Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

7 דרכים להצליח יותר בנטוורקינג

Ivan Misner
  • מאת: ד"ר איוון מייזנר
  • תרגום: אדית לואבל - ברוש
  • תאריך: ינואר 4, 2017
  • תגובות: אין תגובות
הרבה אנשים (וגם אני ביניהם) נוהגים לחוות דעה בנוגע למה שנדרש כדי להיות טוב בנטוורקינג (רישות עסקי).  אולם הצעות אלה לא לוקחות בחשבון את דעתו של האדם הממוצע בקשר לתכונות הנדרשות כדי להיות טוב יותר בבניית קשרים עסקיים.  העיסוק בנטוורקינג עסקי כרוך באינטראקציה עם אנשים אחרים, אז מה "הם" חושבים שדרוש כדי להצליח בזה?  דעתם חשובה כיוון שכדי ליצור רושם מהסוג שיסייע לנו לבנות רשת קשרים אישיים עוצמתית, עלינו להיות מודעים לציפיות של האחר ולהתאים את ההתנהגות שלנו אליהן.

לאחרונה אספתי קרוב ל-3,400 תשובות לסקר שהועבר בקרב אנשי עסקים מסביב לעולם.  נתתי להם כ-20 תכונות שונות לגבי רישות עסקי וביקשתי מהם לבחור את דפוסי ההתנהגות החשובים ביותר שהם היו רוצים לראות אצל אנשים שמצליחים לבנות לעצמם רשת קשרים עסקיים.  מתוך התשובות הללו זיהיתי את שבע התכונות החשובות ביותר שמתארות את מה שאנשים מאמינים שהופך אדם לבונה קשרים עסקיים מצליח.  להלן שבע התכונות לפי סדר החשיבות שניתן להן ע"י המשתתפים בסקר:

1.  הקשבה.  בראש הרשימה נמצאת התכונה של היות האדם טוב בהקשבה.  הצלחתנו ברישות העסקי תלויה ביכולת שלנו להקשיב וללמוד.  ככל שאתם והשותפים שלכם לנטוורקינג תלמדו את מה שאתם צריכים לדעת אחד על השני מהר יותר, ככה תוכלו ליצור קשרים בעלי ערך מוקדם יותר.

האנשים שמצליחים בנטוורקינג עסקי צריכים ללמוד להפעיל את שתי האוזניים והפה ביחס נכון.  הקשיבו לצרכים ולדאגות של האנשים האחרים וחפשו הזדמנויות לסייע להם.  אינכם יכולים לסייע לאחרים אם אתם לא יודעים מה הם צריכים, והדרך לברר זאת היא באמצעות ההקשבה.  העיסוק בבניית קשרים עסקיים קשור במובנים רבים ביכולת שלנו לחבר בין נקודות, אבל כדי לעשות זאת עליכם להקשיב על-מנת לסייע לאנשים ליצור את החיבורים שהם מחפשים.

2. גישה חיובית.  הדבר הראשון שאנשים מבחינים בכם הוא הגישה שלכם או כיצד אתם מתייחסים לדברים באופן כללי.  גישה שהיא כל הזמן שלילית גורמת לאנשים לא לחבב אתכם ומרחיקה מכם את האפשרות לקבל הפניות; גישה חיובית גורמת לאנשים לרצות להתחבר אליכם ולשתף עמכם פעולה.  אנשי עסקים חיוביים הם כמו מגנטים.  כולם רוצים להיות במחיצתם ושולחים אליהם את בני משפחותיהם ואת החברים שלהם.

3.  מתן סיוע לאחרים / שיתוף פעולה.  לאנשים לא כל כך אכפת כמה אתם יודעים עד שהם יודעים כמה שאכפת לכם.  העובדה שאתם מסייעים לאחרים מראה שאכפת לכם.  אחד המשתתפים בסקר אמר ש-"אנשים רוצים ליצור קשרים עסקיים עם אנשים בעלי גישה חיובית לשיתוף פעולה".  ניתן לסייע לאחרים בדרכים שונות, החל מגזירה ושליחה של מאמר שיכול לעזור למישהו ועד ליצירת קשר בין אותו האדם למישהו שיכול לסייע לו להתמודד עם אתגר מסוים.

נשאלים רבים ציינו שהם לא רוצים לבנות קשרים עסקיים עם אנשים אשר "הם בעניין רק לטובתם שלהם עצמם".  הרצון לשתף פעולה ולסייע לאחרים הינו חיוני כיוון שהוא בונה אמון ועוזר ליצור קשרים עמידים לאורך זמן.

4.  אמינות.  אחת המשתתפות בסקר קלעה לנקודה כאשר היא אמרה: "לא חשוב כמה האדם מצליח, אם איני נותנת בו אמון, אני לא עובדת אתו".  כאשר אתם נותנים הפניה למישהו, אתם מעמידים את שמכם הטוב במבחן.  עליכם להיות מסוגלים לתת אמון בשותפים שלכם לנטוורקינג ולהיפך.  אף לא אחד, כולל אתם, לא יפנה אנשים למישהו שלא בטוח שיוכל להתייחס בצורה הרצויה אל הנושא.

5.  נגישות.  אחד המשתתפים בסקר אמר שאנשים "ישכחו את מה שאמרת ועשית, אך לעולם לא ישכחו את ההרגשה שחוללת בהם".  העבודה היעילה בנטוורקינג מתחילה בנגישות – כל הדברים האחרים שצוינו לעיל הם פועל יוצא מזה.

6.  כנות / אמיתיות.  אתם יכולים להציע עזרה, תודה, אוזן קשבת, אך אם העניין שלכם באחרים אינו כן, הם ירגישו זאת!  האנשים שפיתחו כישורים לבניית קשרים מצליחים מפגינים את הכנות שלהם בכל צעד.  אחד ממשתתפי הסקר טען ש-"הכול קשר לאמיתות" שאנשים מראים לכם.  כולנו הכרנו אנשים שהם לכאורה טובים ביצירת קשרים עסקיים אך אינם כנים.  אי אפשר לזייף לאורך זמן.

7.  ביצוע מעקב עצמי.  אם אתם מציעם הזדמנויות עסקיות, ולא חשוב אם מדובר בפיסת מידע, קשרים מיוחדים, או הפנייה עסקית בשלה, למישהו שבאופן עקבי לא מצליח לעקוב אחרי הזדמנויות אלה, תבינו מהר מאוד שלא כדאי לבזבז את זמנכם אתו.  אחד הנשאלים אמר שכאשר מדובר ביצירה והפעלה של קשרים עסקיים, "התוצאה נמצאת במעקב" והרבה אנשים מפסידים כי הם פשוט "כבר לא מבצעים מעקב בעצמם".

כל אחת מהתכונות הללו מתחברת למושג ה-"חקלאות" ולא למושג ה-"צייד".  מדובר בבנייה של יחסים עסקיים שמיטיבים עם שני הצדדים.  רק כך תצליחו ליצור רשת קשרים אישית ועוצמתית.

בצעירותי למדתי תחת וורן בניס (Warren Bennis), שבאותה תקופה היה המומחה המוביל בעולם בנושא מנהיגות.  הוא לימד אותי שחשוב להבין את "התכונות" של מנהיג דגול, אך שחשוב עוד יותר להבין כיצד ליישם תכונות אלה.  הוא אמר לי: "דע במה אתה טוב ופעל להעצים את הכישורים האלה.  דע במה אתה לא טוב והקף את עצמך באנשים שיכולים לסייע לך לשפר את הכישורים הללו".

אני מאמין שכישורי הנטוורקינג, כמו כישורי המנהיגות, חשובים מאוד.  אך חשוב עוד יותר לעבוד כדי לשפר אותם וללמוד להשתמש בהם בצורה יעילה.  זה מה שחשוב באמת.

דר' איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN, הוא סופר שיצירותיו מופיעות ברשימת רבי המכר של ה-New York Times.  הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI (www.bni.com), ארגון הנטוורקינג העסקי הגדול בעולם.  ניתן לצפות בספריו באת www.IvanMisner.com. 

* המאמר נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד והוא מיועד לנשים ולגברים כאחד.

קודםהקודםנוסחה לפולואפ (מעקב) ב-3 שלבים
הבאהתמקדו בפתרונות ולא בבעיותהבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
BNI

איך באמת נראה נטוורקינג שעובד? תנו לחברי BNI ישראל לספר לכם בעצמם!

מרץ 5, 2025
בסרטון הזה תגלו איך שיתופי פעולה, חיבורים עסקיים והפניות איכותיות הפכו לחלק בלתי נפרד מההצלחה...
להמשך קריאה
88yhrk4f

ההשראה מתחילה כשמשנים את המילים

פברואר 26, 2025
"אני רוצה לעורר השראה באנשים. אני רוצה לעורר השראה באנשים – שמעוררים השראה באנשים. אני...
להמשך קריאה
ההרגלים שמביאים לכם את ההצלחה

ההרגלים שמביאים לכם הצלחה

פברואר 23, 2025
המחויבויות הן חלק מההצלחה של השיטה שעובדת כבר 40 שנה בכל העולם ומגדילה את העסקים...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.