Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

אל תפסיקו לעשות נטוורקינג – תעשו אותו כמו שצריך

  • מאת: ד"ר איוון מייזנר
  • תאריך: יולי 13, 2022
  • תגובות: אין תגובות

קראתי פעם מאמר באתר עסקי מוביל. כותרת המאמר: "תפסיקו לעשות נטוורקינג". המחבר טען שנטוורקינג הוא עיסוק ציני. הבעיה הייתה שכל דוגמה שהוא סיפק כראייה לכך הייתה דוגמה לנטוורקינג גרוע. על סמך הדוגמאות הגרועות הללו, הוא המליץ להפסיק לעשות נטוורקינג, ובמקום זאת הציע חמישה דברים:

  1. להתמקד במערכות יחסים, לא בעסקאות
  2. לא לבקש משהו לפני שנותנים משהו
  3. לא לחשוב שאתם העיקר בתהליך
  4. לשאוף לאיכות ולא לכמות במערכות היחסים שלכם
  5. להתנדב לתפקידי מנהיגות בארגונים שאתם חברים בהם

הייתי טוען שכל חמשת האסטרטגיות הנ"ל הן אסטרטגיות נטוורקינג מובהקות. כלומר, נטוורקינג נכון. המאמר הציג טקטיקות נטוורקינג גרועות כסיבות לוויתור גורף על נטוורקינג. אפשר כמובן לעשות נטוורקינג בצורה גרועה, אבל נטוורקינג כשלעצמו הוא לא דבר גרוע. כשעושים אותו כראוי, הוא משמש ככלי נפלא לבניית העסק שלכם. אז אל תפסיקו לעשות נטוורקינג – פשוט תתחילו לעשות אותו כמו שצריך.

 

מערכות יחסים

נטוורקינג מושתת כל-כולו על מערכות יחסים. לא על עסקאות. אני טוען זאת כבר שנים ארוכות. המפתח לאירועי נטוורקינג הוא לייצר חיבורים איתנים עם אחרים, כך שכשתפנו אליהם שוב ותזמינו אותם לקפה או ארוחת צהריים, הם יזכרו מי אתם. אם תלכו לאירועי נטוורקינג ותנסו למכור לאנשים, הם לא יירצו לפגוש אתכם שוב.

לדעתי, רבים עדיין מתבלבלים בין מכירה ישירה לבין נטוורקינג. כשאנשים מנצלים נטוורקינג כהזדמנות לשיחת מכירה קרה, הם מוציאים לנטוורקינג שם רע.

 

נתינה לפני הכל

הנקודה השנייה במאמר הייתה לא לבקש משהו לפני שנותנים משהו. אני מסכים לחלוטין. כשהקמתי את BNI® בשנת 1985 השתמשתי בפילוסופיית Givers Gain® ["הנותן מקבל"], המהווה אחת מערכי הליבה בארגון. הפילוסופיה הזו מבוססת על חוק ההדדיות והרעיון של לתת בלי לצפות לתמורה.

אני מדבר מזה שנים ארוכות על ההון החברתי שנוצר בנטוורקינג ארוך-טווח. חובה להשקיע בהון חברתי. אם ברצונכם שאנשים יתלהבו לפגוש אתכם אחרי אירועי נטוורקינג, המפתח הוא למצוא דרכים לעזור להם.

 

תהיו קשובים ותתעניינו באחר

כשאני מדבר עם אנשים על נטוורקינג עסקי מוצלח, אני מזכיר להם להתעניין בצד השני יותר מאשר לספר על עצמם. אתם לא העיקר. עשו מה שביכולתם לעשות כדי לייצר חיבור, בייחוד אם אתם מנסים לעשות נטוורקינג עם מישהו מצליח יותר מכם. במקום להתפאר, הפגינו עניין. שאלו אותם על העסק שלהם, על הפרויקטים הנוכחיים שלהם. אל תדברו על עצמכם, או גרוע מכך, תנסו למכור להם כשאתם פוגשים אותם. כולנו שמענו ש"לא מזיק לבקש". טעות! מזיק מאוד לבקש. בניגוד לאמונה הרווחת, זו טעות חמורה לבקש עסקים כשאין מערכת יחסים.

 

תתמקדו באיכות

הנקודה הבאה היא איכות על פני כמות. הדבר היחיד שחשוב יותר מגודל הרשת שלכם הוא איכותה. הרשת היא פאזל אנושי. העניין הוא ללמוד על האנשים שאתם נפגשים איתם, ולמצוא דרכים לבניית קשר עסקי עמוק שיועיל לשני הצדדים.

אם הרשת שלכם רחבה להפליא אך רדודה להחריד, היא לעולם לא תהיה מוצלחת. על הרשת להיות גם רחבה וגם (במקומות מסוימים) עמוקה. רשת גדולה הכוללת שלל מערכות יחסים איכותיות תעצים את רשת הקשרים האישית שלכם.

 

התנדבו להנהיג

הנקודה האחרונה במאמר היא לגלות מעורבות בקבוצות שאתכם משתייכים אליהן. אני מסכים לחלוטין. אם ברצונכם להתבלט ב-BNI או בכל רשת נטוורקינג אחרת, התנדבו והנהיגו. מדהים לכמה חשיפה זוכים כשלוקחים תפקיד ועוזרים לנהל קבוצה שאתם פעילים בה.

ניתן להגביר את חשיפתכם בקהילה ע"י התנדבות. זכרו, אנשים חייבים להכיר, לאהוב ולסמוך עליכם לפני שירגישו בטוחים להפנות אליכם לקוחות. עם זאת, חשוב לזכור שהתנדבות היא לא פעילות פנאי אלא התחייבות רצינית.

הדרך הכי טובה לעשות נטוורקינג היא להתחבר לאנשים. קחו את הזמן להכיר אותם, לבסס מערכת יחסים, ולמצוא דרכים לעזור להם באמת במקום להשתמש בנטוורקינג כהזדמנות למכירה. אפשר להצליח בנטוורקינג כשבונים מערכות יחסים ורשת קשרים, בגישת "הנותן מקבל".

העצה שלי היא לא להפסיק לעשות נטוורקינג, אלא להתחיל לעשות אותו כמו שצריך.

ד"ר איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה- New York Times
ד"ר מייזנר הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של  BNI (www.bni.com), – ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם. ניתן לעיון בספרו החדש:
Who’s in Your Room, The Secret to Creating Your Best Life ב-Amazon.com

קודםהקודםאיך להפוך למאסטר קונקטור – אלופים בחיבורים
הבאהחשיבות של מנהיגוּת בנטוורקינג עסקיהבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

Waze של העסקים

טור חגיגי: לציון 120 טורים  waze של העסקים

מאי 25, 2025
בעלי ובעלות עסקים מתחלקים ל-2 סוגים. הראשונים יודעים לאן הם רוצים להגיע אבל לא יודעים...
להמשך קריאה
A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
BNI

איך באמת נראה נטוורקינג שעובד? תנו לחברי BNI ישראל לספר לכם בעצמם!

מרץ 5, 2025
בסרטון הזה תגלו איך שיתופי פעולה, חיבורים עסקיים והפניות איכותיות הפכו לחלק בלתי נפרד מההצלחה...
להמשך קריאה
88yhrk4f

ההשראה מתחילה כשמשנים את המילים

פברואר 26, 2025
"אני רוצה לעורר השראה באנשים. אני רוצה לעורר השראה באנשים – שמעוררים השראה באנשים. אני...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.