כדי להשיג תוצאות בנטוורקינג עסקי, חשוב לצאת מדי פעם מהקופסה ולמצוא חיבורים חדשים ומפתיעים.
נשאלת השאלה: האם מנכ"ל של ארגון ללא מטרות רווח יכול לשמש לנו כמקור מוביל להפניות?
התשובה היא בהחלט כן.
חבר המנהלים בעמותה טיפוסית מונה כמה מהאנשים הכי משפיעים בקהילה. בנוסף, האנשים שתפגשו בעמותות נוטים להיות בעלי תודעה שירותית.
מנכ"ל של עמותה נהנה לרוב מרשת קשרים עצומה, שכוללת בעלי השפעה בעולמות העסקים והפילנתרופיה. זכרו: גם עמותות זקוקות להפניות. הן תלויות בתרומות, ולתורמים שלהם, שהם לרוב תאגידים גדולים, יש בדרך כלל הרבה עבודה לתת. עמותות הן בין הלקוחות המובילים בעולם של שירותי הכשרה, אימון, ייעוץ ועוד, כיון שהן מגייסות הרבה מתנדבים בלתי-מקצועיים.
בססו את הקשר לפני שתבקשו הפניות
זכרו: נטוורקינג דומה לחקלאות, לא לצייד!
המטרה שלכם היא לטפח קשרים עסקיים עם חבר המנהלים וחברי הארגון. חשוב לבסס תשתית איתנה על ידי נתינה וסיוע, ולהראות שבאמת איכפת לכם מהמטרה והקהילה שהעמותה משרתת.
באופן הזה, תוכלו להימנע מ"שידול בטרם עת" – דהיינו מלבקש הפנייה ממישהו שעדיין אין לו מושג מי אתם, או מישהו שאין לכם איתו מערכת יחסים. בשביל נטוורקינג מוצלח בכל ארגון שהוא, חובה להשקיע את הזמן בגיבוש מערכת יחסים איתנה.
כחלק מבניית היחסים הללו, אפשר גם להזמין אנשי מפתח בעמותות לביקור בקבוצת הנטוורקינג שלכם. בין אם הן מתקיימות פנים-אל-פנים או באונליין. עמותות עשויות לקצור הצלחות מרשימות בקבוצות נטוורקינג מבוססות כמו BNI®.
כן, מנכ"ל או מנכ"לית של עמותה יכולים להוות מקור מפתיע בעושרו להפניות עסקיות.
מעורבות עם עמותות ואפילו השתתפות בחבר המנהלים שלהן יאפשרו לכם לתרום לקהילה ולהגדיל את ההון החברתי שלכם (או את רשת הקשרים שלכם). המעורבות עשויה גם לזמן חברויות ושותפויות עסקיות רבות-ערך, שבתורן יאפשרו (או יניבו) הפניות משמעותיות עבורכם ועבור העסק שלכם.
ד"ר איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה- New York Times .
ד"ר מייזנר הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI www.bni.com, – ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם. ניתן לעיון בספרו החדש:
Who’s in Your Room, The Secret to Creating Your Best Life ב-Amazon.com