האם זכורה לך תעודת ההערכה מבית הספר היסודי, שבה המחנכת של הכיתה נתנה לך "ציון" על יכולתך לשחק יפה עם אחרים? ובכן, שום דבר לא השתנה. אני מאמין כי הצלחתך בעסקים, ובמיוחד הצלחתך בנטוורקינג משמעותה שאתה צריך ללמוד כיצד לשתף פעולה (ובמילים אחרות, לשחק יפה) עם אחרים.
כשהייתי בן שלוש עשרה, אימי נתנה לי משקולת לניירות שעליה היה כתוב: "דיפלומטיה היא האומנות של לאפשר לאדם אחר לעשות כרצונך". והיא המשיכה ואמרה, "מתוק שלי, אני אוהבת אותך אבל אתה פיל בחנות חרסינה – אתה פשוט דורס אנשים. אתה חייב ללמוד איך לעבוד עם אחרים. פה מדובר על שיתוף פעולה, ולא מניפולציה." לעצתה זו הייתה עלי השפעה מהותית לשארית חיי.
לא תמיד תהייה לך את האפשרות לבחור מי יכנס למגרש המשחקים, ולא תמיד תהייה לך מילה אצל אלה שאתה עובד עימם. אין צורך כי תהייה חבר של כולם, ואינך חייב לחבב את כולם. אך זה חשוב באותה מידה להכיר בעובדה שאופיים השונה של אנשים מוסיף נקודות מבט שונות, וזה כשלעצמו, כאשר הוא מנוהל היטב, יכול למעשה להפוך קבוצה ליעילה יותר.
אל תאפשר לאנשים אחרים לשלוט במעשיך. זה מתחיל במעט סובלנות. הסובלנות חייבת להיות חלק משיתוף הפעולה. המילה סובלנות, אם כי משתמשים בה הרבה, מיישמים אותה בפועל רק מעט. אני רוצה לדון כעת בשאלה כיצד להשתמש בה בפועל.
בואו נשוחח על אדון או גברת אידיוט/ית, אקרא להם א' בקיצור. זכרו, שימו את עיניכם על המטרה ואל תנסו להיות רגישים מידי לאדיוט – סליחה לא'. להלן מספר טכניקות שיעזרו לכם בתהליך זה (לדעתי, האחרון שבהם הוא הקריטי).
כאשר הינכם מדברים עם א', קחו בחשבון את 5 הדברים הבאים:
- הקשיבו מבלי להתווכח. (זוהי נקודה חשובה – במיוחד כשנגיע לנקודה האחרונה שאדבר עליה היום).
- שאלו שאלות. לא שאלות המעלות ויכוח – אלא שאלות שיעניקו לכם יותר תובנות על נקודת המבט של א'.
- הראו עניין בנקודת המבט שלהם. אינכם חייבים להסכים עימם כדי להראות עניין. סמכו עלי בנושא זה! עשיתי זאת פעמים רבות.
- אם אתם יכולים, עזרו להם להתמקד בפיתרונות לנושא המדובר ולא רק בבעיה! אם כל שנעשה יהיה להתמקד בבעיה, נהפוך למומחים לבעיות. אמרו להם: 'אני מבין, אני רואה את הבעיה'. כעת, השאלה האמיתית היא, מהו הפיתרון המציאותי. את הבעיות קל להבין, אך החוכמה האמיתית היא למצוא את הפיתרונות. אם כך, מהו הפיתרון? אם הם נותנים לכם פיתרון עלוב, אמרו, בסדר, זו אפשרות אחת, אך איזה פיתרון ריאלי נוסף יש. אמנו אותם לשמור על רוגע.
- תקשורת ברורה, פתוחה, כנה וישירה היא הדרך הטובה ביותר להתמודדות עם א' או עם אנשים אחרים המתמודים עם א'. בכל פעם בה היה לי אתגר רציני עם אנשים, אחד מהצדדים תמיד ישמור על תקשורת מאופקת. אין זו הכוונה שתפילו הכל על אנשים, הכוונה היא שתשוחחו עם אנשים בצורה מקצועית.
להלן שישה דברים שכדאי להיות מודעים להם:
- הפוך את עצמך ליקר ערך עבור אחרים בכך שתתמקד בפיתרונות.
- התרחק מדרמות ותתעלה מעל ריבים. תוכל לעשות זאת על ידי בדיקת רגשותיך, והתמקדות בתוצאות.
- אל תתלונן – הישאר חיובי. להתלונן אינו נחשב כספורט אולימפי.
- היה ער לרגשותיך. אל תתן לאחרים להגביל את הצלחתך.
- השתמש במערכת התמיכה שלך. דבר עם אחרים על פיתרונות.
- תנהיג – אל תנטוש.
וזו הנקודה האחרונה שלי:
אנשים שאינם מתפקדים מהווים אתגר אמיתי.
בספרי "משולש האמת" (The Triangle of Truth), ליסה ארל מקלאוד אומרת: "גיליתי כי מה שבפועל מעביר אותנו מעבר לקצה השיגעון הוא לא חוסר התפקוד של אחרים, אלא ההתכחשות שלהם לחוסר תפקודם; אתם יודעים, בצורה שהם מתנהגים כאילו הכל נורמאלי כלפי חוץ, ואף מתנשאים הם, כאילו אנחנו המשוגעים."
אל תתנו לאחרים את השליטה בהצלחה שלכם. אל תנטשו את ההזדמנות (או את רשת הנטוורקינג שלכם) בגלל איזה אידיוט, זה רק יתן להם סמכות עליכם ויד חופשית לעשות זאת לאחרים.
אל תתנו לא' את הכוח הזה, ואל תתנו לאחרים לשלוט בהצלחתכם.
מאמר זה מבוסס על חומרים מספרו של דר' איוון מייזנר, Networking Like a Pro" " (לעשות נטוורקינג כמו מקצוען)
ד"ר איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה- New York Times . ד"ר מייזנר הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI (www.bni.com), – ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם. ניתן לעיון בספרו החדש:
Who’s in Your Room, The Secret to Creating Your Best Life ב-Amazon.com
לפוסט הזה יש תגובה אחת
מרתק… ללמוד מכל מאמר משהו שאפשר לישם