Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

הצורך הוא אבי ההמצאה

Ivan Misner
  • מאת: דר' איוון מייזנר
  • תרגום: אדית לואבל - ברוש
  • תאריך: ינואר 3, 2015
  • תגובות: אין תגובות

דברים שלמדתי בשנים הראשונות של BNI

"כאשר התחלת את BNI בשנת 1985, האם חשבת שהארגון יגדל כל כך הרבה?
זאת שאלה שחוזרת על עצמה הרבה בימים אלה. כיום, BNI נמצא בכ-7,000 קבוצות ביותר מ-58 מדינות. אך זה לא היה תמיד המצב.
כאשר התחלתי את הקבוצה הראשונה, אפילו לא חשבתי על BNI כעסק.  הייתה לי כבר חברה משלי; כל מה שהייתי צריך היה להשיג יותר עסקאות עבורה.  באותה תקופה היה לי עסק לייעוץ ניהולי שהתמקד בנושאים של משאבי אנוש.  העסק היה מספיק טוב כדי לאפשר לי להשקיע ברכישת בית, אך מיד כשעברתי לשם נודע לי שעמדתי להפסיד את הלקוח הגדול ביותר שלי. העסק שלו נקלע לבעיות כלכליות רציניות, דבר שלא ידעתי.  כשמדובר במשכנתאות, הבנקים הם קצת מוזרים. הבנק שלי חש שעליי לשלם את ההחזר כל חודש. הייתי חייב להביא יותר עסקאות ומהר!  מה הייתה הדרך הטובה ביותר לעשות זאת?
בדקתי את האפשרויות שעמדו בפניי.
פרסום? זהו הכרח עבור עסקים רבים, במיוחד בקמעונאות, וזה יכול להיות יעיל מאוד, אך השוק שלי היה מוגבל ביותר וקשה לכוון אליו באמצעות פרסום.
ניסיתי דיוור ישיר. המומחים טוענים שתגובה של 2% נחשבת כטובה בדיוור ישיר.  כיועץ עסקי, קיבלתי אפס אחוז.
יכולתי לארגן תוכנית מוצקה של יחסי ציבור, אך כעסק קטן, העלויות והמגבלות שלי כאן היו מאוד דומות לאלה שבתרחיש הפרסום.
יכולתי לנעול את עצמי במשרדי עם משקאות מלאי קפאין ומכשיר טלפון ולהתקשר ישירות לאנשים כדי לבקש מהם לעשות עסקים עמי.  אני יודע איך להתקשר ללא הזמנה כדי לבקש עסקאות.  אימנתי את העובדים במחלקות השיווק כיצד לעשות זאת.  למעשה, עבדתי איתם כל-כך הרבה זמן שידעתי שלא רציתי לבצע שיחה אחת נוספת כזאת – בחיים.  הייתה חייבת להיות דרך טובה יותר.

חייבת להיות דרך טובה יותר!

בעצם, בסופו של דבר התשובה הייתה לי די ברורה. הבנתי שכבר אז קיבלתי את רוב העסקאות שלי באמצעות הפניות והזמנות לשאת נאומים.  ידעתי שלקוחותיי האיכותיים ביותר, שנשארו עמי הכי הרבה זמן וששלמו לי הכי הרבה היו אלה שהופנו אליי על-ידי לקוחות אחרים.  כך שהתחלתי ליצור קשר עם הלקוחות שנותרו לי כדי להשיג הפניות.
ואז התחלתי לחשוב באמת.  מכל סוגי העסקאות שהגיעו אליי, העסקאות הכי טובות באו בצורת הפניות – יחד עם זאת, לא הייתה דרך מהימנה להגביר את מספר ההפניות שקיבלתי מחוץ ללקוחותיי הקיימים.  בדומה למרבית אנשי עסקים, אני קיבלתי הפניות דרך רשת בלתי פורמלית של מכרים עסקיים, אך לרוב לא בכוונה תחילה.  אם הופיעה הזדמנות ואם המחשבה התגלגלה לכך, לקוח מרוצה אחד אולי היה אומר משהו ללקוח או למכר שלו.  ואז הלקוח או המכר הזה שלו יכול להתקשר או לא להתקשר אליי.  ואני יכולתי לדעת או שלא לדעת שהלקוח שלי שלח את האדם הזה אליי.
הדבר שהייתי זקוק לו הייתה מערכת רישות שתוכננה מלמטה כדי לסייע ליזמים לחולל הפניות באמצעות תוכנית מובנית – משהו שלא נלמד במכללות ואוניברסיטאות בשום מקום בעולם.  דרך ניסויים ותהיות רבים, פיתחתי מערכת פורמלית לפיתוח הפניות בסביבה מובנית.
בקבוצות הראשונות הללו ניסינו כל רעיון ומושג חדש – שמרנו את אלה שעשו את העבודה וביטלנו את אלה שלא עשו אותה.  תוך שנה, נוסדו לנו 20 קבוצות בדרום קליפורניה.  בנקודה זו הבנתי שנגעתי בנושא חשוב לקהיליית אנשי עסקים.  כנראה שלא הייתי היחיד שרציתי והייתי זקוק הפניות לעסקים.

עקומת למידה

אבל לא כל הדברים התנהלו בצורה חלקה.  אחד הלקחים הראשונים שקיבלתי הוא מה שאני מכנה "תסמונת הדלי הדולף" של למידה.  כאשר אתם מאמנים מישהו לעשות משהו, חלק קטן מהמידע דולף החוצה.  כאשר הוא מאמן מישהו אחר, יותר מידע דולף החוצה.  עד שתגיעו לדור השלישי או הרביעי של מתאמנים, תאבדו מחצית מהמידע.  כאשר אנשים מקבלים רק חצי מהמידע, קיימת תחושה שמשהו חסר.
ואז מה הם עושים?
ובכן, הם מתחילים להוסיף תוכן משלהם.  הבעיה היא שיתכן ותוכן זה אינו תוכן טוב.  בשלב מוקדם למדנו לרשום הכול ולפתח חומר כדי "לאמן את המאמן" כך שתהיה עקביות במערכת וכך שניתן יהיה לשנות את גודלה.  דבר זה קיבל חשיבות יתרה ככל שהתרחבנו לכל מקום במדינה ולבסוף לכל העולם.
לקח חשוב נוסף היה ליצור חזון אחיד שילכד מאחוריו את החברים והמנהלים בארגון שלי.  משהו פשוט אך בלתי נשכח, שמתאים גם למשימה שלנו לחולל הפניות אחד עבור השני.  היינו זקוקים למשהו שהתאים לאימון השיטתי.
הבנתי שכדי לבנות עסק באמצעות הפניות יש לסייע לאנשים אחרים לבנות את העסקים שלהם.   ידעתי שהחדרת חזון בריא וחיובי לכל אורך הארגון שלנו יביא לרווחים אין קץ.
המשכתי לחפש דרך חיונית וקצרה לבטא את החזון הזה.  בסוף, מצאתי: הנותן מקבל.  סיכום פשוט זה של כלל הזהב בשתי מילים השפיע עליי ועל החברים בארגון.  מאותו יום והלאה, "הנותן מקבל" הפך לפילוסופיה התאגידית שלנו לקבלת ונתינת הפניות שמובנת על-ידי כולם ושקל לזכור אותה.  היא נלמדת לאורך ורוחב הארגון בכל מדינה בה יש לנו קבוצות BNI.
ארגון BNI החל כדוגמא קלאסית של "ההכרח הוא אבי ההמצאה".  אך הוא גדל ושגשג באופן מדרגי  במסגרת פילוסופיה ברורה.  אלו לקחים חשובים עבור יזמים היום.
דר' איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN, הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה-New York Times.  הוא המייסד ויושב הראש של BNI (www.BNI.com), ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם.  ניתן לצפות בספרו
Room Full of Referrals ב-
www.IvanMisner.com.  דר'  מייזנר הוא גם שותף בכיר ב- Referral Institute, חברה בינלאומית להכשרה בתחום ההפניות.
קודםהקודםBNI – אז והיום
הבאכולנו מוקפים בהפניותהבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

Waze של העסקים

טור חגיגי: לציון 120 טורים  waze של העסקים

מאי 25, 2025
בעלי ובעלות עסקים מתחלקים ל-2 סוגים. הראשונים יודעים לאן הם רוצים להגיע אבל לא יודעים...
להמשך קריאה
A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
BNI

איך באמת נראה נטוורקינג שעובד? תנו לחברי BNI ישראל לספר לכם בעצמם!

מרץ 5, 2025
בסרטון הזה תגלו איך שיתופי פעולה, חיבורים עסקיים והפניות איכותיות הפכו לחלק בלתי נפרד מההצלחה...
להמשך קריאה
88yhrk4f

ההשראה מתחילה כשמשנים את המילים

פברואר 26, 2025
"אני רוצה לעורר השראה באנשים. אני רוצה לעורר השראה באנשים – שמעוררים השראה באנשים. אני...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.