האם אי פעם הרגשתם שאתם נותנים ונותנים לאחרים ותהיתם מתי אתם תקבלו? אתם מסתכלים על החברים מסביב, רואים שהם מקבלים ותוהים איפה ההפניות שלכם? הגיע הזמן לדבר על נושא רציני מהיכן מגיעות הפניות???
הייתם בטוחים שהחסידה מביאה אותן, נכון? התשובה פשוטה הרבה יותר: זה לא נופל מהשמיים אלא מגיע מהאנשים המקיפים אתכם.
לאנשים שמקיפים אתכם, חברי קבוצה ואחרים איתם אתם משתפים פעולה יש יכולת לסייע להצלחה שלכם או לכישלון שלכם בנושא ההפניות.
קחו לעצמכם משימה בשבוע הקרוב:
1. זהו 3 אנשים שנתנו לכם הפניות ואתם נתתם להם לפחות הפניה 1 (זו המהות של שת"פ, הנותן מקבל, זה לא מספיק שאתם רק מקבלים….)
2. שאלו אותם: "האם מעניין אתכם לבדוק איך נוכל לעשות האחד לשני יותר הפניות?"
3. אם התשובה חיובית, קיבעו פגישה.
4. מטרת הפגישה: להעמיק היכרות אישית, לחזק את האמינות, להבין את המוצר או השירות, ולהגדיל את הרצון המשותף לעבוד יחד עסקית.
טעות נפוצה: חשוב להכיר בעובדה כי ככל שעובר הזמן נדמה לנו שאנחנו יותר ויותר מכירים האחד את השני, אך ללא פגישות 1ל1 חוזרות ונישנות לא נוכל באמת להשיג את המטרות בסעיף 4. נפגשתם כבר פעם אחת או פעמיים? זה ממש לא מספיק.
היו כנים עם עצמכם: אם הייתם מעסיקים עובד ומשלמים לו שכר האם הייתם מסתפקים בהכשרה של 2 מפגשים?? אז למה אתם מוותרים לעצמכם עם החברים שלכם בקבוצה??
10 הטיפוסים שהורסים לעצמם את הקריירה / עסקים (מאמר שלי YNET )
כשאתם מחפשים "מהיכן מגיעות ההפניות?" האם יצא לכם לבחון איך אנשים תופסים את ההתנהגות שלכם והאם יש לה השפעה על ההפניות שאתם מקבלים, או לא מקבלים?
בחיי היומיום שלנו אנו מנהלים אינסוף שיחות מסדרון, שיחות היכרות קצרות והחלפת אינפורמציה. אנו יוצרים קשרים בעזרת "סמול טוק" מנומס, שיחות אקראיות בעבודה, שיחות במהלך אירועים וכנסים ובהיכרות עם אנשים חדשים. יש טיפוסים שפשוט הורסים לעצמם ובלי לשים לב גורמים לאנשים להתרחק מהם.
לא כולם מבינים את המשמעות ועלולים לקלקל לעצמם את המשך הקריירה או את העסק. בדקו – האם אתם יכול לזהות אותם אצל אחרים, וחשוב מזה – האם אתם הורסים לעצמכם את הקריירה/ העסק?
המדויקים
זה שמתעקש לספר לכולם הכל, יאבד את הקהל שלו. כולנו פיהקנו כאשר אדם ששוחחנו איתו התלבט בקול רם: "רגע, תן לי להיזכר אם זה היה באוקטובר או נובמבר". כניסה לעומק הסיפור, עודף אינפורמציה וירידה לפרטים יוצרת עומס ואי נוחות אצל הצד השני. הימנעו מסיפורים ארוכים במונולוג ארוך וחד-צדדי הממאיס אתכם על הצד השני.
המחפשים עצת חינם
אנשים אלו תמיד צריכים עצה ובדיוק יש להם במקרה רק שאלה קטנה. רואים רופא? זה בדיוק מזכיר להם שאלה בתחום. עו"ד? בדיוק עלתה אצלם סוגיה משפטית. יועץ עסקי? יש בעיה מעניינת על הפרק. איש מחשבים? בדיוק נפל להם המחשב. הם תמיד יחפשו עצות חינם, כי הם לא מהסוג שישלמו עבורם.
נותני העצות
אם לפעמים יש לך הרהורים או תהיות על הדרך שבה אתה חי, רוב הסיכויים שהם יעלו בשיחות חולין, וזה טבעי. הבעיה תתחיל כאשר תעלה תהיות על חייהם של אחרים – כי אז זה עלול לפגוע בהם. חשוב להבין את ההבדל. כשמישהו אומר: "למה שלא תעשה…"; או גרוע מזה: "אתה צריך לעשות…"; או "אתה חייב שיהיה לך…" – זו לא מתן עצה, אלא התנשאות. אם אתה מרגיש שניסיון החיים שלך יכול לעזור למישהו, בקש אישור לפני שאתה נותן עצה. אמור: "האם תרצה לשמוע מה אני עשיתי בסיטואציה דומה?" – וחכה לתגובה.
רוצים לקרוא על שאר הטיפוסים? ליחצו על הקישור למאמר שלי שפורסם באתר YNET
שלכם,
ירדן נוי