Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

הצעדים שעליכם לעשות כדי לבנות עסק המבוסס על הפניות עסקיות

  • מאת: ד"ר איוון מייזנר
  • תרגום: לורן רוזנמן
  • תאריך: נובמבר 4, 2019
  • תגובות: אין תגובות

עיברו הלאה מן המנטליות של "אני רוצה הפניות ורוצה אותם כעת" – ובמקום, חישבו לעצמכם: עד כמה חזקות הן מערכות היחסים שלכם? 

אז מה? אתם רוצים הפניות, ורוצים אותם מיד? ובכן, אינכם יכולים לקבלם. אלא אם כן, בניתם מערכות יחסים משמעותיות עם שותפיכם להפניות. לעיתים קרובות אני נשאל, "כמה זמן לוקח לאנשים לקבל הפניות מרשת הנטוורקינג שלהם, ואיך אני יכול להאיץ את התהליך?"

בניית עסק המבוסס על הפניות עסקיות, משמעותו בניית רשת אישית חזקה. אם רשת הנטוורקינג היא רחבה כקילומטר אך רק שני סנטימטר עומקה,  לעולם לא תקבלו את ההפניות מהסוג שיביאו לשינוי בעסק שלכם. המשמעות של כך היא שאתם חייבים להעמיק בבניית מספר מערכות יחסים חזקות.

מניסיוני, קשרי הפניות חזקים דומים לבניית חברויות אישיות קרובות. אמנם "פייסבוק" הגדירה מחדש את המשמעות של המילה "חבר", אבל אני מדבר על חברויות אמיתיות עם אנשים. מחקר שפורסם בשנת 2018 על ידי כתב העת "על מערכות יחסים חברתיים ואישיים" מצא, שזה לוקח בערך 50 שעות של אינטראקציה עם אדם כדי לעבור מהיותו מכר להיותו "חבר מזדמן". 90 שעות לערך זה הזמן הלוקח כדי להפוך להיות "חבר אמת", וסה"כ 200 שעות כדי להפוך ל"חבר קרוב". על פי המחקר, "מצב החברות נבדק כפועל של השעות יחד, הפעילות המשותפת, ושיחות על בסיס יום יומי.

כמה זמן לוקח לבני אדם לבנות מערכת יחסים בה האמון מספיק בכדי לתת הפניות על בסיס קבוע? משהו בין 90 ל-200 שעות נשמע לי די נכון.

ברור לי כי זה נשמע הרבה, אך מתאים כמעט בצורה מושלמת למה שאני רואה ב-BNI, אירגון הנטוורקינג לשיווק באמצעות הפניות שהקמתי בשנת 1985. כאשר חברי BNI מגיעים ל-90 שעות השתתפות, כמעט בכל המקרים הם מתחילים לקבל יותר ויותר הפניות.

בהתבסס על מחקר עצמאי שפורסם בשנת 2012 עבור BNI, כאשר חברים אלה עוברים את סמן ה-200 שעות, הם מייצרים כמעט פי חמש הפניות מאשר עשו בשנתם הראשונה!

כן, אתם קוראים נכון: 500% יותר הפניות כאשר הם הצליחו לבנות חברויות חזקות עם שותפיהם להפניות.

הדרך הטובה ביותר להאצת התהליך היא על ידי הקדשת יותר זמן בתהליך הפיתוח של מערכות יחסים עם האנשים עימם אתם עושים נטוורקינג. נטוורקינג עוסק יותר בחקלאות מאשר בציד. בנטוורקינג אנו מדברים על בניית מערכות יחסים וחברויות עם אנשי מקצוע אחרים.

זה חשוב לציין כי יש פה עקומת אמון שחייבים לדון בה לפני שעושים עסקים עם מישהו. אם אתם לוקח את הפנייה מהר מידי, אתם מסכנים את המוניטין שלכם ועלולים למצוא את עצמכם במצב מאוד לא נעים.

כשזה מגיע לקבלת הפניות מהרשת שלכם, אמון הוא מרכיב חיוני. לא הביטחון העצמי שלכם, אלא האמון שיש לשאר חבריך לנטוורקינג בכם. אף אחד מהם לא מעוניין לסכן את שמו על ידי עשיית הפניה עסקית, מתן מידע או קשרים לזר. למרות שאולי הכרתם רבים מחבריכם לנטוורקינג במשך תקופה מסויימת, עד שלא תיווצר רמת אמון כזו, שהפניית הקשרים שלהם אליכם לא תפגום במוניטין שלהם עם לקוחותיהם, שותפיהם, חבריהם או משפחתם, אתם עדיין בגדר הפנייה זרה עבורם.

מה בדיוק הכוונה ברמת האמון הזו? עקומת "זמן האמון" המובאת כאן (מתוך ספרי, "לעשות נטוורקינג כמו מקצוען"), מדגימה את הדינמיקה של התהליך. ההצלחה שלכם בקבלת הפניות תלויה בחלקה ביכולותיכם, כמובן, אך גם עד כמה עקומת "זמן האמון" בהפניותיכם התקדמה. אם אתם בנקודה A במערכת היחסים, אתם רק מתחילים. אם אתם בנקודה B של מערכת היחסים, אתם מכירים זמן מה, אך טרם הגעתם לרמת האמון הנחוצה עם אדם זה כדי לקבל ממנו הפנייה. כאשר אתם מגיעים לנקודה C, הם יחושו מספיק בנוח להמליץ עליכם לחבריהם.

אין זה תמיד קל לדעת עד כמה התקדמת בעקומת "זמן האמון". הרבה אנשי נטוורקינג משקיעים זמן רב ומאמצים בבניית האמון של אחרים בהם, ואז בדיוק על סף ההצלחה, הם מתייאשים ומפסיקים להגיע למפגשים. איך הייתם מרגישים אם בדיוק שבועיים אחרי שהפסקתם להופיע, מישהו מצא עבורכם הפניית זהב מעולה?

להלן מה שאתם כן יכולים לעשות כדי לקבל פרספקטיבה על מאמציכם והתוצאות שהם מניבים: שאלו את עצמכם את ארבעת השאלות הבאות, והמשכו לשאול אותן שוב ושוב, עד שתחוו הצלחה והתשובות תהפוכנה למובנות מאליהן :

  1. האם אני מציאותי בנוגע לזמן שזה ייקח, בתחום המקצועי שלי, להגיע לרמת האמון הקריטית?
  2. האם אני באופן עקבי מעביר את המצגת האישית שלי בצורה שמלמדת על הערך המוסף שאני נותן ללקוחותי בפני חברי הקבוצה?
  3. האם אני עושה עסקים עם אחרים בקבוצת הנטוורקינג שלי כך שאוכל לתת עליהם עדויות דינמיות, ולהעביר אליהם עסקים בתקווה שיעשו את אותו הדבר עבורי?
  4. האם אני נפגש עם חברי קבוצת הנטוורקינג שלי באופן קבוע כדי ללמוד על עסקיהם כך שאוכל בביטחון להפנות את קשריי אליהם?

אם אתם עוקבים אחרי הטקטיקות הפשוטות הללו, אתם בדרך הנכונה לקבל את כל ההפניות שמגיעות לכם.

זכרו, לוקח זמן לבנות חברויות, אלא אם כן אתם בגנון, שם תוכלו לעשות זאת בערך בחמש דקות.

_______________________________________________

מאמר זה מבוסס על חומרים מספרו של דר' איוון מייזנר, Networking Like a Pro" " (לעשות נטוורקינג כמו מקצוען)

ד"ר אייבן מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי  CNN  הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה- New York Times . ד"ר מייזנר  הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI (www.bniI.com),  – ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם.  ניתן לעיון בספרו החדש:

 Who’s in Your Room, The Secret to Creating Your Best Life  ב-Amazon.com

 

קודםהקודםאיסוף כרטיסי ביקור לא נחשב כנטוורקינג
הבאהחזיקו לי את הדלת – 7 חוקים לנאום המעליתהבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
BNI

איך באמת נראה נטוורקינג שעובד? תנו לחברי BNI ישראל לספר לכם בעצמם!

מרץ 5, 2025
בסרטון הזה תגלו איך שיתופי פעולה, חיבורים עסקיים והפניות איכותיות הפכו לחלק בלתי נפרד מההצלחה...
להמשך קריאה
88yhrk4f

ההשראה מתחילה כשמשנים את המילים

פברואר 26, 2025
"אני רוצה לעורר השראה באנשים. אני רוצה לעורר השראה באנשים – שמעוררים השראה באנשים. אני...
להמשך קריאה
ההרגלים שמביאים לכם את ההצלחה

ההרגלים שמביאים לכם הצלחה

פברואר 23, 2025
המחויבויות הן חלק מההצלחה של השיטה שעובדת כבר 40 שנה בכל העולם ומגדילה את העסקים...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.