Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

איך להעלות את שווי המניה של החברים הוותיקים

  • מאת: ירדן נוי - מנכ"ל משותף
  • תאריך: יוני 25, 2024
  • תגובות: אין תגובות

יש יתרונות לחברים ותיקים בקבוצות, הם בעלי ידע ונסיון רב ויכולים להיות גורם מרגיע ומחזק. מרביתם רואים את הקבוצה כביתם השני, קושרים בין הצלחתם האישית להצלחת הקבוצה והם כוח שיכול להניע אותה קדימה.

כשקבוצה מאבדת חברים ותיקים וקולטת הרבה חברים חדשים היא "תשלם" שכר לימוד על חניכת החברים החדשים עד שהם יכנסו לפעילות ויביאו תוצאות.

אבל מה קורה אם המצב הוא הפוך? מה קורה כשהחברים החדשים מגיעים עם הרבה התלהבות ורצון לעשות ולתרום בעוד שהפעילות של הוותיקים יורדת ונראה שחסרה להם מוטיבציה?

ד' חבר מעל עשור. בשנים הראשונות הוא היה מאד פעיל בוועדות השונות, התנדב לעזור בכל מה שצריך והיה אחראי עד לאחרונה על מפגשי הגיבוש של הקבוצה. כמות ההפניות שהוא מקבל ירדה מאד. בשיחה פנימית שערכה ועדת החברים עלתה הסברה שהוא נשאר כדי לתחזק את הריטיינרים שקיבל כדי שלא יעברו לאחרים, בוועדה התפלאו שד' מבקש לחדש לשנה נוספת. "אני לא הייתי מחדש אם אני לא מקבל הפניות", אמר בשיחה הפנימית אחד מחברי הועדה.

ממבט מבחוץ נראה שמה שחשוב בקבוצה עסקית היא השורה התחתונה, זה לא מדויק ויותר מורכב מזה.

חלק מהחברים הוותיקים בקבוצות עסקיות נשארים שנים רבות לא רק בשביל התוצאות העסקיות.

לחלקם חשוב להיות חלק מקבוצה שנותנת להם בית ותחושת שייכות, חלקם מרגישים שהם תורמים ומשמעותיים לאחרים. כמובן שיש מי שנשארים מלאי אנרגיה ופעילות שנים רבות אך יש את אלו שמרגישים שכבר פחות "סופרים" אותם, אחרים התעייפו או נמצאים כבר בשלב שמורידים הילוך בעסק ובהתאמה התרומה והפעילות בקבוצה יורדת. כאן נמצאת הבעיה.

בקבוצה עסקית, כל החברים וותיקים או צעירים נמדדים באותם הפרמטרים לאורך כל תקופת החברות ולכן התרומה של כל חבר וחברה לקבוצה היא משמעותית. תחשבו על כל חבר כאילו היה מניה בתוך החברה ורמת התרומה שלו מקנה לו "שווי מניה". בניגוד למניות בבורסה שאין לכם אפשרות להשפיע עליהן, על "שווי" המניה או מידת האטרקטיביות של החברים יש אפשרות להשפיע.

מה אפשר לעשות כדי להניע חברים ותיקים לחזור לפעילות ולהעלות את "שווי המניה" שלהם?

  1. מעורבות – כולם רוצים להרגיש רלוונטים ובעלי משמעות גם אחרי שנים רבות. מי שהיו בעבר בתפקידים בכירים יכולים להרגיש "מחוץ לעניינים". כדי להניע קדימה ולייצר מעורבות הזמינו אותם לישיבות שפתוחות לחברים, שתפו אותם בתוכניות של ההנהגה, שאלו את דעתם על מה שקורה. ערבו אותם בסוגיות ובדילמות שיש לכם, זה יחזיר להם את תחושת המעורבות ויחבר אותם יותר לקבוצה.
  2. השפעה – יו"רים שסיימו תפקיד משמעותי והיו בנקודת השפעה בכירה יכולים לייסד מעגל שמורכב מ"יו"רים לשעבר" היכול לשמש כועדה מייעצת, להביא רעיונות או משוב להנהגה הנוכחית. הנסיון של הוותיקים והידע רב השנים הופך אותם למנטורים מצוינים לחברים חדשים מהם ומאפשר להם לייצר השפעה על החברים. אם יש להם יתרון מיוחד בנושא מסוים מנו אותם לאחראים על התחום.
  3. הוקרה – כל אחד או אוהב לקבל תשבחות בפומבי. מתי נתתם מחמאה או הענקתם תעודת הוקרה על משהו שהוותיקים עשו? יש אין סוף אפשרויות למתן מילה טובה, הוקרה, תודה בפרטי או בפומבי. לא תאמינו כמה מהר האוירה יכולה להשתנות לטובה עם מעט תשומת לב.
  4. התמודדות עם שינויים – לא קל להתמודד עם שינויים, על אחת כמה וכמה לחברים ותיקים שזוכרים תקופות שונות, דרכי פעולה אחרות, נהלים אחרים. יכול להיות שנכנסו שינויים טכנולוגים שהוותיקים מתקשים להבין או להשתמש בהם. הקדישו להם זמן, בידקו איפה "זזה להם הגבינה", איפה הקושי ואיך אפשר לעזור ולתמוך.
  5. שיחה מלב אל לב – מתי נעשתה שיחה אמיתית מלב אל לב עם החברים הוותיקים? מתי בפעם האחרונה שאלו אותם איך הם מרגישים בקבוצה, איך הם רואים את עצמם בקבוצה ואת שאלת הקסם: "איך אפשר לעזור לכם?" אם תקדישו להם זמן תוכלו לגלות דברים שלא ידעתם.

בקבוצה עסקית כל פעילות או אי פעילות של אחד משפיעה על שאר החברים ועל "שווי הקבוצה". ותיקים אף משפיעים על הצעירים שרואים בהם מודל לחיקוי, הוותיקים גם מכירים את החברים וכבר יודעים מה סוג ההפניות שהם צריכים. ההשקעה בשיפור הפעילות של חבר ותיק יכולה להביא לעליית "שווי המניה" שלו ולתוצאות מהירות עבור הקבוצה. ההשקעה קטנה מהשקעת הזמן בחבר חדש, לכן חשוב לא לוותר לאף אחד כדי לא לוותר על אף אחד.

 

אשמח שתכתבו לי תגובות, הערות, הארות ושאלות לגבי מה שכתבתי.

אם אתם רוצים לשתף איך אתם מניעים את החברים הוותיקים בקבוצה

כיתבו לי [email protected] או הגיבו בבלוג

טורים נוספים ניתן למצוא בבלוג שלי – media.bni.co.il/blog

 

שלכם,

ירדן נוי

מנכ"לית  BNI

 

 

קודםהקודםאיך להכין אורח לאירוע נטוורקינג
הבאבינג' להגדלת הפניות, רצף רעיונות וטיפיםהבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
BNI

איך באמת נראה נטוורקינג שעובד? תנו לחברי BNI ישראל לספר לכם בעצמם!

מרץ 5, 2025
בסרטון הזה תגלו איך שיתופי פעולה, חיבורים עסקיים והפניות איכותיות הפכו לחלק בלתי נפרד מההצלחה...
להמשך קריאה
88yhrk4f

ההשראה מתחילה כשמשנים את המילים

פברואר 26, 2025
"אני רוצה לעורר השראה באנשים. אני רוצה לעורר השראה באנשים – שמעוררים השראה באנשים. אני...
להמשך קריאה
ההרגלים שמביאים לכם את ההצלחה

ההרגלים שמביאים לכם הצלחה

פברואר 23, 2025
המחויבויות הן חלק מההצלחה של השיטה שעובדת כבר 40 שנה בכל העולם ומגדילה את העסקים...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.