לאחרונה מצאתי את עצמי מול מספר מצבים שהזכירו לי שוב שלגישה השפעה עצומה בעיצוב התוצאה של עסקי היום-יום. בעקבות זאת, החלטתי לדון בעניין זה במאמר החודש.
ישנם ימים בהם לוח הזמנים שלי כולל ראיונות מרתוניים ברדיו מהשעה 4 לפנות בוקר. כפי שאתם יכולים לדמיין לעצמכם, הקימה בשעה בה התרנגולים אפילו לא התחילו לחשוב על חימום מיתרי הקול אינה המשימה המפתה ביותר. אך כמייסד ויושב-הראש של ארגון בינלאומי, אני מסכים לבצע ראיונות אלה בשעות כה שערורייתיות כי זו אחריותי לעשות כל הדרוש כדי לבנות קשרים עבור הארגון.
כעת, אתם יכולים לדמיין מה היה קורה לו הייתי עונה לשאלתו הראשונה של המראיין – שהיא תמיד "מה שלומך היום, ד"ר מייזנר?" – ברטינה על איך שקיבלתי מכה בבוהן, כמה עייף אני, או כמה הייתי רוצה להיות במיטתי החמה? מה שהיה קורה הוא שהאנשים היו נרתעים מיד מהגישה השלילית שלי ואף אחד לא היה מקשיב לי.
וזה מביא אותי לנושא בו אני דן: כדי להיות רב-אמן ברישות עסקי, עליך לשמור תמיד על גישה חיובית ויהי מה. דבר אחד שלמדתי בקרוב לשלושה עשורים בהם אני עוסק ברישות עסקי מקצועי הוא כמה חשוב להצטייד בגישה חיובית כדי ליצור קשרים בהצלחה. ואם אני מתכוון לעבור ממקום למקום ולהגיד לאנשים איך לקבל על עצמם משמעת ולאמן את עצמם לעשיה יעילה של רישות עסקי, אז בהחלט כדאי שאני אלך בדרך שאני מטיף לה (או לפחות שאצלע בדרך הזאת, עם בוהן דפוקה והכל) ושאשמור על הגישה החיובית של רב-אמן ברישות עסקי.
עכשיו משחלקתי עמכם את אחת התכונות החשובות ביותר של רב-אמן ברישות עסקי, אני חושב שכדאי לתת לכם גם עוד שמונה תכונות נוספות. הבחירה ליישם אותן תהפוך אתכם ללא ספק למוצלחים יותר…
1. עקבו אחר ההפניות. אם אתם לא משקיעים זמן במעקב אחר ההפניות שאתם מקבלים מאחרים, אתם לא רק מאבדים עסקאות אפשריות – אתם גם מאבדים את אמונם של אלה שהפנו אתכם (וכנראה גם כל הפניה עתידית מאנשים אלה).
2. היו להוטים/נמרצים. זה דומה למספר 1 לעיל, אך מתייחס גם למוטיבציה וההנעה הפנימית שלכם להצליח.
3. היו ראויים לאמון. העובדה שקשה הרבה יותר לזכות מחדש באמון אחרי שהוא אבד הוא דבר מוכח – בחרו להיות ראויים לאמון.
4. היו בעלי אוזן קשבת. כפי שתמיד טענתי, יש סיבה לכך שיש לכם שתי אוזניים ופה אחד בלבד. האנשים שבוחרים להשתמש באוזניים יותר מאשר בפה משיגים בדרך-כלל מידע בעל ערך גדול יותר מהאנשים שבוחרים אחרת.
5. היו פעילים תמיד ברישות עסקי. האנשים החזקים ביותר ברישות עסקי שפגשתי הם אלה שלא "מדליקים" או "מכבים" את המאמצים שלהם בתחום לפי לוח זמנים שנקבע מראש. הרישות העסקי אינו סוג של פעילות "לפי שעות".
6. הודו לאנשים. זה נשמע כה פשוט וברור, אך אני ממשיך להתפלא מכמות האנשים שאני רואה שאינם עושים זאת!
7. תיהנו מלהיות אלו שתמיד עוזרים לאנשים. תכונה זו קשה מאוד לזיוף. אהבה כנה לעזור לזולת מהווה השלמה בלתי מנוצחת להנעה עסקית חזקה וממוקדת.
8. להיות כן. תכונה נוספת שקל מאוד להבחין שהיא מזויפת אם לא מתכוונים אליה באמת. אף אחד לא רוצה לעשות עסקים עם נוכל.
נסו מהשבוע הזה לעשות מאמץ כדי להיות מודעים לגישה שלכם בכל מצב ואם יש מקום לשפר אותה חשבו על שלושה דברים פשוטים שהייתם יכולים לבחור לעשות כדי לשנות את גישתכם לטובה על-בסיס יומי.
אם אתם כבר יודעים לשמור על גישה חיובית, קחו את השבוע הנוכחי כדי להתמקד באחד או יותר מהתכונות של רב-אמן ברישות עסקי וחשבו על שלושה דרכים כדי לחזקת את היעילות שלכם בתחומים אלה.
איוון מייזנר הוא מייסד ויושב-ראש של BNI, ארגון לרישות עסקי מקצועי שהמטה שלו ממוקם באפלאנד (Upland) שבקליפורניה, ארה"ב. הוא מחבר משותף, יחד עם הייזל וולקר ופרנק דה רפיאלה, של Business Networking and Sex: Not What You Think (Entrepreneur Press, 2012).