולטי טאסקינג), לכן, עצרו אחרי שעשיתם פעולה, או פגישה, אם הייתם באירוע או בשיחה כלשהי. תעצרו ותבדקו האם הוצאתם מהסיטואציה את הכי טוב שאפשר ולא פיספסתם דברים טובים שיכולים לקרות לכם?
8 סיטואציות יומיומיות שיכולות להגדיל לכם את הסיכוי להגדלת העסקים:
- אנשים מספרים לכם ומשתפים מה קורה בחיים שלהם? עצרו!
יש כאן הזדמנות לעשות טוב לאנשים ולגרום להם לזכור אתכם לטובה. מדברים איתכם? תקשיבו. אל תתנו למחשבות שלכם לנדוד. יכול להיות שאתם יכולים לעזור להם. החיים הם דינמיים וכל הזמן יש שינויים: קבלת העלאה או ההיפך, פיטורין ואיבוד מקור הפרנסה, שינויים בריאותיים, הולדת ילד ראשון, חגיגות בת/בר מצוה, לימודים, מעבר דירה, חתונה, גירושין… וזה יכול להמשיך עד אין סוף. תהיו ערניים לאנשים שסובבים אתכם ותנסו לחבר לאנשים שיוכלו לעזור כי "הנותן מקבל".
- כל היום במשרד ולא יוצאים החוצה? עצרו!
העבודה תמיד תחכה לכם במשרד אבל אתם מפספסים בגדול. צאו החוצה ותפגשו אנשים חדשים. זה חשוב לא רק לשיווק של העסק, אלא לתרגול אישי של מיומנויות אנושיות כמו שיחה פנים מול פנים. בשיחות באונליין מפספסים ניואנסים אנושיים שהולכים לאיבוד.
- עוזבים פגישה מיד כשמסתיימת? עצרו!
דברים טובים קורים למי שלא ממהרים. סיימתם פגישה? אל תרוצו לדבר הבא, תהיו ברגע כשעדיין הכל טרי בראש. תרשמו לכם נקודות שעלו בפגישה, אם במהלך השיחה הבטחתם שתעשו משהו כמו לשלוח מספר טלפון, לבדוק נתון עם לקוח שלכם או להעביר מסמך. כדאי שתרשמו כדי שלא תשכחו.
- הייתם באירוע ולא קבעתם פגישות? עצרו!
אחת מהמטרות בהשתתפות במפגשים, כנסים או אירועים היא לייצר פגישות עם אנשים שיש לכם איתם עניין משותף, תחום עיסוק משלים, או אם הרגשתם חיבור והייתם רוצים להמשיך בפגישה. תחליטו שאתם יוצאים מכל אירוע עם לפחות 1-2 פגישות עתידיות. יש לא מעט מקרים שאנשים בנו עסקים חדשים בזכות חיבור מיידי שהיה ביניהם. זה יכול לקרות גם לכם.
- נכנסו אנשים חדשים לקבוצה/ לעבודה? עצרו!
אל תהיו אדישים ותגידו לעצמכם "הם יסתדרו כמו שאני הסתדרתי". זוכרים את הפעם ההיא שאתם הייתם החדשים בכיתה/בשכונה/בעבודה/במסיבה? אתם זוכרים את זה שחייך אליכם, דיבר איתכם, הוציא אתכם ממבוכה ונתן לכם תחושה ביתית? גם אתם יכולים להיות כאלו ותהיו בטוחים שאם תעשו את זה מכל הלב, הם יזכרו אתכם לעד.
- נכחתם בהרצאה שהיתה מוצלחת? עצרו!
זו הזדמנות מיוחדת לקשר עם מישהו שאפשר ללמוד ממנו. אדם אמיתי ולא דמות וירטואלית. זכור לי כנס שיווק שנכחתי כצופה ומאד התרשמתי מאחת המרצות. כשהיא סיימה היתה תור של אנשים שרצו לשוחח איתה. אזרתי אומץ והחלטתי להצטרף לתור. כשהגיע תורי, החמאתי לה על ההרצאה שהיתה מאד מעניינת, הוצאתי כרטיס ביקור וביקשתי להתייעץ איתה על תחום המומחיות שלה. נפגשנו אחרי כחודש ונוצר קשר אישי ועסקי מאד מעניין. כל מרצה מחפש פידבקים ולא הרבה אנשים (אם בכלל) מגיבים במקום. זו הזדמנות לגשת עם סיום ההרצאה או לרשום תזכורת לשלוח למרצה תודה על ההרצאה ולציין נקודה מעניינת שלקחתם ממנה. במקום לבקש פגישה שיכולה להתפרש כנסיון שלכם למכור למרצה, בקשו להתייעץ בתחום המומחיות, זה עובד!
- לוקחים את הזמן לפני שעושים שיחת פולואפ? – עצרו!
זו אחת הטעויות הגדולות שתעשו. אתם אחרי פגישה? הבטחתם שתשלחו הצעת מחיר? צרו קשר תוך 24 שעות. פולואפ הוא אחד הדברים החשובים, אם לא החשוב ביותר, בבניית מערכת היחסים. לא סתם אומרים ש"הכסף נמצא בפולואפ" ככל שיעבור הזמן כך יגבר הסיכוי שהצד השני ישכח מכם, או גרוע מזה – יחשוב שאתם לא רציניים, רק מדברים ולא עושים.
- לא עונים לכם לפולואפ ואתם מוותרים? עצרו!
אל תניחו הנחות שגויות שהצד השני לא רוצה קשר איתכם. שלחתם ווטסאפ כפולואפ? לקוח לא עונה לכם לטלפון? ייתכן שיש נסיבות אמיתיות שאינן מאפשרות מענה כרגע. המלצתי היא להתמיד ואחת לכמה ימים לנסות ליצור קשר שוב ושוב. הדרך הטובה ביותר היא למצוא מישהו מרשת הקשרים שלכם שמכיר את שניכם ולבקש מאותו אדם לבדוק עבורכם האם יש עניין להמשך הקשר בצד השני, במקום שאתם תתקשרו בלי מענה.
במהלך היום-יום יש סיטואציות רבות שיכולות להגדיל לכם את הסיכוי לקבלת הפניות ולהגדלת העסקים. אם לא תעצרו את המירוץ היומיומי ותשימו לב אליהן תפספסו הזדמנויות להרחבת העסקים שלכם.
אשמח שתכתבו לי תגובות, הערות, הארות ושאלות לגבי מה שכתבתי.
אם אתם רוצים לשתף איפה עצרתם, והרווחתם!
כיתבו לי [email protected] או הגיבו בבלוג
טורים נוספים ניתן למצוא בבלוג שלי https://media.bni.co.il/blog/
שלכם,
ירדן נוי
מנכ"לית BNI
לפוסט הזה יש תגובה אחת
פוסט שימושי מאוד , תודה על השיתוף