אני פרקטית. לא אוהבת לבזבז זמן על סמול טוק ומעדיפה להגיע כמה שיותר לנושא עצמו. תכונה ישראלית שכזו. כשהתחלתי את דרכי כחברת ארגון BNI אי שם בשנת 2002 הבנתי שהרצון להיות יעילה ומהירה לא תמיד עוזר לי. מסתבר שאנשים לאו דוקא מחפשים לסגור מהר עסקה אלא להיפך. חלקם הגדול רוצה לקחת את הזמן, לבחון, לחשוב, להכיר אותי לפני שישכרו את שירותי כיועצת שיווק, או לפני שימליצו עלי לחבריהם.
שם למדתי שאני לא מבזבזת את זמני אם אני נמצאת במפגשי נטוורקינג או באירועים שונים.
למדתי שמפגשי נטוורקינג לא נועדו כדי להפגיש זרים במטרה לייצר עסקאות חדשות, אלא לאפשר לאנשים להיפגש ולהכיר האחד את השני, לפני שהם מתקדמים הלאה.
למדתי שבתור עצמאית אני לא צריכה לפגוש הרבה אנשים, אני צריכה לפגוש את האנשים הנכונים.
שם הבנתי שיש לי עוד הרבה מה ללמוד.
אני מאד אוהבת ללמוד. זה מתחבר לי לערך שהכי מדבר אלי מערכי BNI "למידה מתמשכת". זו גם הסיבה שהחלטנו לתרגם לעברית את אחד הספרים הנמכרים ביותר של מייסד ארגון BNI שזכה גם בתואר New York Best Selling author על ספרו "29% – תוכנית פעולה להצלחה בנטוורקינג". הספר בנוי מ-52 רעיונות כיצד להגדיל את העסק באמצעות נטוורקינג ומאפשר לכל אחד להתנסות מדי שבוע במשך שנה שלמה ברעיון עסקי אחר, (או לבחור מבין הרעיונות במה להשתמש).
איך אפשר לפגוש את האנשים הנכונים שיפתחו לי את הדלת ללקוחות הנכונים?
פותחים את הפרק של שבוע 9 בספר ומבינים שדברים לא קורים לבד וצריך לייצר את הנסיבות הנכונות. בשלב הראשון אנחנו נדרשים לחשוב : מיהם האנשים הנכונים שאותם כדאי לפגוש?
מיהם האנשים שמספקים שירותים ללקוחות המועדפים עליכם. נאמר שהלקוחות המועדפים שלכם הם משרדי עורכי דין? רואי חשבון? מעצבים? מתווכי נדל"ן? חישבו מיהם נותני השירותים הנוספים לעיסוקים אלו (ספקי ציוד משרדי, ייעוץ עסקי, בוני אתרים, מקדמי אתרים, בתי דפוס, חברות נקיון וכד') אם תתמקדו בספקים מסוג זה ותפתחו איתם מערכת קשרים הם אלו שיוכלו לפתוח לכם דלת ללקוחות אלו. לא מכירים ספקים מסוג זה? לא להתייאש. חפשו מי מכיר את מי שאתם מחפשים. תתפלאו עד כמה אנשים אוהבים לעזור כשיודעים מה לשאול ולבקש.
בפרק 9 גם מופיע שאלון קצר שפיתח דר' מייזנר שיכול לסייע לכם להגדיר מיהם האנשים שכדאי לכם לפגוש. ובפרקים הבאים מופיעים עוד הרבה רעיונות וכלים שיווקיים ועסקיים נפלאים.
- רוצים לדעת איך להכין את פרופיל הלקוחות המועדפים שלכם?
- רוצים לדעת איך להיות "מגנט" – בעלי יכולת למשוך אליכם אנשים?
- רוצים לדעת איך לייצר רושם ראשוני טוב ונכון עבורכם שישאר אצל האנשים?
- רוצים לדעת איך לנצל את ההזדמנויות שנקרות בדרכנו ולא לפספס אותן?
- רוצים לדעת מהם 10 המאפיינים החשובים ביותר של אשפי הנטוורקינג?
כל זה ועוד הרבה ניתן ללמוד בספר המונה 52 שבועות של תוכניות פעולה שיעשו את ההבדל בשורת התוצאה. הספר גם שובר מיתוס שהיכולת לפתח קשרים היא תכונה מולדת ומוכיח שניתן לפתח מיומנויות שיחסכו לכם חודשים של עבודה קשה.
ולמה קוראים לספר 29%?
מוזמנים לקרוא את ההקדמה לספר "29% תכנית פעולה להצלחה בנטוורקינג", מאת איוון מייזנר, מייסד ארגון BNI העולמי ולקבל תשובות לכמה שאלות:
שלכם,
ירדן נוי