טיפים לקראת הכנס השנתי – BNI 2020
כתבה: ורד ברלל – עיתונאית עורכת במעריב, הרצאות, מיתוג ותוכן שיווקי
לשעבר סגנית מנהלת אזור השרון, BNI ישראל
חברים יקרים,
כפי שאתם בודאי זוכרים "שבוע הנטוורקינג הבינלאומי" מתקיים מדי שנה בשבוע הראשון של חודש פברואר, ואנחנו ב –BNI ישראל מציינים זאת בועידת עסקים מכובדת שתתקיים השנה באולם הכנסים של כפר המכבייה בתאריך 5.2.20.
במסגרת הכנס יצויינו מצטייני הקבוצות, החברים שתרמו וקידמו הכי הרבה את הקבוצות שלהם.
לשם כך נבחרו מצטייני הקבוצות אשר יקבלו את הגביע בכנס עם כיתוב השם שלהם, ותעודת הוקרה אישית וכולכם מוזמנים להיות שם לעודד ולהפגין נוכחות, הביאו את תג השם הקבוצתי והציגו גאוות יחידה שתפגין את הצמיחה, הגידול וההתקדמות המרשימה שעשיתם במהלך השנה החולפת כקבוצה. יש במה להתגאות!
בהקשר זה, למה כדאי להגיע?
- למה זה חשוב? כעצמאיים אנחנו עסוקים מאוד ביומיום וממעטים להשתתף בהשתלמויות. כשאנו כבר עושים זאת, אנו יוצאים להשתלמויות מקצועיות.
מטרת הכנס היא להוות השתלמות שיווקית ועסקית לקידום העסק שלכם. בכנס נחווה שלל הרצאות, דיונים ומפגשים הנוגעים לתפקידנו כמנהלי העסק שלנו ומהותיים לכל עסק עצמאי. בנוסף זו הזדמנות נהדרת אחת לשנה, לפגוש בשלל הזדמנויות ליצירת מעגלי כוח וקשרים אפשריים מכל הארץ והעולם!
כמה עצות מועילות להכנה מראש:
- חשוב מאוד להגיע עם תג שם BNI חומר פרסומי לחלוקה, כרטיסי ביקור (תביאו הרבה!!) יש גם מינגלינג בהתחלה וגם כשעה פלוס של סבבי נטוורקינג מונחים ולכן פוטנציאל המפגשים רב.
- הגיעו יחד ברכב אחד, כדאי לנצל כבר את הנסיעה כחלק מהכנס, אמנם החניה היא חינם אך מספר המקומות בכפר המכביה מוגבל, הגיעו מוקדם ב-7:30 כך יהיה לכם פחות פקקים ויותר זמן למינגלינג. הזמן הראשוני לפני פתיחת הכנס הוא עבורכם. מניסיון, הנסיעה יחד יוצרת מראש אווירה מיוחדת וכמובן זה זמן טוב לעדכן את חברי הקבוצה שנוסעים אתכם על המטרות שלכם מהכנס, איזה מעגלי כח ותרנגולי זהב טובים עבורכם, כך שכשהם יתקלו בבעל מקצוע כזה במקרה בשולחן שלהם, בארוחת הצהריים או המינגלינג הם מיד יחברו ביניכם.
- הקפידו על הופעה עסקית לכנס, התלבשו מכובד (גי'נס אאוט – ז'קט אין), הפגינו יצירתיות, התנהגו באופן מכובד ללא קריאות ביניים, או שיחות שיפריעו למהלך ההרצאות, זכרו, כל אחד מכם מייצג לא רק את עצמו אלא גם את הקבוצה שלו/ה, אל תביישו את קבוצת האם שלכם בהתנהגות לא נאותה, להפך, עודדו ופרגנו לחברי הקבוצה, שמרו על התנהגות מכובדת לכל אורך הטקס ובמהלך היום כולו (ממש כמו שבחו"ל כל ישראלי הוא שגריר המדינה. כך אתם לקבוצתכם).
איך למקסם את ההשתתפות ולהפעיל את החברים שלי עבורי?
- הרצאות מרתקות – הכנס בנוי כך שהוא מאפשר מינגלינג, נטוורקינג מובנה, הרצאות של מומחים בעלי נסיון המכוונים לקידום שיווק העסק שלנו וסיפורים מעוררים השראה.
- הכנס אורך יום שלם (7:30 – 16:00) ומומלץ לשריין את כל היום בנינוחות כיוון שזו הזדמנות פז לפגוש קולגות, חברים, ספקים אפשריים ולקוחות פוטנציאלים מכל רחבי הארץ. מומלץ בחום להיכנס לקבוצת הפייסבוק של האירוע ולראות עם מי הייתם רוצים להיפגש מאזורים מרוחקים לשלוח אליהם מייל לקבוע פגישה בהזדמנות זו 1/1 גם אחרי שעות המפגש המובנה והכנס. מומלץ לשריין את היום כולו, סביר שבמהלך היום תפגשו עם אנשים שונים שתרצו להעמיק את ההכרות איתם, אם הם ממקומות מרוחקים, ניתן יהיה לערוך את ה 1/1 כבר בתום הכנס. אל תמהרו הביתה. אחרי הכנס עבודת הנטוורקינג רק מתחילה
- פגישות מעגלי כח – המלצה חמה מנסיוני משנים עברו, קבעו אחרי האירוע 1/1 עם אנשים ממעגל הכח שלכם מאזורים שונים. זו יכולה להיות תחילתה של הזדמנות נפלאה לשת"פ ולחילופי הפניות. כלומר, שבו לשולחן או מצאו פינה כמה אנשים מכמה קבוצות שכולם מהווים מעגל כח, הציגו את עצמכם ובדקו אפשרויות לשת"פ וכן החלפת מידע, הפניות וכו'.
- איך חברים מהקבוצה יכולים לייצר עבורי הפניות גם בכנס – ככל שיש יותר חברי קבוצה שמכירים אותי אפשר להסתייע בהם כדי למצוא את החיבורים הטובים יותר עבורי והפוך. בצורה זו אם הגענו 10 אנשים מהקבוצה יש לי בכנס 9 נציגים מטעמי ואני עושה זאת עבורם! גם בכנס, כמו בחיים הרבה יותר קל לנו לספר/לשווק את חברי הקבוצה מאשר את עצמנו, כל מי שעצרנו לדבר איתו אנחנו יכולים אחר כך גם לספר לו "נמצא פה גם X מקבוצתי, נראה לי שיעניין אותך לשמוע שהוא…. בוא ואציג לך אותו"
עצות למהלך הכנס ואחריו:
- אל תיצמדו לחברי הקבוצה שלכם – נצלו את הזמן החופשי של המינגלינג, ההפסקות, ארוחת הצהריים והשולחנות העסקיים לפגוש אנשים שאינכם מכירים.
- סימנים על כרטיס הביקור לתזכורת – כשאתם אוספים כרטיסי ביקור של מי שפגשתם בכנס, כתבו לעצמכם סימן מזהה על הכרטיס, אם הבטחת לחבר שתעשו לו חיבור או הפנייה רשמו לעצמכם כדי שלא תשכחו חלילה.
- העבודה האמיתית מתחילה אחרי הכנס שלחו מייל לכל מי שפגשתם, במייל תודו לו/ה על השיחה, צרפו לינק לאתר שלכם / לדף העסקי / לפרופיל חברה או כל מה שיעזור להשאיר אתכם בתודעה. צרפו את הממת"ק ואפילו בקשו הפנייה ממוקדת ושאלו את הצד השני האם יש משהו שאתם יכולים לסייע לו. ככה מרחיבים את רשת הקשרים העסקיים ויכולים לקבל הפניות ממקור לא צפוי.
המשמעות האמיתית של כנס נטוורקינג ארצי הוא לא רק להגיע לכנס אלא בעיקר טיפוח הקשרים בעקבותיו בהמשך.
הגיעו לכנס מתוך מטרה כפולה:
קודם כל לקדם ולהציג את עצמכם והעסק שלכם אך יחד עם זאת גם כדי לקדם את הקבוצה שלכם כקבוצה ואת חבריכם, כך יצא שלכל חברי הקבוצה תהיה יותר נראות וכולם יצאו נשכרים.