אלופים בחיבורים (מאסטר קונקטור) הם האנשים בכל קהילה שאחרים פונים אליהם עם בעיות שמצריכות פתרון. האלופים בחיבורים מושכים אליהם באופן טבעי גם לקוחות וגם אנשים שצריכים עזרה במציאת פתרונות. כאלופים בחיבורים, קל יותר לעשות עסקים, כיון שאנשים מגיעים אליכם במקום שתחפשו אותם. זו דרך לייצר יותר הפניות והכנסות בעסק שלכם.
זה לא סוד שיש מי שמצליחים בחיים יותר מאחרים. האם זה נובע ממזל? לא. לדעתי זה נובע משני דברים. ראשית, עם החריצוּת בא המזל. שנית, כדי להפוך לאלופים בחיבורים צריך לעבוד קשה יותר – אבל צריך גם לעבוד חכם יותר. אלופים בחיבורים מהווים דוגמה לפילוסופיה של הנותן מקבל®, ועוזרים לאחרים בגישה: "אם אעזור לך ואתה תעזור לי, כולנו נרוויח".
הכל מתחיל בגישה
החדשות הטובות הן שאין צורך בשנים של ניסיון בכדי להפוך לאלופים בחיבורים. צריך רק גישה חיובית, הלך רוח של "נתינה לפני הכל", ומוכנוּת להתחייב ללמוד איך להפוך לאלופים בחיבורים.
אלופים בחיבורים עורכים יותר פגישות אישיות (1ל1) עם חברי קבוצת הנטוורקינג שלהם. הם מעניקים יותר הפניות, והם הראשונים להציע עזרה ומנטורינג כשמישהו זקוק לעזרה. הם מזמינים יותר אורחים למפגשי הנטוורקינג שלהם, ועוזרים לאורחים שמעוניינים להצטרף לקבוצה. לא פלא שהם מייצרים מערכות יחסים יציבות וארוכות-טווח, וזוכים ליותר הפניות מהממוצע.
"אפקט החיבור"
בספרי, "אפקט החיבור", שנכתב בשותפות עם גרהם וויימילר ורוברט סקרוב, אנו מתארים את "אפקט החיבור" בתור היכולת למשוך אליכם אנשים. יכולת זו צומחת יחד עם רשת ההפניות שלכם, ועם יכולתכם לפתור בעיות לחברים, קרובי משפחה, ולקוחות חשובים ע"י הפניה לחברי רשת הנטוורקינג שלכם. ככל שהרשת הזו גדלה, כך תוכלו לפתור יותר בעיות לאנשים שמחוץ לקבוצת הנטוורקינג שלכם. אתם מחברים בין אנשים שיש להם צורך לבין חברי נטוורקינג שאתם סומכים עליהם. וכיון שהאחרונים סומכים עליכם ועל מומחיותכם המקצועית, הם מפנים אליכם חברים, קרובי משפחה ולקוחות.
איך הפכתי למאסטר קונקטור – אלוף בחיבורים
כשהקמתי את BNI® בשנת 1985, השאיפה העיקרית שלי הייתה לחבר בין אנשים. כל חודשיים או שלושה הייתי שולח מכתב בן שני עמודים למאות אנשי הקשר במאגר שלי, שבאותם ימים היה שמור בכרטסת. על דף השער כתבתי: "אחד הדברים שאני אוהב לעשות הוא לבנות מערכות יחסים ולחבר בין אנשים. מצ"ב דף עם שמות המקצועות שעשויים להועיל לכם. אם קלעתי, צרו קשר ואני אחבר אתכם לאיש המקצוע המתאים." הדף השני כלל רשימת אנשי מקצוע אמינים שהכרתי והשתמשתי בשירותיהם. בלי שמות, בלי מספרי טלפון – רק סוג המקצוע.
זה לקח בין שישה חודשים לשנה, אבל אנשים החלו להתקשר ולשאול: "היי, מכיר את ההוא? מכיר את ההיא?" לא כללתי את מספרי הטלפון במכתב שלי, כי רציתי לבצע את החיבור באופן אישי. כך המשכתי עד שהפכתי לאלוף בחיבורים, ולימים הקמתי את BNI.
אלופים בחיבורים אוהבים לעזור לאחרים.
הם ממשיכים ללמוד כל חייהם ולהשחיז את כישוריהם בכך שהם חוזרים אלף פעם על שישה דברים, במקום לחזור שש פעמים על אלף דברים.
הם יודעים שנטוורקינג עסקי הוא עניין של זריעה וקצירה, לא של ציד – ויודעים לקצור את התועלות מהקשרים שהם יוצרים.
העותק הדיגיטלי בעברית של הספר "אפקט החיבור" ניתן לקריאה לחברי BNI ללא עלות, במערכת היוניברסיטי של BNI
לקריאת הספר לחצו כאן
ד"ר איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה- New York Times
ד"ר מייזנר הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI (www.bni.com), – ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם. ניתן לעיון בספרו החדש:
Who’s in Your Room, The Secret to Creating Your Best Life ב-Amazon.com