אחד המיתוסים לגבי תקופת החגים הוא שלמספר שבועות אין עם מי לדבר והעסקים בתקופה הזו צונחים בצורה משמעותית.
כשכירה, אם לא עבדתי שבועיים בשל החגים, השכר שלי לא יפגע וימשיך להיכנס כל 10 לחודש. כעצמאית, אם תרד כמות העבודה, אם יעזוב אותי לקוח, אם לקוח ידחה עבודה ל"אחרי החגים", או יתקשה לשלם, זה ישפיע על היכולת שלי למשוך משכורת הביתה. אם אני מעסיקה עובדים, הם יהיו הראשונים לקבל תשלום ורק אח"כ אני כמעסיקה אמשוך שכר.
יש אוכלוסיה שבה המשוואה הזו משתנה. לא משנה מה מצב השוק או אם יש חג, הכירו את אוכלוסיית העצמאים ובעלי העסקים שמשתייכים לקבוצת עסקים מקצועית. אל תתבלבלו ואל תבינו אותי לא נכון – לא מדובר בקסם, זו תוצאה של עבודה קשה לאורך זמן.
לא משנה מה מצב השוק או אם יש חגים – כשבונים רשת קשרים לאורך השנה, הרשת עובדת בשבילכם כל השנה.
הגדלת רשת הקשרים היא אמצעי ולא מטרה. אם הגדלת הרשת תהפוך להיות המטרה עצמה, תפסידו את המטרה העיקרית והיא להיות חלק מקהילה עסקית שבה אתם מייצרים היכרויות, בונים מערכות יחסים לעומק ומרחיבים את ההזדמנויות שלכם. דברים טובים יקרו עם אנשים שמכירים אתכם, סומכים עליכם ויכולים לפתוח לכם דלתות חדשות.
בניית מערכת יחסים עסקית היא כמו קופת חסכון, אפשר להשתמש בה רק כשהיא מלאה.
אם אתם חברים בקבוצת עסקים או אם עדיין לא, כדאי שתשקיעו זמן לרישום וסיכום של התוצאות בשנה החולפת. מעקב אחרי 4 הנקודות הבאות יכול ללמד אתכם הרבה על העסק שלכם ואולי אפילו להפתיע אתכם:
- מי ספק ההפניות הטובות שלכם – האם אתם יודעים מי האדם שמספק לכם הכי הרבה הפניות עסקיות ופותח לכם דלתות חדשות? אם תדעו לזהות אחד, או יותר, שמחבר אתכם ומייצר לכם עסקים באופן קבוע, תדעו עם מי כדאי לכם לחזק את מערכת היחסים.
- למי אתם נתתם הפניות – "הנותן מקבל" עובד. הדרך המהירה לקבל הפניות היא לתת הפניות. אנשים שיקבלו מכם עסקים בקבוצה ירגישו צורך להחזיר. מכיוון שבנטוורקינג אמיתי לא נותנים תשלום או עמלה על עסקה שנסגרה, הדרך הטובה ביותר היא להחזיר באותו מטבע כלומר, לייצר חיבור חדש ולפתוח דלת להפניה עסקית פוטנציאלית למי שפתח לכם את הדלת.
- מהו הערך של הפניה ממוצעת שקיבלתם – ערכו רשימה של שווי העסקאות שסגרתם בשנה האחרונה בעקבות ההפניות. עכשיו תסתכלו שוב. מה ממוצע שווי של העסקאות שעשיתם לאורך השנה? מי אחראי לעסקה המשתלמת יותר? איך אפשר לשכפל את ההצלחה הזו?
- עם מי טרם הספקתם להיפגש – אין לכם מושג את מי אנשים מכירים ולמי הם מקושרים. דווקא אותם אנשים שאתם דוחים את הפגישה איתם יכולים להיות אלו שיפתחו לכם דלת מופלאה לחיבורים שלא חשבתם עליהם. אל תשפטו ותשמרו מרחק מדעות קדומות.
למה עצמאים ובעלי עסקים שחברים בקבוצות עסקיות אופטימים יותר?
כי הם בנו רשת קשרים שעובדת עבורם כל השנה והם כבר לא לבד.
אחד הקשיים הגדולים של עצמאים ובעלי עסקים הוא הבדידות. כדי לראות איך אפשר לנצח אותה קבלו 8 סיבות מדוע כדאי להיות חברים בקבוצת נטוורקינג. בכל מקום בארץ קיימות קבוצות נטוורקינג מקצועיות (כמו BNI ) בהם יזמים, אנשי עסקים ובעלי עסקים נפגשים מדי שבוע למטרה משותפת – עזרה הדדית בפתיחת דלתות עסקיות. לעשרות בעלי המקצוע שחברים בקבוצה יש ניסיון בהתמודדות עם סוגיות ודילמות שכולם מתמודדים איתם כמו: שיווק, כספים, בעיות משפטיות, ניהול עובדים, עבודה מול ספקים ועוד. עצה אחת מהם יכולה לחסוך לכם הרבה זמן וכסף. יש עם מי להתחלק ולחלוק בקשיים וגם בהצלחות.
אשמח שתכתבו לי תגובות, הערות, הארות ושאלות לגבי מה שכתבתי.
אם אתם רוצים לשתף איך רשת הקשרים שלכם פועלת גם בתקופות מאתגרות
כיתבו לי [email protected]
את הרעיונות הטובים ביותר אשתף עם חברי הקהילה – עם קרדיט מלא כמובן.
שלכם,
ירדן נוי
מנכ"לית BNI