Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

זה לגמרי בסדר לקבל

  • מאת: ד"ר איוון מייזנר
  • תרגום: לורן רוזנמן
  • תאריך: דצמבר 28, 2020
  • תגובות: אין תגובות

המושג 'הנותן מקבל' מכיל שתי מילים, והמילה 'לקבל' היא חלק חשוב מהפילוסופיה

הפילוסופיה של 'הנותן מקבל' נמצאת בלב ליבה של הנתינה האינסופית. זכרו את המילה השניה – 'מקבל'. המושג ה'נותן מקבל' מכיל שתי מילים והמילה 'לקבל' היא חלק מהפילוסופיה.

לדעת לקבל, זוהי תכונה שהיא חיונית כדי הפילוסופיה הזו תעבוד, מאחר והיא מובילה לחיים של נתינה אינסופית. בלי להבין שזה לגמרי בסדר לקבל ולהרוויח, הנותן מהר מאוד ימצא את עצמו נטול משאבים, והנתינה שלו תיפסק.

זה מאוד חשוב שה"נותנים הגדולים" ירוויחו גם הם את מה שהם זקוקים לו כדי שיוכלו להמשיך ולתת שוב ושוב. בצורה זו, הנתינה האינסופית הופכת לחלק ממי שהם, ומדרך ההתנהלות היומיומית שלהם. אנשים רבים מדברים על המושג "אתה מוציא רק את אשר אתה מכניס". זהו משפט נכון לפילוסופיה שלנו של "הנותן מקבל". לתת קודם כל, זהו דבר בסיסי, אך אינכם יכולים כל הזמן לתת על חשבון הרווח שלכם.

 

הסיפור של הכבד של ברנדה ג'ונס

הסיפור של ברנדה ג'ונס מדגים נקודה זו בצורה יפה מאוד. בשנת 2016, ברנדה ג'ונס הייתה סבתא רבא בת 69. היא חיכתה שנה שלמה ברשימת ההמתנה להשתלת כבד. ב-18 ליולי, התקשרו אליה מבית החולים בצפון טקסס – היה להם כבד מתאים עבורה. זו הייתה השיחה לה חיכו היא ובני משפחתה בכליון עיניים; כעת הייתה להם תקווה.

בינתיים, אביגייל פלורס בת ה-23 חוותה אסון, וסבלה מכשל מוחלט של הכבד. גם היא הייתה זקוקה לכבד, והיו לה מספר שעות מועטות לחיות. מצבה היה חמור יותר מזה של ברנדה. ללא ההשתלה, הרופאים חששו כי יש לאביגיל אולי עוד יום אחד נוסף לחיות. מומחה ההשתלות, דר' גרג מקנה התקשר לברנדה ושאל אותה אם היא מוכנה לוותר על השתלת הכבד כדי להציל את חייה של הבחורה הצעירה הזו.

ברנדה הסכימה מיד לתת את הכבד לאביגיל. על המתנה שאך נתנה אמרה "עמוק בליבי אני יודעת שלא הייתי יכולה לחיות עם הכבד החדש בידיעה שנתתי לילדה הזו למות. היה לי ברור שזה מה שאני צריכה לעשות". ברנדה הוכנסה שוב לראש רשימת ההשתלה, וקיבלה כבד חדש ארבעה ימים לאחר מכן. שתי הנשים התאוששו באותה המחלקה בבית החולים.

תמיד יהיו אנשים הזקוקים לכבד חדש. עם זאת, ברנדה מסרה את ההזדמנות הראשונה שלה, עבור מה שהיה נראה לה כטובתה הגבוהה יותר.  אין זה אומר, שהיא נאלצה להקריב את החיים שלה עבור זה ולוותר על כל ההזדמנויות הנוספות המוצעות לה. היה זה נכון עבורה לקבל את ההשתלה השניה ואת החוזה החדש לחיים שנלווה אליה.

 

צרו הזמנויות לקבל

זה בסדר גמור לקבל וליצור הזדמנויות להרוויח, בתנאי כמובן שאתם לוקחים חלק שווה בקהילת הנותן מקבל. אם נתתם, זה נכון יהיה שגם תקבלו. ואכן, גם אם לא ממש נתתם אתם עדיין "צריכים למלא את כוס השפע שלכם כדי שזה יגלוש לצלחת".

זוהי הדרך שהמושג 'הנותן מקבל' עובד. עלינו להיות פתוחים לקבלה. אפילו הנותנים הגדולים ביותר, צריכים לקבל מידי פעם. נטייה אחת שיש אצל אלה הנותנים, היא להרחיק את האנשים הרוצים לתת להם באומרם "זה בסדר, אינני זקוק לעזרה". תגובה זו עלולה להתפרש כאי רצון להטריח, או יכולה לקבל פרשנות מסוכנת יותר, שאתם באיזה אופן עולים על אחרים בקהילה שלכם.

 

בנו אמון ברשת הקשרים שלכם

לעיתים, איננו רוצים להיות לנטל או להיראות פגיעים בפני הקולגות שלנו. העובדה היא, שבחדר המלא באנשים, תמיד יהיו כאלה הצומחים, חלק שמצליחים, וכאלה העומדים בפני אתגרים. אנו כבר יודעים שזה תמיד טוב יותר להתמודד עם אתגרים במשותף. הביטחון בלהראות פגיעות בפני אחרים, נובע מבניית אמון בתוך הצוות או הקבוצה. כאשר האמון הוא גבוה ואיתן,  לאנשים תהייה המוכנות לבקש את העזרה שהם צריכים. בניית אמון במסגרת רשת הקשרים שלכם היא אסטרטגיה מרכזית להפעלת העוצמה של הצד המקבל של המושג 'הנותן מקבל'.

ניסיוננו מראה כי אנשים יכולים להרגיש מאוד שלא בנוח בחיפושם אחר הרווח. הם מאמינים כי המושג 'הנותן מקבל' משמעותו לתת, וכי המחשבה על רווח כלל לא צריכה לעלות בראשם. זוהי צורת חשיבה מובנת; עם זאת, חלק מהפילוסופיה הזו הוא לבקש מהקהילה שלכם לתמוך בכם כשאתם זקוקים לכך, ולהיות פתוחים לקבל באותה המידה שאתה נותנים.

 

תנו את "העודף"

אם לא תעשו זאת נכון, בסופו של דבר אתם תפעלו על "ריק" ותנשרו החוצה מקהילת הנותן מקבל. עלינו לתת אך ורק את ה"עודפים" של מה שיש לנו, ואותו הדבר קורה כשזה מגיע לקבלה, אתם ממלאים את המחסנים שלכם, ונותנים לאחרים לחוות גם הם את מתנת הנתינה. לעיתים קרובות מידי אנו עסוקים בשגרת חיינו מכדי לדעת מתי אחרים חווים "כאב". התעלמות זו איננה נובעת מהזנחה או חוסר רצון לסייע. זה פשוט בשל העובדה שלעיתים החיים עומדים לנו בדרך.

בקשו את מה שאתם צריכים, ולא מה שאתם חושבים שהקהילה שלכם יכולה לתת. העובדה היא שבמסגרת קבוצות בהן יש אמון רב, אנשים מוכנים לעבוד איתכם על מה שאתם צריכים. אנו מציעים, שכאשר הזמן מתאים, בקשו את מה שאתם צריכים ולא את מה שאתה חושבים שהקהילה שלכם יכולה לספק.

 

סיפור הבקשה של אנדי

נושא זה מתואר דרך הסיפור של אנדי. אנדי היה חבר בקבוצת BNI במשך שנתיים, מסר הפניות איכותיות, ביצע מפגשי 1 ל 1, אך לא תמיד הרגיש כי הוא מקבל על כך תמורה בחזרה. הוא ידע כי הקבוצה סומכת עליו, והוא קיבל הפניה מזדמנת פה ושם. הבעיה הייתה שהוא לא היה ברור לגבי מה הוא היה רוצה להרוויח מחברותו בקבוצה.

הוא הגיע לנקודה בה העסק שלו היה בנקודת משבר… רק אז הוא נעמד במפגש הקבוצה וביקש סיוע.

הוא אמר: "אני רוצה להיות פה; אני רוצה להצליח; ואני זקוק לעזרתכם כדי להגיע למקום בו אני רוצה להיות. יש לי שלושה חודשים להפוך את הגלגל אחרת אני אאלץ לעזוב הכל ולחפש עבודה כשכיר". בתוך שעה היו בידיו הפניות, והחשוב ביותר, רעיונות ומשוב. שישה חודשים לאחר מכן, המודל העסקי שלו השתנה (תודות לייעוץ של חבר קבוצה) וכעת יש לו עבודה חוזרת מכל חברי הקהילה העסקית. היום אנדי מבקש את מה שהוא באמת צריך.

 

כאשר אתם בונים מערכת יחסים משמעותית, הרווחתם את הזכות לבקש. האחריות היא שלכם לבקש עזרה כשצריך.

________________________________________________________________________________________

ד"ר איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי  CNN  הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה- New York Times .

ד"ר מייזנר  הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של (BNI (www.bni.com,  – ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם.  ניתן לעיון בספרו החדש:

Infinite Giving: The 7 Principles of Givers Gain -Amazon.com

קודםהקודםיתרונות הנטוורקינג
הבאכיצד לעשות נטוורקינג כש"הפיל בתוך החדר"הבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
BNI

איך באמת נראה נטוורקינג שעובד? תנו לחברי BNI ישראל לספר לכם בעצמם!

מרץ 5, 2025
בסרטון הזה תגלו איך שיתופי פעולה, חיבורים עסקיים והפניות איכותיות הפכו לחלק בלתי נפרד מההצלחה...
להמשך קריאה
88yhrk4f

ההשראה מתחילה כשמשנים את המילים

פברואר 26, 2025
"אני רוצה לעורר השראה באנשים. אני רוצה לעורר השראה באנשים – שמעוררים השראה באנשים. אני...
להמשך קריאה
ההרגלים שמביאים לכם את ההצלחה

ההרגלים שמביאים לכם הצלחה

פברואר 23, 2025
המחויבויות הן חלק מההצלחה של השיטה שעובדת כבר 40 שנה בכל העולם ומגדילה את העסקים...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.