איך יכול מסע פרסום באמצעות נטוורקינג לקדם את העסק שלכם?
אנשים מסתמכים על המלצות ממקורות מהימנים יותר ממה שהם מסתמכים על פרסומות. הדבר הטוב ביותר הוא שהעלויות הקשורות בניהול מסע פרסום מוצלח לעסק, באמצעות נטוורקינג, הן בדרך כלל רק שבריר העלויות של מסע הפרסום הרגיל.
עם זאת, כפי שטוענת האמרה, "אין ארוחות חינם".
את הכסף שתחסכו תהיו חייבים להחליף בזמן ובמאמץ. ועדיין, האמירה הפשוטה שתבצעו "נטוורקינג" אינה מבטיחה הצלחה מיידית. לא זו בלבד שאתם צריכים לתכנן ולבצע לוח זמנים של אירועי נטוורקינג ופעילויות שיעמידו אתכם לפני קהל אנשים, עליכם גם לבנות את האמינות שלכם.
אחת הדרכים החשובות ביותר היא לקבוע לעצמכם את הסטנדרטים האתיים הגבוהים ביותר: היו הוגנים במחירים שלכם; ודאו שהעבודה שאותה נשכרתם לבצע מבוצעת באיכות הטובה ביותר; ולעולם אל תבטיחו הבטחות שלא תוכלו לקיים.
המפתח לניהול מסע פרסום מוצלח לעסק באמצעות נטוורקינג טמון גם במאגר החומרים משפרי האמינות שלכם. תמיד כדאי שהחומרים האלה יהיו ברשותכם, כדי למצות את המירב מכל הזדמנות עסקית.
להלן רשימת חומרים שיווקיים – וייתכן שיש לכם את חלקם – שניתן יהיה להשתמש בהם כדי לפתח את התדמית הרצויה לכם. שימו לב לנקודות הבאות על מנת שתהיו מוכנים לגבש את הרכיבים העיקריים הנדרשים להרכבת ערכת כלים למסע פרסום מוצלח!
ערכת כלים למסע פרסום מוצלח באמצעות נטוורקינג
נקודה ראשונה: זוהי אינה רשימה מלאה של הפריטים הנדרשים כדי לשווק את העסק שלכם. הרשימה מתמקדת בשיפור פעילויות הנטוורקינג שלכם בסביבה של פגישות אישיות, פנים אל פנים.
נקודה שנייה: כמו כן, זכרו שהרשימה כוללת מגוון רחב של פריטים. לא כל פריט ישמש בנקודת המגע הראשונה עם לקוח פוטנציאלי, או אפילו עם מישהו שיכול להפנות אליכם לקוחות. כל פריט מתייחס לתחום מידע מסוים הקשור לעסק שלכם ושעליכם לשתף אותו.
בשעה שניתן להשתמש בחלק מהפריטים כדי לבנות את האמינות שלכם בשלבים המוקדמים של הנטוורקינג, תרצו בוודאי לשמור את המידע המפורט יותר לשלבים מאוחרים יותר בתהליך הנטוורקינג מול לקוח או הפנייה ספציפית. המחצית הראשונה של הרשימה כוללת פריטים שסביר להניח שתרצו להשתמש בהם בשלבים המוקדמים, ואילו המחצית השנייה של הרשימה כוללת פריטים שכדאי שיהיו לכם מוכנים בשלבים מאוחרים יותר של מערכת היחסים.
- עלון של עמוד אחד
כדאי שתהיה לכם סקירה קצרה של העסק שלכם, כתובה על גבי נייר ומוכנה להעברה בכל עת. תוכלו להעביר אותה באמצעות פקס, ובקובץ שתוכלו לשלוח בדואר אלקטרוני, כצרופה. כך, אם במהלך הנטוורקינג תפגשו מישהו שיוכל להעביר מידע עליכם ללקוח פוטנציאלי, תוכלו להעביר אליו מידע במהירות.
- דפים הכוללים שאלות ותשובות
באירוע נטוורקינג, אחת הדרכים המהירות ללמוד אודות עסק של מישהו אחר – או על העסק שלכם – היא להכין את הפגישה הראשונה בצורה מסודרת ככל שניתן. גיליון המכיל שאלות ותשובות על העסק שלכם, יבטיח שלא תשכחו לספר את המידע החשוב ביותר אודות העסק שלכם, או לשאול את בן השיח שלכם את השאלות החשובות לכם – מידע זה יוביל אתכם להפנייה במהירות הגדולה ביותר!
- מכתבי המלצה מלקוחות מרוצים
מכתבי המלצה הינם אחת הדרכים היעילות ביותר להציג לראווה את האיכות של המוצרים או השירותים שאותם אתם מספקים. תוכלו לשמור עותקים מודפסים בקלסר, או לפרסם את המכתבים באתר האינטרנט שלכם. אם ברשותכם פרופיל LinkedIn תוכלו לבקש מהלקוחות ברשת שלכם "להמליץ" עליכם.
- תמונות שלכם, של המשרדים שלכם, הציוד ו/או המוצרים שלכם
תמונות מקצועיות, או תמונות פנים, חשובות לשיפור ההזדמנויות לקידום העסק שלכם ולפרופילים שלכם ברשתות החברתיות. תמונות של המשרד או של העסק שלכם בפעולה יסייעו לכם להשיג לגיטימציה ואמינות עבור העסק שלכם.
- עלונים עדכניים, פרסומים, דפי מידע וקטלוגים של מוצרים
יכול להיות שזה נראה לכם מובן מאליו, אך לעיתים קרובות שמתי לב שבעלי עסקים עסוקים מכדי לתת שם לעסק שלהם ומזניחים את החומרים השיווקיים שלהם.
- פריטים שמשקפים את "המותג" שלכם
פריטים אלה מסייעים רבות בבניית אחידות והכרה במותג שלכם: הלוגו, הסימנים המסחריים, סימני השירות, תבניות, עיצובים בהם השתמשתם, פוסטרים, באנרים, וחומרים ששימשו לתצוגה בירידים מסחריים.
- רשימה של הלקוחות העיקריים שלכם
תוכלו לפרסם את שמותיהם של הלקוחות העיקריים שלכם באתר האינטרנט של העסק, כדי להציג את סוג הלקוחות שקיבלו מכם לאחרונה שירות מעולה.
- רשימה של החברויות והקשרים העסקיים שלכם
רשימה כזאת יכולה להועיל מאוד כאשר אתם פוגשים מישהו בפעם הראשונה – זוהי דרך נפלאה לראות אם יש לכם מכרים משותפים או שותפים עסקיים. ייתכן שרשימה כזאת תוביל גם להצגה עם מישהו באחד הארגונים שלכם, שקיוויתם להכיר אותו באופן רשמי.
- תמונות של פרסים ותעודות שיש בבעלותכם או בבעלות צוות העובדים שלכם
פריטים אלה יכולים להיות מדורגים במקום גבוה במדרג האמינות, ולשמש כמכתבי המלצה.
- מאמרים שפרסמתם, או מאמרים שהוזכרתם בהם
כתיבת מאמרים לצורך קבלת אזכור מקצועי בהם היא דרך מצוינת להפוך מוכרים כמומחים בתחום שלכם – ואנשים אוהבים לדעת שהם עובדים עם המומחים.
- הודעות על מוצרים או שירותים חדשים או הודעות לעיתונות
ככל שתשתתפו יותר באירועי נטוורקינג, ודאו שהאנשים שמקבלים אתכם לעבודה – או מפנים אליכם אנשים אחרים – יודעים מיד דברים חדשים על החברה שלכם. בנוסף לשליחת ההודעות האלה לסוכנויות חדשות, תוכלו לחלק אותן בפגישות, או לפרסם אותן באתר האינטרנט שלכם ובחשבונות המדיה החברתית שלכם.
- פריטים שיכולים לסייע לכם להסביר את העסק שלכם לרשת העסקית שלכם
פריטים אלה יכולים לכלול את הדו"ח השנתי, הצהרת יכולת ותשקיף, המוטו שלכם, החזון העסקי או המחויבות שלכם לשירות, או אפילו היסטוריה כתובה של העסק שלכם.
- הצעות מחיר ללקוחות, גיליונות מכרזים, או מכתבים שיווקיים שכתבתם ללקוחות קיימים
שמירה על המידע הזה בהישג יד יהיה שימושי ביותר אם אתם נמצאים באירוע נטוורקינג, או אם יש לכם הזדמנות לשוחח לעומק עם לקוח פוטנציאלי.
- מאמרים על מגמות המשפיעות על שוק המטרה שלכם
התעדכנות בנוגע לנושאים ומידע חדשותי החשוב לאנשים, יסייע לכם למקד את השיחה, ולאחר מכן לשווק את המוצרים והשירותים שתציעו ללקוחות בצורה יעילה יותר.
שמרו את חומרי הנטוורקינג שלכם בתיקיה או על מדפים, כדי שתוכלו לשלוף אותם בקלות. אלו הם מסמכים שתשתמשו בהם לעיתים תכופות. ציוד זה יסייע רבות למסע הפרסום של העסק שלכם באמצעות הנטוורקינג ויאפשר לכם להיענות במהירות ללקוחות פוטנציאליים, בעת הצורך.
ד"ר איוואן מייזנר, "אבי הנטוורקינג המודרני", הוא הסופר הנמצא בראש רשימת רבי המכר של ה- New York Times. הוא המייסד ויושב הראש של BNI, ארגון הנטוורקינג העסקי הגדול ביותר, והוא שותף בכיר ל- Referral Institute. ד"ר מייזנר הוא גם שותף בכיר ב- Referral Institute. חברת הכשרה בין לאומית להפניות.