בסיום השתלמות אינטנסיבית למנהיגי הקבוצות פנה אלי אחד החברים וביקש לדבר איתי. "אני חבר כבר כשנתיים", חייך במבוכה, "אבל רציתי לשתף אותך שאני מרגיש שאנחנו לוחצים במפגשי הקבוצות על אורחים להצטרף ולהגיש טפסי מועמדות. זה לא חייב להיות כך"
"תודה על המשוב". אמרתי. "תוכל לומר לי איזה תפקיד אתה מבצע בקבוצה?"
"אני חלק מצוות אירוח" ענה. "מקבל את האורחים בבוקר ומבצע שיחות מעקב אחרי המפגש. בשיחות האלו קיבלתי פידבקים מחלק מהאורחים שהם מרגישים שלוחצים עליהם."
"לפני שאתייחס לנושא החשוב ששאלת" שאלתי, "למה חידשת לשנה השנייה?"
החיוך המבויש הפך לחיוך רחב. "אני יועץ לכלכלת המשפחה והצטרפתי כי מכרה שלי אמרה לי שאני חייב, אבל ממש חייב להצטרף לקבוצת נטוורקינג שתעזור לי להגיע ללקוחות חדשים. בשנה הראשונה עוד לא הבנתי בדיוק מה עושים, אבל לקראת סופה קיבלתי כמה תובנות מחברי הקבוצה והגיעה גם ההפניה הראשונה. אחריה כבר היה יותר פשוט והיום מגיעים אלי לקוחות הרבה יותר משמעותיים."
"האם אתה מרגיש בנוח להמליץ לחברים שלך על BNI?" המשכתי לשאול.
"בודאי", הוא ענה בלי היסוס. "אני מסביר שצריך סבלנות כדי לקבל הפניות משמעותיות, אבל זה משתלם בטווח הארוך. זה שיפר לי את היכולות האישיות, את היכולות העסקיות ואני כבר לא מרגיש לבד בתור בעל עסק, יש תמיד את חברי הקבוצה שלי להתייעץ איתם. אבל אורחים שמגיעים לקבוצה בפעם הראשונה לא רואים את כל מה שאני למדתי לאורך הזמן."
"אתה יודע, גם אני חשבתי כמוך בתחילת הדרך", אמרתי "הרגשתי שהפכתי להיות עסוקה בהזמנת אורחים ועסוקה במכירות ולא אהבתי את התחושה, אפילו פיתחתי תגובת "אנטי – מכירות". למה אני צריכה לשכנע אנשים? הרי מדובר באנשים משכילים, בעלי עסקים, בוגרים שיודעים משהו בחיים שלהם ובסך הכל יכולים לקבל החלטה בעצמם, בהתבסס על מה שהם רואים וחווים במפגש העסקי. עד שיום אחד אמר לי מישהו משפט שנחרט בי חזק:"
"אם את באמת מאמינה במוצר שלך חובה עליך לשתף כמה שאפשר כדי לעזור ליותר אנשים לקבל החלטה שתשנה את חייהם"
"התחלתי לאהוב מכירות כשהבנתי שמכירה היא לא מילה גסה. מכירה היא בסה"כ העברה של הרגשות והתחושות שלי למילים. אם אני מאמינה בכל ליבי שהמוצר או השירות שלי ישנה לאנשים את הדרך שבה הם פועלים וישנה להם את החיים, אני מרגישה חובה לשתף ולהפיץ את המידע כאילו החיים שלי תלויים בזה, מתוך אמונה גדולה. אני התחלתי בדיוק כמוך כחברת קבוצה. החיים שלי השתנו באופן שלא יכולתי להאמין. מעולם לא חשבתי שאהיה מנכ"לית בארגון בינלאומי, מעולם לא חשבתי שאנהל צוות כה גדול, שאשפיע על כ"כ הרבה אנשים או שאתן הרצאות מול קהל של מאות אנשים."
"מבחינתי, אני לא מוכרת מנוי שנתי אלא משנה חיים של אנשים. השינוי משפיע לא רק במי שבוחר להיות חבר ארגון אלא בכל המעגלים האישיים והעסקיים של אותו אדם, הוא משפיע על החברים שלו, על ספקי משנה, עובדיהם וכו'. כל מה שלמדתי ב-BNI ניתן לשימוש בחיים האישיים וגם בחיים העסקיים"
"אני מבין על מה את מדברת", ענה. "גם אני מרגיש כך לגבי הלקוחות שלי. אומרים לי שאני עם ברק משוגע בעיניים אבל כשאני רואה אנשים שבקושי סוגרים את החודש, עושים טעויות בניהול הכספי של התא המשפחתי, אני רוצה לצעוק: "תעצרו! אני יכול לעזור לכם ובכמה תיקונים קטנים להציל לכם את החיים ולפעמים, גם את הנישואים" בשבילי, זו לא עבודה זו שליחות".
"לגבי שאלתך" הוספתי "יש הבדל גדול בין "ללחוץ" על אנשים ולא לשים לב שזה לא מדבר אליהם לבין להעביר את התחושות והרגשות שלך בהתלהבות שיכולות להיתפס, בטעות, כמו מכירה. החזון של הארגון הוא Changing the Way the world does Business , אני באמת מאמינה בכל כולי שאנחנו משנים את הדרך שבה העולם כולו עושה עסקים, אבל צריך לזכור שזה לא מתאים לכל אחד צריך לדעת מתי להפסיק ולקבל שהאדם שעומד מולנו החליט שזה לא בשבילו."
זיכרו:
We don’t sell membership – we transform lives!
שלכם,
ירדן נוי
לפוסט הזה יש תגובה אחת
מקסים ומדוייק!