6 רעיונות למצגת אישית מנצחת
במפגשי עסקים בקבוצות יש לכל משתתף בין 30-60 שניות להציג את עצמו, את העסק ואת הערך שהוא נותן ללקוחות. הצגה מסוג זה מתרחשת כל שבוע. חברי הקבוצה לומדים להכיר האחד את השני ונפגשים גם בפגישות אישיות להעמקת ההיכרות. המטרה המשותפת לסייע האחד לשני לפתוח דלתות ולקדם האחד את העסק של האחר לרוב מייצרת שיחת משוב על הדרך שבה כל אחד מציג את העסק ואת יתרונותיו ויכולותיו, סוג לקוחות שהם מחפשים ועוד.
אנחנו נמצאים בעולם של משוב מיידי. כל אחד רוצה לקבל "לייק" כאן ועכשיו. הזמן מתקצר והסיפוקים הם מידיים. אנחנו רוצים לקבל תגובה ורצוי חיובית, שנוכל ללמוד ממנה ולשפר לפעם הבאה. קבלת משוב אמיתי מאנשים שאכפת להם מאיתנו, בתנאי שאנחנו יכולים להתמודד עם משוב פחות מפרגן, יכול לקדם אותנו בקפיצה ענקית.
רוצים לקבל "לייק" בכל מפגש?
הנה 6 סיפורים אמיתיים על מצגות אישיות שקבלו "ביג לייק":
להפתיע – עמי עוסק בייעוץ לכלכלת המשפחה וגם חזק בעמידת ידיים. מגיל צעיר הוא סבור כי עמידת ידיים מזרימה דם למוח ומשפרת את הזיכרון. במפגש הקבוצה האחרון הציג את עצמו הפוך, כשהוא עושה עמידת ידיים. בסיומה, חזר על רגליו ואמר: גם אם תעמדו על הראש מצבכם העיסקי לא ישתנה. תנו לי לעזור לכם לעמוד שוב על הרגליים".
להיות יצירתי – גיא, מעצב יצירתי החליט להגיע לאדם מסוים הנמצא בתפקיד בכיר בעל יכולת קבלת החלטות. הוא הדפיס את תמונתו של "המבוקש" על חולצה, הגיע איתה למפגש הקבוצה והבטיח שימשיך ללכת איתה עד שימצא את איש הקשר שיוכל לפתוח לו דלת ישירה אליו. כך שמצגת של 30 שניות הפכה למצגת של קרוב לשעתיים כאשר החולצה על גופו.
לנפץ מיתוס – האם ידעתם שבקופסאות שימורים אין חומר משמר? החברים היו מאד מופתעים כשדפנה, מהנדסת מזון נתנה להם אור ירוק להשתמש ולהקל בכך על ההכנות בבישול, בעיקר בשימוש בשימורי קטניות המצריכים בישול מקדים ארוך. עוד מיתוס שנופץ והופך את מנפץ המיתוס – לאגדה.
הקראת עדות – איציק, בעל עסק לתקשורת קיבל מכתב תודה מרגש מאחד מלקוחותיו בו מפורטות תלאותיו עם בעלי מקצוע קודמים. איציק, שראה כי חברים אחרים מקריאים במבוכה מכתבים קודמים ממכשיר הנייד החליט שאצלו זה יהיה אחרת. הוא הדפיס את מכתב התודה ונתן אותו לחבר קבוצה בעל קול בריטון עוצמתי ומרגש אשר יקריא בהטעמה את העדות. להעצמת המצגת הוסיף מוסיקה דרמטית בתחילת המכתב ובסיום הוא קיבל מחיאות כפיים סוערות.
להדגים על חבר – אתי, בעלת עסק לסטיילינג, הלבישה מבעוד מועד את דלית מקבוצתה ובמצגת הבוקר החליפה לה בתוך מספר שניות כמה פריטים שהוכיחו כי אפשר לשנות את המראה באמצעות פריטים פשוטים. אתי תיכננה מראש את המצגת הקצרה, הלבישה מראש את הדוגמנית וחיכתה לתורה בצד החדר כדי לחסוך בזמן ולהגיע למרכז החדר בלי שולחן שיסתיר את שתיהן.
להיות באמת ספציפי – יונת, בעלת עסק להשכרת פרטי אומנות קראה בעיתון כלכלי שחברה גדולה עוברת למשרדים חדשים, במפגש הקבוצה סיפרה שקראה על מעבר החברה בעיתון והיא מבקשת קשר לאחד מחברי ההנהלה (ונקבה במספר שמות) כדי להציע להם פרטי אומנות למשרדים החדשים. בתוך זמן קצר היא קיבלה את הטלפון הישיר של מזכירת המנכ"ל אשר ריכזה את נושא המעבר.
אם קראתם בעיון יכולתם לזהות את הניואנסים השונים, את ההכנות מראש ואת הפרטים הקטנים המבדילים בין מי שנותנים מצגת כדי "לצאת ידי חובה" ואלו המבינים שהמצגת שלהם פותחת או סוגרת להם דלתות.
קיבלתם "לייק" על המצגת שלכם? כנראה הצלחתם להשאיר חותם על השומעים. השלב הבא והמטרה של כל מצגת אישית היא לייצר עניין לשמוע אתכם יותר לעומק ולבקש להיפגש עימכם לפגישה אישית. ככל שתקיימו יותר פגישות אישיות עם אנשים שיצרתם אצלם עניין אמיתי, כך תעלה הסבירות לסגירת יותר עסקאות.
בהצלחה!
שלכם,
ירדן נוי