Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

כשאין שיח, המחלוקות מחריפות

  • מאת: ד"ר איוון מייזנר
  • תאריך: ינואר 15, 2025
  • תגובות: תגובה אחת
כשמפסיקים לשוחח בצורה רציונלית, המחלוקות מחריפות. בין אם זה ביחסים האישיים שלנו, בקבוצות נטוורקינג, או בהתנהלות העסקית, כשהתקשורת מפסיקה – המצב נוטה להתדרדר. ביליתי שעות ארוכות בהתבוננות באינטראקציות בינאישיות ובתקשורת, ואני יכול לומר לכם ללא ספק שקונפליקטים לא מסלימים כך סתם בלי סיבה. הם לרוב מתחילים בקטן וגדלים ככל שהשיח מתערער.

הקשבה פעילה

אחת הסיבות הנפוצות למשברי תקשורת היא היעדר הקשבה פעילה. הקשבה פעילה היא אבן יסוד של תקשורת בינאישית, וכוללת הבנה מלאה ואמפתיה לנקודת המבט של הזולת. כשמישהו מרגיש שלא שומעים או מבינים אותו, הוא עשוי לעבור למגננה ולהינעל בפני מה שהאדם השני אומר. היעדר הקשבה הוא אחת הדרכים שבהן קונפליקט עשוי להסלים.

הקשבה פעילה נשמעת כמו עניין פשוט, אבל היא עשויה לאתגר אתכם. כשאתם משוחחים עם מישהו והוא מדבר, שתקו. הקשיבו לו. הקדישו תשומת לב למה שהוא אומר. במקום סתם לחכות לתורכם, גלו מעורבות פעילה בשיחה, ובקשו להבין את נקודת המבט שלו. כך תוכלו לייצר דיאלוג פורה יותר שעשוי להוביל להתרת הקונפליקט.

התמקדו בפתרון

עוד סיבה נפוצה למשברי תקשורת היא כאשר צד אחד או שניהם מתעקשים להיות צודקים במקום למצוא את הפתרון. זוהי בעיה נפוצה בסיטואציות עסקיות, שבהן הנפשות הפועלות דואגות יותר להגן על האינטרסים שלהן מאשר למצוא פתרון שמועיל לשני הצדדים.

בכל תרחיש שהוא, אם כל מה שאתם עושים זה להתמקד בבעיות, אתם הופכים למומחי בעיות. אבל כשאתם מתמקדים בפתרונות, אתם יכולים להפוך למומחי פתרונות. כשאנשים ממוקדים בלהיות צודקים ולא בלמצוא פתרון, הם נוטים להתקשח ולהיות פחות נוחים לפשרה – מה שעשוי להסלים את הקונפליקט, עם שני צדדים שמתחפרים בעמדותיהם.

הדרך להימנע מכך היא לגשת לשיחות בגישה של שיתוף פעולה ולא של תחרות. כשמתמקדים במציאת פתרון שיועיל לכולם, ולא רק לעצמנו, יש סיכוי טוב יותר לייצר שיח שיוביל לתוצאה מוצלחת.

ביסוס אמון

אחת הסיבות המרכזיות למשברי תקשורת היא היעדר אמון. אמון הוא המפתח לכל מערכת יחסים אישית ומקצועית. כשהוא מופר, קשה לבסס דיאלוג בונה, כיון שכל אחד מהצדדים מטיל ספק בכוונות הצד השני.

בכדי לבסס אמון, חשוב להקפיד על תקשורת שקופה וכנה, לצד טאקט ודיפלומטיה. היו גלויים וישירים לגבי כוונותיכם, ציפיותיכם ומטרותיכם – אבל בצורה דיפלומטית. כך תוכלו לבסס תשתית של אמון שתאפשר שיח מפרה ותמנע קונפליקטים.

חשוב להכיר גם בתפקיד שהרגש משחק בהסלמה של קונפליקטים. לרגש יש כוח אדיר להניע התנהגות, וכשאנשים חשים כעס, תסכול או טינה, קשה לייצר דיאלוג בונה. לכן חשוב לנהל את הרגשות שלכם בעת השיחה, במיוחד אם אתם שרויים בכעס או במגננה. אחת השיטות היא לתפוס צעד אחורה ולקחת כמה נשימות עמוקות לפני שאתם מגיבים. זה עשוי לעזור לכם להירגע ולגשת לשיחה ממקום רציונלי ואובייקטיבי יותר.

התקשורת היא חלק חיוני מחיינו, ואי אפשר להימנע מקונפליקטים. אבל אם נתמקד בשיפור יכולות התקשורת שלנו ובבניית מערכות יחסים איתנות, נוכל למזער את ההשפעה של הקונפליקטים, ולהניב תוצאות מפרות ומוצלחות יותר לכולם.

 

ד"ר איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה- New York Times .

ד"ר מייזנר הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של  BNI (www.bni.com), – ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם. ניתן לעיון בספרו החדש:

Who’s in Your Room, The Secret to Creating Your Best Life ב-Amazon.com

 

קודםהקודםעשר שיטות פשוטות ליצירת הפניות לכל החיים
הבאההשראה מתחילה כשמשנים את המיליםהבא

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. מירון נהיר הגב 16 ינו 2025

    לדעת להקשיב זאת אומנות

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

Waze של העסקים

טור חגיגי: לציון 120 טורים  waze של העסקים

מאי 25, 2025
בעלי ובעלות עסקים מתחלקים ל-2 סוגים. הראשונים יודעים לאן הם רוצים להגיע אבל לא יודעים...
להמשך קריאה
A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
BNI

איך באמת נראה נטוורקינג שעובד? תנו לחברי BNI ישראל לספר לכם בעצמם!

מרץ 5, 2025
בסרטון הזה תגלו איך שיתופי פעולה, חיבורים עסקיים והפניות איכותיות הפכו לחלק בלתי נפרד מההצלחה...
להמשך קריאה
88yhrk4f

ההשראה מתחילה כשמשנים את המילים

פברואר 26, 2025
"אני רוצה לעורר השראה באנשים. אני רוצה לעורר השראה באנשים – שמעוררים השראה באנשים. אני...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.