לכל אדם עם מחשב או טלפון יש גישה לאתרי מדיה חברתית, אבל לקבלת תוצאות מנטוורקינג אונליין נדרשת חשיבה מראש.
קחו בחשבון את ההעדפות האישיות ואת ניהול הזמן שלכם. האם אתם אוהבים אינטראקציה מבוססת מחשב? האם אתם נהנים לבלות זמן באינטרנט? כמה זמן אתם יכול להקדיש לנטוורקינג באופן ריאלי?
במידה והחיים אונליין לא בדיוק מושכים אתכם, זה גם בסדר. אין פה נכון או לא נכון, רק דרגות של העדפה אישית.
נטוורקינג אונליין הוא אמצעי להשגת המטרה.
ניתן למנף זמן קצר באונליין באופן יעיל כאשר אתם מנצלים זמן זה ליצירת קשרים חדשים או כדי לבצע מעקב אחר אנשים שכבר פגשתם.
כפי שאני אומר במהדורה השניה של ספרי Networking like a pro (להיות נטוורקר מקצוען) חשוב לקבוע מראש כמה זמן ביום או בשבוע אתם מוכנים באמת להקדיש לנטוורקינג אונליין.
כיצד אתם מעדיפים לנצל את הזמן הזה?
- לשמור על הפרופילים שלכם מעודכנים
- להשתתף בדיונים בקבוצות אונליין
- להעלות פוסטים בבלוג שלכם
- להקדיש זמן לקריאה ומענה לתגובות
איזה פלטפורמות נטוורקינג מתאימות לכם ביותר?
בחרו את אלה בהם שוק היעד שלכם נמצא ופעיל. זה יחבר אתכם לאנשים שיכולים להיות לקוחות פוטנציאליים שלכם. כמו בכל סוג של נטוורקינג עסקי, המטרה שלכם היא לפתח הון חברתי.
האינטראקציות שלכם אונליין
למדו את ההבדל הקיים בין אינטראקציות המניעות אתכם ואת חברי הקהילה באונליין לבניית מערכות יחסים יעילות, לבין אלה שפשוט לוקחות מכם זמן ואנרגיה.
אם מישהו שואל אתכם שאלה שרק אתם יכולים לענות עליה, זוהי הזדמנות גם לסייע ובאותו הזמן להראות את הידע שלכם. יש לכם אפשרות לבנות אמינות מקצועית באמצעות שיתוף מידע, ולהראות את המומחיות שלכם מבלי להיראות כמנסים למכור. עם זאת, היו זהירים, כאשר התגובות גולשות לדעות; תגובה מיותרת וללא מחשבה, עלולה להפוך לוויראלית ולהביא לתוצאות הפוכות.
האם ההשקעה של הזמן, האנרגיה והאכפתיות תהיה משמעותית? רק אתם יכולים להגדיר מה משמעותי עבורכם, ורק אתם יכולים להחליט האם האינטראקציות והשקעת הזמן שלכם יעילה.
זה לא משנה בכמה אתרים אתם פעילים, היו מאוד ברורים עם עצמכם – ועם אחרים – על המניעים והמטרות שלכם.
הישארו חיוביים, ספקו מידע והיו נאמנים לערכים שלכם. כאשר זה נעשה נכון, עם הכבוד והעקביות המתאימים, מדיה חברתית יכולה להוות כלי לגיטימי למיתוג והעלאת המודעות שיש לאנשים כלפיכם בקהילה העסקית.
_________________________________________________________________________________
ד"ר איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה- New York Times .
ד"ר מייזנר הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI (www.bni.com), – ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם. ניתן לעיון בספרו החדש:
Who’s in Your Room, The Secret to Creating Your Best Life ב-Amazon.com