מאוד חשוב שאנשים ירגישו רצויים כשהם מבקרים בקבוצת נטוורקינג. למה?
הם התחייבו אליכם, והשקיעו מזמנם כדי להיות שם.
הם יכולים להפוך ללקוחות חדשים עבור חברים בקבוצה.
הם עשויים להכיר אנשים אחרים שיכולים להיות לקוחות פוטנציאליים עבור חברים בקבוצה.
הם יספרו לבעלי מקצוע אחרים שהם מכירים, על החוויה שלהם מהמפגש.
הם יכולים להיות הקשר שלכם להפניית הזהב המשמעותית ביותר שאי פעם תקבלו.
הם עשויים בעתיד להפוך לחברים בקבוצה.
ו- זכרו, שגם אתם התארחתם פעם בקבוצה, ומישהו קיבל אתכם יפה וגרם לכם להרגיש רצויים!
הביקורים הראשונים שלי בקבוצות נטוורקינג
בשנת 1984 הסתובבתי לא מעט בין קבוצות נטוורקינג. הייתי חבר בסוגים שונים של ארגוני נטוורקינג. חלקם היו כמו שכירי חרב, מאוד משימתיים, אך ורק עסקים. הם היו מאוד ישירים, מכווני מכירות, עסקו בקידום העסק ולא הייתה שם מערכת יחסים בכלל.
ואז הלכתי לבקר בקבוצות אחרות שהיו לחלוטין חברתיות. לא נעשו שם עסקים, מלבד הרבה שיחות והיכרויות. בעיקרון זה הרגיש לי מפגש קפה חברתי.
אף אחת מהקבוצות האלה לא הרגישה לי מסבירת פנים במיוחד והם לא היו מה שחיפשתי בארגון נטוורקינג. הרגשתי שחייב להיות משהו באמצע, משהו שיש בו מערכות יחסים אבל גם נהלים וחוקים – חסרה לי שיטה מסודרת. כך נולד ארגון BNI®. אני מאמין כי זה חשוב שיהיה שילוב בין שתי המערכות, השיטתית יחד עם הגישה לנטוורקינג המכוון לאנשים.
למה אנשים עלולים להרגיש לא רצויים
כאשר אורח מבקר במפגש נטוורקינג בפעם הראשונה, הוא לא יודע מאיפה להתחיל. זוהי סביבה חדשה עבורו, והוא עלול להיות חסר ביטחון ולא לדעת מה לעשות ועם מי לדבר.
אולי הוא עלול להרגיש שמתעלמים ממנו. זה יכול לקרות מאחר ולחברים בקבוצת הנטוורקינג של BNI יש מערכות יחסים עסקיות כה חזקות שהם עלולים להיראות כמו קליקה סגורה, למרות שהם כנראה לא כך. לא מדובר בקליקה, אלא בדרך כלל בחברי קבוצה שהפכו גם לחברים אישיים ששמחים לראות האחד את השנייה כל שבוע במפגש.
הפכו זאת לחוויה טובה
ביקור בקבוצת נטוורקינג הוא הרבה יותר מללכת לפגישה. זוהי חוויה. כשאורחים מגיעים למפגש, הם הולכים לחוות חוויה שיכולה להיות טובה, או גרועה. דוקא דברים קטנים יכולים לעשות את כל ההבדל באופן בו האורח יראה את ארגון הנטוורקינג.
באחריותו של כל חבר בקבוצה לקבל את האורחים. חברים חדשים וחברים וותיקים קחו על עצמכם את המשימה להתייחס בצורה חיובית ולגרום לאורחים להרגיש רצויים כשהם מבקרים אצלכם בקבוצה.
התחילו עם ברכה ידידותית וחיוך.
שאלו שאלות עליהם ועל העסק או החברה שלהם.
הציגו אותם בפני חברים אחרים בקבוצה.
שמרו תמיד על שיח חיובי, גם אם היה לכם שבוע מאתגר.
תנו להם מידע על סדר היום של המפגש כדי שידעו למה לצפות ומה הם צריכים לעשות.
הציעו לענות על כל שאלה שתתעורר להם על המפגש, על החברים ועל הקבוצה.
הדברים הפשוטים, הקטנים, הם חלק מאוד גדול מיצירת חוויה מזמינה וחיובית עבור האורחים. אם הם לא ירגישו רצויים, הם לא ירצו לחזור.
רק תזכרו את זה: תנו לאנשים להרגיש רצויים כדי שתהייה להם חוויה נהדרת כשהם מבקרים בקבוצה שלכם.
________________________________________________________________________________
ד"ר איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה- New York Times .
ד"ר מייזנר הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI (www.bni.com), – ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם. ניתן לעיון בספרו החדש:
Who’s in Your Room, The Secret to Creating Your Best Life ב-Amazon.com