כמו כל שנה אני עורכת לעצמי סיכומים אישיים ועסקיים של הדברים שתכננתי שיקרו ולא קרו, של הדברים שרציתי לעשות וטרם עשיתי ומנסה לא לשכוח גם לטפוח על השכם על הדברים שאני גאה בהם וכן השגתי.
כמו כל שנה אני עורכת רשימות אינסופיות של דברים שרציתי לעשות, רעיונות חדשים שאספתי, חלומות שחלמתי, השראות שקיבלתי, מסדרת אותם לפי נושאים ואח"כ לפי סדרי עדיפויות וחשיבויות. עוברת עליהם שוב ומורידה מה שפחות רלוונטי עד שנוצרת לי רשימה של "דברים שחשוב לעשות" בשנה החדשה. עכשיו אפשר להתחיל לקבל החלטות ולתעדף.
אם אתם חברים בקבוצת עסקים רישום וסיכום של התוצאות בשנה החולפת יכולה ללמד אתכם הרבה. מי ספק ההפניות הטובות שלכם, למי אתם נתתם הפניות, עם מי טרם הספקתם להיפגש, מהו הערך של הפניה ממוצעת שקיבלתם וכן הלאה. זיכרו, ההצלחה שלכם היא נגזרת של הפעולות שאתם מבצעים בקבוצה
רוצים לקבל תשואה טובה יותר מהחברות שלכם?
לפניכם 8 פעולות שיוכלו להעלות לכם את כמות העסקים מהקבוצה אם רק תקבלו החלטה לבצען. התייחסו לרשימה כאל צ'ק ליסט, עיברו על הפעולות וסמנו את אלו שמדברות אליכן ביותר. לאחר מכן תנו מספרים לפי סדר העדיפויות והחשיבות שאתם נותנים לפעולות הנ"ל:
הציבו מטרה להביא לפחות שני אורחים בחודש לקבוצה – אנחנו יודעים שאורחים המגיעים לקבוצות עסקיות פוגשים באופן אישי את בעלי המקצוע, שומעים באופן ישיר מה הם עושים, שומעים המלצות עליהם מאנשים אחרים וחלקם הגדול (יותר מ-50 אחוזים) מקבלים החלטה להשתמש בשירותים שלהם. ככל שיהיו יותר אורחים המגיעים לקבוצות כך תעלה הסבירות שתקבלו גם אתם פניה מאורחים של אחרים לקבוע פגישה או אפילו התעניינות במוצר או השירות שלכם.
שבו עם חברי קבוצתכם שאינכם מכירים היטב – לכל אחד יש את האנשים שיותר קרובים אליהם, אלו שמדברים את השפה שלהם ומבינים איזה עסקים הם מחפשים. לעיתים גם הכימיה משחקת תפקיד. אבל, הקבוצה גדלה, משתנה ולעולם לא נדע איזה קשרים אנחנו מפספסים אם לא נצא מהקיבעון ומההרגלים.
הציבו מטרה, להביא לפחות הפניה טובה אחת לשבוע לחבר בקבוצה – "הנותן מקבל" היא לא סיסמה אלא דרך חיים. הדרך המהירה לקבל הפניות עסקיות, היא הקפדה על מתן הפניות עסקיות. חברים בקבוצה עסקית לא מחכים שיקרה נס, אלא בצורה אקטיבית פועלים לפתוח דלתות לאחרים דבר שמגדיל את הנראות שלהם ואת האמינות ובעקבות כך גם מגדילים את הסיכויים לקבל גם הם הפניות.
היו מעורבים בהנהגת הקבוצה – האם אתם מעדיפים לשבת ביציע, לפצח גרעינים ולהעביר ביקורת על השחקנים או אתם מעדיפים להיות על המגרש ולתת את הלב והנשמה? ככל שתהיו מעורבים בתפקידי הנהגה כך יכירו פן אחר שלכם, אתם תוכלו להיות הרבה יותר מעורבים מה באמת קורה בין האנשים ותוכלו להשפיע על התוצאות של הקבוצה. יש קשר ישיר בין מעורבות בהנהגה לבין כמות ואיכות הפעילות ובעקבותיהם גם התוצאות.
השתדלו לקיים ביקורים אישים בבית העסק של החברים – באחת הקבוצות אדם הגיש מועמדות לקבוצה וההתרשמות היתה שמדובר באדם סגור ומופנם. הועדה תהתה האם מערכת ההיכרויות שלו רחבה ועד כמה רחבה מערכת הקשרים שלו. אחד החברים הגיע אליו במקרה לבית העסק ומיד הרים טלפון לוועדת החברים כדי לספר להם על הקליניקה המדהימה ושוקקת הלקוחות שבה הוא נמצא כעת
זכרו לומר תודה – זיכרו להודות מכל הלב לחברים בקבוצה על הפניותיהם. הוקרה והכרה – הם חלק מערכי הארגון החשובים ביותר. כל פעם שאדם אחר מוכן להפנות אלינו מכר, לקוח או אפילו בן משפחה שלו ולסכן (כן, לא הגזמתי) את השם שלו ואת המוניטין שלו עבורנו, הוא ראוי לתודה. אמירת התודה גם מאפשרת לנו הזדמנות להסביר לנותן ההפניה עד כמה הפניה זו הייתה טובה (או אולי פחות) ואם כמוה אנחנו מחפשים עוד (או טיפה אחרת).
בקשו לקבל משוב ואל תמהרו לתת – רוצים להשתפר ולא יודעים איך להתחיל? אחד הדברים הבולטים בחברות בקבוצות עסקיות הוא המשוב המיידי שניתן לקבל ברוח חיובית וכנה. מצד שני, צריך להיזהר ממתן משוב מבלי שהתבקשנו זה יכול לפגוע יותר מאשר להועיל. לכן, בקשו לקבל משוב ואל תציעו אותו לאחרים.
השתדלו להשתמש בשירותי החברים ככל שניתן – אין דרך טובה יותר לחיזוק מערכת יחסים מאשר הבעת אמון ברכישת המוצר או השירות מהקרובים לנו. לא מכל אחד ניתן לרכוש ולא תמיד אנו זקוקים לשירות, אבל כשמתאפשר תנו העדפה לחברי הקבוצה.
דמיינו סיטואציה בה החלטתם להקדיש שעה בשבוע לקידום אקטיבי של הפעילות שלכם ב-BNI
רוצים לדעת איך להספיק הרב בשעה ממוקדת ביום?
מוזמנים לקרוא את הטיפים בטור "איך לעזור לאחרים לעזור לי"
קבעתם מהי פעילות מס' 1? מס' 2 וכן הלאה?
ההצלחה שלכם היא נגזרת של הפעולות שאתם מבצעים בקבוצה.
עכשיו זה בידיים שלכם.
שתהיה שנה מוצלחת!
שלכם,
ירדן נוי