Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

חפשו את 'פרחי הקיר'

  • מאת: ד"ר איוון מייזנר
  • תרגום: לורן רוזנמן
  • תאריך: ספטמבר 3, 2019
  • תגובות: אין תגובות

לפני זמן מה, שוחחתי עם חבר טוב שלי, ד"ר מארק גולסטון (פסיכיאטר ידוע ויועץ) על נטוורקינג, והוא אמר: "אנשים צריכים תמיד להציג את עצמם ל'פרחי הקיר' שבחדר. אף איש אינו מעוניין להגיע לאירוע נטוורקינג, לעמוד בפינה ולהישאר לבד. הם בפינה מפני שגם האנשים המוכשרים ביותר מבחינה טכנית, הם לעיתים קרובות ביישנים בחברה. לעולם אין לדעת מתי תפגוש את ביל גייטס הבא."

הערתו זו מאוד הדהדה בי, והזכירה לי את המקרה שקרה לפני מספר שנים כשהייתי במסיבה שנערכה ע"י "וירג'ין גלקטיק" (חברה שתכליתה הטסת תיירים לחלל), לכבוד הניסוי שערכו לקראת הפרוייקטים "אביר לבן-2" ו-"חללית-2". יצאתי החוצה מהמסיבה, הסתכלתי לעבר הפינה ליד הבריכה ושם ראיתי אדם העומד לבדו ונדמה היה כי מאוד לא נוח לו, והוא אולי מרגיש לא במקום. ואז הבחנתי מי הוא. היה זה ברט רוטן האגדי, המייסד של "סקיילד קומפוזיטס" (Scaled Composites) והמעצב של "חללית-2" (SpaceShip Two)! הוא היה לבדו במסיבה עם מאות אנשים שבאו לחגוג את העשייה של החברה אותה הוא ייסד יחד עם וירג'ין גלקטיק.

הייתה זו הזדמנות עבורי שלא יכולתי לפספס. ובכן, ניגשתי אליו והצגתי את עצמי. שאלתי אותו אם הוא הולך לאירועים רבים מהסוג הזה, והוא ענה, "אם סופרים את האירוע הזה – אז זה יהיה אירוע אחד". שאלתיו מדוע החליט אם כן להשתתף באירוע הזה, והוא ענה, "מפני שריצ'ארד ביקש שאגיע". אגב, מדובר ב – ריצ'ארד ברנסון, המייסד של וירג'ין גלקטיק.

למרות שלא נראה היה שהוא חברותי במיוחד במערך הנוכחי, הוא עשה רושם כי שיחה תעשה לו טוב, אז המשכתי. אמרתי לו, "זה בוודאי מדהים עבורך לראות את החזון לטווח הארוך שלך יוצא לפועל". הוא ענה באדיבות,  "אין זה החזון לטווח ארוך שלי עבור מה שהחברה יכולה לעשות". הייתי בטוח כי פי היה פעור בתדהמה כששאלתי אותו, "אז מהו החזון הארוך טווח שלך?" הוא ענה, "ובכן, אני מאמין שהחברה יכולה לדחוף קדימה מעבר לטיסות תת-מסלוליות ולהתרחב כדי לאפשר לתיירי חלל לבצע טיסות מסלוליות סביב כדור הארץ".  אמרתי בתמימות, "זהו אכן חזון ארוך טווח מדהים". ואז, שוב הוא אמר,  "זה אינו החזון ארוך הטווח שלי". בשלב זה כבר הייתי כולי בפנים, ומרותק לחלוטין לאיש החזון הזה, ולכן אמרתי שוב, "אז מהו החזון ארוך הטווח שלך?" והוא ענה, "אני מאמין כי נוכל להוציא טיסות למסלול כדור הארץ, להתארח במלון בחלל, ואז לבצע טיסות מסביב לירח ובחזרה – זהו החזון ארוך הטווח שלי".

ברט היה כנראה בשלהי שנות השישים שלו כשניהלנו את השיחה הזו, ושאלתי אותו שאלה אחת אחרונה, "מתי אתה חושב שחזון זה יהפוך למציאות?" והוא ענה: "אני חושב שזה יכול לקרות עוד במהלך חיי".

לבריטים יש ביטוי לתחושה שהייתה לי באותו רגע – "פצצות לפנים" ("Gobsmacked"). הייתי המום לחלוטין מן החזון של האיש הזה, ולכבוד גדול היה זה לי שזכיתי להזדמנות לשוחח עימו.

אני יסדתי את ארגון הנטוורקינג הגדול ביותר בעולם, ופגשתי עשרות אלפי אנשים במהלך כהונתי ב- BNI. אני יכול בקלות לומר שזו הייתה אחת השיחות המעניינות ביותר שאי פעם היו לי עם מישהוא במסיבה או באירוע נטוורקינג. החזון של ברט רוטן (וכמובן של ריצ'ארד ברנסון) של מה ניתן לעשות עם מאמצי היזמות שלהם הותיר בי חותם שלא יימחה.

השיעור החשוב כאן מתייחס לאמונתו של ד"ר גולסטון כי עלינו תמיד לחפש את "פרחי הקיר" שבחדר. לא כולם יהיו "ברט רוטן" אך מצאתי כי אנשים אלה הם ברובם מעניינים ושווי שיחה. רק מידי פעם, יתכן כי תפגוש איזה ביל גייטס או ברט רוטן, וזה מה שעושה את המאמץ למצוא ולשוחח עם 'פרחי הקיר'  שבחדר שווה במיוחד.

 

דר' איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי  CNN  הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה- New York Times . ד"ר מייזנר  הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של (BNI (www.bni.com,  ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם.  ניתן לעיון בסיפרו החדש: "Avoiding the Networking Disconnect"  ב-Amazon.com

 

קודםהקודםמיומנויות רכות יוצרות רשת קשרים חזקה
הבאאיסוף כרטיסי ביקור לא נחשב כנטוורקינגהבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

thumbnail_תמונות ירדן - חדש - 27.7.25 - 1

Networking Up – נטוורקינג עם אנשים מעל הליגה שלך

יולי 27, 2025
מכירים את הרגע הזה שבו אתם פוגשים מישהו או מישהי שכולם מרחפים מסביבם, אתם מרגישים...
להמשך קריאה
Getting-Referrals-from-Family-and-Friends-1030x571

הפניות ממשפחה וחברים

יולי 21, 2025
האם אנשים שאוהבים אתכם, שאיכפת להם מכם, ושמכבדים אתכם תמיד יעבירו אליכם הפניות? לאו דווקא....
להמשך קריאה
תקווה היא הדלק שמניע לפעולה

בין הזדמנות לתקווה אחרי המלחמה

יוני 29, 2025
תקווה היא הדלק שמניע לפעולה. במקום לחשוב על הקשיים - חושבים על פתרונות. במקום להיכנס...
להמשך קריאה
Follow Your Passion for Business Success

לכו בעקבות התשוקה שלכם

יוני 24, 2025
מה העסק הכי לוהט ורווחי שאתם יכולים להיכנס אליו? התשובה פשוטה: כל מה שמלהיב אתכם....
להמשך קריאה
אירועי הנהגות 2025

אירועי הנהגות 2025

יוני 10, 2025
להמשך קריאה
BNI

כנסי VIP להנהגות בכירות 2025

יוני 8, 2025
אירועי VIP להנהגות הבכירות מכל הארץ, תכנים מעניינים לקידום העסקים, הרבה נטוורקינג סביב שולחנות עם...
להמשך קריאה
Waze של העסקים

טור חגיגי: לציון 120 טורים  waze של העסקים

מאי 25, 2025
בעלי ובעלות עסקים מתחלקים ל-2 סוגים. הראשונים יודעים לאן הם רוצים להגיע אבל לא יודעים...
להמשך קריאה
A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.