הבסיס האמיתי להצלחה נמצא בתרבות הארגונית. ערכי היסוד של הארגון הם אלו שעזרו לבסס את התרבות. ככל שנאמץ את ערכי היסוד כסטנדרט לחיינו, לא רק בפעילותנו בארגון, כך נוכל להגדיל את העסקים שלנו ואת הרווחים שלנו ובנוסף, להשפיע על חייהם של אחרים ולהכניס יותר משמעות לחיינו.
1. הנותן מקבל – פילוסופיית היסוד של BNI. ככל שתתן יותר לאחרים כך אחרים יתנו לך (לאו דוקא מי שקיבלו ממך) . כמעט כל מי שתשאלו בתוך הארגון "מהי הפילוסופיה של BNI ? " ידע לומר אותה וגם לפעול לפיה, זה דבר נדיר ואף יוצא דופן. זיכרו: לתת מבלי לרצות משהו בתמורה, לתת מבלי לדרוש או להתנות דבר בחזרה.
2. בניית מערכות קשרים בעלי משמעות – הכל סובב מסביב למערכות יחסים. זה היה הבסיס מהיום הראשון וממשיך עד עצם היום הזה. זה שאנחנו חברים מלשון members , באותו הארגון לא הופך אותנו לחברי נפש. ככל שאנשים מכירים האחד את השני, לא רק מהפן העסקי, משקיעים זמן האחד בשני וסומכים האחד על השני, כך מערכת היחסים משמעותית יותר והתוצאות בהתאם.
3. למידה – האדם הוא יצור סקרן. מהיום שהוא נולד הוא רק לומד דברים חדשים והלמידה ממשיכה לאורך כל חייו. יש מושג הנקרא "90 minutes member " המתייחס לאותו חבר אשר נמצא ב-90 הדקות של המפגש אך לא הרבה מעבר לזה. חברים מצליחים הם אלו אשר מתעניינים מעבר למפגש, משתתפים ביותר פעילויות, יותר הדרכות ובתכל'ס, עושים הרבה יותר. למידה מתמשכת צריכה להיות חלק מהסטנדרטים המקצועיים שלכם. אל תסתפקו ב-90 דקות.
4. מסורת + חדשנות – ממבט ראשון מדובר בסתירה, דבר והיפוכו. חישבו על זה, המסורות של הארגון הפכו אותו למה שהוא, כפי שאמר יגאל אלון "עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל". דר' מייזנר כתב ספר המחולק כמתנה לכל מצטרף מסביב לעולם בשם "הנותן מקבל – סיפורו של ארגון BNI" ובו פרס את כל הסודות, השגיאות, הסיפורים, ההתלבטויות, הנסיונות וההצלחות בהקמת הארגון (ראו מאמר שלי מספטמבר 2015 למה כדאי לקרוא את הספר). לצד המסורות מפורטים גם השינויים והחידושים שקרו בארגון לאורך השנים, חדשנות המתבקשת על מנת להמשיך ולהוביל בעולם בתחום הנטוורקינג המקצועי.
5. גישה חיובית ותומכת – אנחנו יודעים שאם אנחנו רוצים להתקדם קדימה בלי שיעצרו אותנו או ידכאו אותנו, אנו צריכים להוציא מהחיים שלנו את האנשים השליליים הרואים שחורות ומורידים אותנו למטה. לא מדובר בלהקיף את עצמנו ב"חנפנים" שיגידו לנו כמה אנחנו מדהימים, אלא לשמור על עצמנו ועל סטנדרט של אנשים שאינם מרוכזים בעצמם, החושבים איך לעזור לאחרים יותר מאשר לעצמם ומאמינים בגישת ה"נותן מקבל". גישה חיובית ותומכת, המופיעה גם "בקוד האתיקה" של הארגון, עולה בין ה-3 הקריטריונים הראשונים בכל הסקרים האפשריים בנוגע לנטוורקינג.
במלאת 30 שנה לארגוןBNI , התווספו 2 ערכים נוספים
6. הוקרה – אנו מאמינים כי חשוב לא רק לומר מילה טובה למי שעשה עבודה טובה אלא לעשות זאת בפומבי. חשוב לחגוג הצלחות ולספר על מאמץ שמישהו השקיע לטובת האחרים. אפילו כהורים, אנחנו מגיבים יותר על דברים פחות טובים שעשו הילדים מאשר לעצור ולומר מילה טובה על הדברים הטובים. זה לא מסובך, אלא עניין של מודעות ואימון עצמי – כן, לפעמים אנחנו צריכים לאמן את עצמנו לומר מילה טובה על דבר טוב.
7. מחויבות – בעולם העסקים מחויבות תופסת מקום חשוב בהתנהלות היומיומית ומשפיעה על התוצאות. בלעדיה, מפגשי הארגון יהפכו לישיבה על כוס קפה עם חברים ולא למפגש של אנשי עסקים.
BNI משרת מטרה גדולה יותר בכך שהוא יוצר תרבות של שיתוף פעולה מסביב לעולם. החזון של הארגון הוא "לשנות את הדרך שבה אנשים עושים עסקים בעולם".
כאשר מעל 210,000(!) חברים פעילים מסביב לעולם מאמינים ואף פועלים בצורה הזו אין ספק שאנו בדרך הנכונה.
האם אתם מתחברים לערכי היסוד?
האם הם נמצאים בקבוצה שלכם ואף בחייכם?
מה יהיה שונה אם תחליטו להפוך אותם לסטנדרט בחייכם?
שלכם,
ירדן נוי