תוהים האם כדאי להשקיע זמן בקבוצה עסקית, שואלים את עצמכם האם חברות ב-BNI שווה את ההשקעה? נמצאים לפני חידוש חברות ומתלבטים "אם לחדש או לחדש"?
להיות חבר בקבוצת נטוורקינג זה פשוט אבל לא תמיד קל. לרוב מחפשים את התשובה בשורה התחתונה, בתוצאה הסופית, כמה החברות הכניסה לכם מבחינה כספית. אם השקעתם זמן, השתתפתם בפגישות עסקיות, עשיתם פגישות אישיות, ייצרתם הפניות, הבאתם אורחים והקשבתם בהדרכות אתם מצפים שזה יניב לכם תוצאה כספית משמעותית. אין ספק שזה יעד ראוי אבל זה לא הפרמטר היחיד שצריך לקחת בחשבון. יש עוד מספר פרמטרים שנותנים תמונה רחבה יותר על התועלות שחברות בקבוצת נטוורקינג עסקית נותנת לכם. לכן, לחדש או לא לחדש זו לא השאלה.
השאלה שצריכה להישאל היא:
מה התועלות שחברות ב-BNI נותנת לי ולעסק שלי?
כדי לבדוק כמה החברות תורמת אישית ועסקית, חברי הארגון נוהגים למלא שאלון עצמי לפני חידוש חברותם כדי שיסייע להם לקבל החלטה מושכלת לגבי המשך הפעילות שלהם. השאלון בנוי ממשפטים מעוררי מחשבה שצריך לתת להם ניקוד שנע בין 0-5 . כל משפט צריך לקבל ניקוד פעמיים. פעם אחת לתקופה שלפני החברות בארגון פעם שניה ניקוד לתקופה שבה הם חברים בארגון. ככל שההפרש בניקוד על אותה השאלה גבוה יותר, כך ניתן לראות שהתרומה של החברות עבורכם גבוהה יותר.
ניקח לדוגמא מספר שאלות מתוך "שאלון הערכה עצמית לפני חידוש":
"אני מדבר.ת באופן ברור, שוטף ובביטחון על העסק שלי"
האם לפני שנכנסתם כחברים בקבוצה עסקית היתה לכם היכולת לדבר בצורה שוטפת וברורה על תחום העיסוק שלכם, על מה יוצא ללקוחות שלכם מהשירות שאתם נותנים, או שהייתם צריכים לעצור ולהסביר דברים שלא היו ברורים לשומעים? האם היום אתם מרגישים יותר רהוטים, מצליחים במספר משפטים קצרים להסביר טוב יותר לשומעים מה אתם עושים ואיך זה יכול לעזור להם או לעסק שלהם?
"אני מרגיש.ה מקושר.ת עם בעלי עסקים באיזור"
האם לפני שהייתם חברים בקבוצת נטוורקינג הייתם יכולים להרים טלפון ישיר לבעלי עסקים שונים באזור והם ידעו מי אתם, או שהייתם צריכים להציג את עצמכם כל פעם מחדש? האם היום אתם מכירים יותר בעלי עסקים מקומיים מבעבר, מרגישים יותר מקושרים ופחות לבד?
"יש לי יכולות ומשאבים נוספים להציע ללקוחות שלי"
האם לפני שהייתם חברים בקבוצת נטוורקינג הייתם יכולים להציע ללקוחות שלכם שירותים נוספים שמשלימים את שלכם ובכך לתת להם מעטפת רחבה יותר? האם איבדתם עיסקה בגלל שלא יכולתם לספק מעטפת רחבה? האם היום אתם יכולים לגשת לפרויקטים גדולים או מכרזים ולשתף פעולה עם בעלי עסקים נוספים שאתם מכירים וסומכים? ככל שאתם מכירים יותר לעומק בעלי מקצוע טובים וסומכים עליהם, כך אתם יכולים לחבור אליהם ויחד לתת שירות רחב יותר וטוב יותר ללקוחות שלכם משתוכלו לתת לבד.
"אני מקבל.ת הפניות באיכות גבוהה לעסק שלי"
האם לפני שהייתם חברים בקבוצת נטוורקינג הייתם מקבלים הפניות או לידים? (הפניה היא הזדמנות לעשות עסקים עם מישהו שקיבל עליכם המלצה ומצפה לטלפון מכם, ליד הוא קבלת מידע על הזדמנות עסקית כאשר אין מישהו שמצפה לכם מהצד השני). האם לפני שהייתם חברים בקבוצה ביזבזתם את זמנכם בפגישות מיותרות עם אנשים שבכלל לא הבינו מה אתם עושים, או בפועל הצטרכו שירות אחר ומי שהפנה אותם אליכם לא ידע להסביר מה אתם עושים?
"אני יודע.ת לבקש באופן ממוקד וספציפי את סוג הלקוחות שאותם אני רוצה"
תהיו כנים עם עצמכם, האם לפני שנכנסתם לקבוצה שלכם ידעתם לבקש באופן ממוקד איזה סוג לקוחות אתם מחפשים? האם ידעתם בעבר לתת סימנים מדויקים או מאפיינים ספציפיים שיקלו על האחרים למצוא אותם עבורכם? האם במהלך החברות שיניתם וחידדתם את סוג הלקוחות שיותר טובים עבורכם או שהבקשה שלכם היתה כללית "כל מי שצריך את השירות שלי?"
אחרי שתמלאו את השאלון ותתנו לעצמכם ציון "לפני" וציון "אחרי" תוכלו לראות את ההבדל בציונים, ואת הפער בין היכולות שלכם לפני שהייתם חברים ב-BNI לבין המצב הנוכחי. זה יראה לכם את מידת התרומה שקיבלתם כתוצאה מחברותכם ואז התשובה לשאלה האם כדאי "לחדש או לא לחדש" תהיה לכם הרבה יותר ברורה.
השאלון המלא ניתן להורדה מהיוניברסיטי כאן
אשמח שתכתבו לי תגובות, הערות, הארות ושאלות לגבי מה שכתבתי.
אם אתם רוצים לשתף את ההבדלים שקיבלתם במילוי השאלון
כיתבו לי [email protected] או הגיבו בבלוג
טורים נוספים ניתן למצוא בבלוג שלי – https://media.bni.co.il/blog/
שלכם,
ירדן נוי
מנכ"לית BNI