Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

טכניקת "ראיון" במקום "הזמנה"

Ivan Misner
  • מאת: ד"ר איוון מייזנר
  • תרגום: אדית לואבל - ברוש
  • תאריך: ינואר 11, 2015
  • תגובות: אין תגובות
הגישה המועדפת עלי להזמנת אורחים ל-BNI היא מה שאני מכנה טכניקת ה-"אנו מראיינים"
נניח שהקבוצה שלכם זקוקה לבית דפוס.  כאשר אתם פוגשים את הבעלים של בית דפוס, הסבירו לו שאתם שייכים לקבוצה שמעבירה הפניות עסקיות והגידו לו: "עכשיו אנו מראיינים בעלים של בתי דפוס כדי למצוא את בית הדפוס הטוב ביותר באזור ולהעביר אליו את כל ההפניות שלנו.  לדעתי אתה עשוי להיות מועמד טוב."  (החליפו את "בעלים של בית דפוס" במקצוע הדרוש לקבוצה שלכם).  להלן הדרך בה יש לערוך את התסריט:
"אני שייך לקבוצה של אנשי עסקים מקומיים [אין צורך שתכנסו לפרטים]. אני חבר בה כבר [משך הזמן שאתם חברים בארגון].  אנו נפגשים באופן סדיר ומתמקדים בהגדלת העסקים באמצעות הפניות בימים אלו אנו מראיינים [הכניסו כאן את המקצוע] כדי למצוא אחד שהוא באמת טוב באזור ולהעביר אליו את כל ההפניות שלנו.  לדעתי אתה עשוי להיות מועמד טוב."
הדבר מראה לאנשים את ערכה של החברות ב-BNI ומסייע לקבוצה לנהוג בבררנות בנוגע לבחירת חברים חדשים.  הקבוצות הטובות אינן מקבלות כל מועמד סתם כך.  הן רוצות לקבל מועמדים מוכשרים וגישה זו עוזרת להניח את היסודות לציפייה זו.
אך פירוש הדבר, כמובן, שעליכם לראיין את האורח בתום מפגש הקבוצה – ולבקש ממנו להגיש טופס מועמדות רק במקרה ואתם סבורים שהאדם הוא אכן מתאים.
זוהי פשוט הדרך העוצמתית ביותר להזמין אנשים לבקר בקבוצת BNI.  היא טובה בהרבה מאשר לספר סתם לאנשים על כמה ש-BNI הינו ארגון מצוין.  הוא אכן מצוין – אך לפעמים ההתלהבות של חבר בקבוצה יכולה להראות חזקה מדי בעיני אדם שאין לו מושג במה מדובר: "כן, אתה חייב להצטרף לארגון הזה. הוא הארגון הכי טוב בסביבה. מקבלים ממנו הרבה הפניות."
אנשים שאינם יודעים על BNI, או שאפילו לא מכירים ממש את האדם שמזמין אותם, מגיבים כך: "מי אתה? ומדוע אתה מנסה למכור לי את הרעיון הזה? עצור כאן."
נכון?  הם נרתעים.

כוחה של הבלעדיות

אחד הדברים שמצאתי הוא שאם חברי BNI מסוגלים, בצורה נאותה, להיות בררניים יותר בקשר למי שהם מביאים לקבוצה, הם אכן יעוררו עניין רב יותר אצל אנשים מבחוץ.  דבר זה נראה כאילו הוא מנוגד להיגיון במידה מסוימת, אך הוא מדויק בהחלט.
מדוע? כיוון שרוב היזמים ואנשי המכירות שונאים את העובדה שלא בוחרים בהם!
מהי המשמעות המרומזת במשפט: "אנו מראיינים ואתה עשוי להיות מועמד טוב"?  המשמעות המרומזת היא שיתכן ולא יבחרו בו.  שוב, יזמים שונאים את העובדה שהם אינם נבחרים למשהו.  הם רוצים שיבחרו בהם.  הרעיון שיתכן ולא יבחרו בהם הוא הרבה יותר מעניין עבורם מאשר אם הם מקבלים את הרושם שהקבוצה תקבל כל אחד שבא עם צ'ק, מוכן לשלם עבור החברות בה.
ומושג זה של בלעדיות מועיל לכל חבר וחבר בקבוצה.  אנו מבקשים מהחברים לחשוב על קבוצת BNI שלהם כ-"חדר" שלהם ואנו שואלים אותם: "את מי אתם רוצים להכניס לתוך החדר שלכם"?
הקבוצות שהחברים בהן הם בררנים בנוגע למי שהם מכניסים לתוך החדר שלהם הן בעלות סיכוי רב יותר למלא את החדר באנשי עסקים מקצוענים טובים ומוכשרים.  מושג ה-"ראיון" חשוב לא רק לבניית עניין אצל האורחים של הקבוצה, אלא גם כדי לדעת מיהו המועמד הנכון שאותו יש להזמין להצטרף אליה.

הנה הדבר החשוב: אם אתם אומרים שאתם הולכים לראיין מועמדים, אז כדאי שתעשו בדיוק את זה.  אל תגידו סתם שאתם הולכים לראיין אותם; ראיינו אותם באמת.  שבו אתם אחרי המפגש ושאלו אותם שאלות כדוגמת השאלות שלהלן:

  • אתה יכול לספר לי קצת יותר על מה שאתה עושה?
  • מהו שוק היעד שלך?
  • איך אתה חושב שאנו יכולים לסייע לך?
  • האם אתה חושב שאתה יכול לעזור לנו כקבוצה?
  • תוכל לחלוק אתנו מקצת מהרקע המקצועי שלך?
הטופס להגשת מועמדות ל-BNI הוא כלי מצוין שכדאי להשתמש בו, בהמשך לשאלות הרשומות לעיל, כאשר מראיינים מועמדים וכדי לגרום להם להיפתח ולדבר על הנושאים השונים.  אחרי הראיון, במידה וישנה התאמה טובה, ניתן אז להזמין אותם להגיש מועמדות.
זוהי טכניקה עוצמתית ביותר ואני מאמין בכנות שהיא אחת הדרכים הטובות ביותר להזמין אנשים לבקר ב-BNI ולהחליט האם הם יועילו לקבוצה בו בזמן שהם נהנים מהחברות בה.
מדוע חשוב כל-כך שחברים פוטנציאליים יבקרו קודם במפגש של BNI? כיוון שהחברים בקבוצה יכולים לספר להם עד הלילה במה המדובר, אך אף אחד לא מבין באמת עד שהוא משתתף במפגש ורואה את הכמויות האדירות של עסקאות שמתבצעות באמצעות הפניות בין החברים.
מצאתי שהניסיון להסביר את הפרטים של התהליך ב-BNI למישהו שלא חווה מפגש בפועל דומה לניסיון לאמן מישהו לרכב על אופניים מבלי לעלות עליהן.
חשוב לנסח את ההזמנה בצורה היוצרת עניין אצל החבר הפוטנציאלי – מכאן הגישה של הראיון.
אם החברים הפוטנציאלים דוחפים לקבל מידע נוסף, בהחלט יש לענות לשאלות שלהם; אבל יש להתמקד פחות ב-תכונות המפגש ויותר ב-תועלת שבו.  למשל, פירוט הדרך בה מתרחש המפגש הינו התמקדות בתכונות; הסבר על קבלת הפניות מהווה התמקדות בתועלת.
אני פתחתי 20 קבוצות בשנה אחת תוך שימוש בגישה זו – כך שאני יודע שהיא עובדת.
* המאמר כתוב בלשון זכר אך מיועד לנשים וגברים כאחד.
דר' איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN, הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה-New York Times.  הוא המייסד ויושב הראש של BNI (www.BNI.com), ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם.  ניתן לעיין את סיפרו
Networking like a Pro באתר
www.IvanMisner.com.  דר'  מייזנר הוא גם השותף הבכיר ב-Referral Institute (www.referralinstitute.com), חברה בינלאומית להכשרה בתחום ההפניות.
  
קודםהקודםנטוורקינג הוא ספורט – מגע
הבאמה ה"למה" שלכם?הבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

Waze של העסקים

טור חגיגי: לציון 120 טורים  waze של העסקים

מאי 25, 2025
בעלי ובעלות עסקים מתחלקים ל-2 סוגים. הראשונים יודעים לאן הם רוצים להגיע אבל לא יודעים...
להמשך קריאה
A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
BNI

איך באמת נראה נטוורקינג שעובד? תנו לחברי BNI ישראל לספר לכם בעצמם!

מרץ 5, 2025
בסרטון הזה תגלו איך שיתופי פעולה, חיבורים עסקיים והפניות איכותיות הפכו לחלק בלתי נפרד מההצלחה...
להמשך קריאה
88yhrk4f

ההשראה מתחילה כשמשנים את המילים

פברואר 26, 2025
"אני רוצה לעורר השראה באנשים. אני רוצה לעורר השראה באנשים – שמעוררים השראה באנשים. אני...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.