Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

כוחה של קבוצה – באיזה שלב נמצאת הקבוצה שלכם?

  • מאת: ד"ר איוון מייזנר
  • תרגום: לורן רוזנמן
  • תאריך: דצמבר 15, 2021
  • תגובות: אין תגובות

כל קבוצת נטוורקינג, חווה עליות ומורדות עם הזמן…

למעשה, כל הקבוצות עוברות תהליך טבעי של ארבעה שלבים לאורך "חיי הקבוצה", שאינם בהכרח מתקיימים בסדר כרונולוגי. יש מחזורי עליה ויש מחזורי ירידה. כמה מהקבוצות הטובות ביותר בעולם חוו מאבק, וקבוצה הנמצאת בפסגת העולם היום, יכולה לא להיות שם בעוד שנה מעכשיו. המפתח הוא להכיר את השלבים השונים ולזהות מתי הקבוצה עוברת מחזור של ירידה.

אני זיהיתי ארבעה שלבים הקורים בקבוצות BNI® במהלך 36 השנים האחרונות. שלבים אלה יכולים לחול על כל קבוצות הנטוורקינג. שלבים אלה אינם בהכרח כרונולוגיים, והם יכולים להימשך לפרקי זמן שונים בהתאם לתגובת הקבוצה וחבריה לנקודות הקריטיות של המחזור.

השלב הסופר-אנרגטי

השלב הראשון הוא מה שאני קורא לו השלב הסופר-אנרגטי; קבוצות אלה נמצאות בחלק העליון של המחזור. הן הגדולות ביותר, הן הטובות ביותר, והפוריות ביותר. צוותי ההנהגה שלהם מחוייבים ליישם ולעקוב אחר היעדים שנקבעו להצלחה.

החברים בקבוצות אלה מעורבים לחלוטין, משקיעים מזמנם כדי לבנות מערכות יחסים שיכולות להוביל לקשרים מניבים ביותר ולהפניות. רמת ההתלהבות בקבוצות אלה היא פשוט מחשמלת. הם אינם מוכנים להסתפק בבינוניות כאשר קיימת אופציה למצויינות.

שלב המעורבות

השלב השני נקרא שלב המעורבות. קבוצות המצויות בשלב זה של המחזור משדרות אנרגיות גבוהות וגישה חיובית. הן פועלות באוירה ידידותית עם תרבות מצויינת של תמיכה. מספר החברים בהן הוא גבוה מהממוצע, והם מקפידים על אכיפת המחויבות בקבוצה.

הם גם עושים יותר עסקים מהקבוצה הממוצעת, מאחר והם שומרים על מסגרת מובנית ועל השיטה בזמן שהם מפתחים מערכות יחסים עסקיות ונהנים תוך כדי. זהו שלב מאוד יעיל ופורה.

שלב הסטטוס-קוו

קבוצות הנמצאות בשלב זה הפכו שאננות. ייתכן שהם היו בשלב המעורבות ואיבדו חלק מהניצוץ שגרם להם להצליח. או שהם קבוצה קטנה יותר שהחלה לוותר על צמיחה וקיבלו על עצמם בינוניות. הם חושבים שהדברים הם בסדר כמות שהם, וכי כמות העסקים שהם עושים היא "בסדר".

אין להם מוטיבציה לשפר או לפתח את איכות או כמות החברים בקבוצה. יתכן שהם עוקבים אחר השיטות והתהליכים עבור הארגון שלהם ויתכן שלא. החברים בקבוצה זו איבדו את ההתלהבות שלהם. קבוצות נטוורקינג בשלב הסטטוס קוו מזוהה עם אנשים שקיבלו על עצמם בינוניות בעוד קיימת אפשרות למצויינות.

שלב העמידה במקום (סטגנציה)

בשלב זה של המחזור בחיי הקבוצה, לקבוצות הנטוורקינג יש בעיות רבות: בעיות גישה, בעיית הפניות, נוכחות לקוייה. נראה שרוב החברים בקבוצות אלה מתמקדים בבעיות במקום להתמקד בפתרונות חיוביים. קבוצות אלה הולכות בדרך של כמה שפחות. הם חושבים כי זו עבודה רבה מדי לתהליך הנדרש לצורך צמיחה. הן אינן עוקבות אחר סדר היום, השיטה או המדיניות שנקבעה על ידי הארגון. החברים מתנגדים להדרכה או קבלת עזרה מהמשאבים העומדים לרשותם. חלק מהחברים איבדו עניין ומרגישים שזה לא עובד עבורם ולכן הם עוזבים את הקבוצה. מה שיכול להיות בסדר.

אני קורא לזה הוספה באמצעות הפחתה. לפעמים עליכם להקטין את גודל הקבוצה כדי שהיא תצמח, בדיוק כמו שיח וורדים. עליכם לגזום אותו כדי שהשיח יצמח וילבלב. אם קבוצה מאבדת מספר חברים, במיוחד חברים שלילים, המתמקדים בבעיות, זו יכולה להיות הזדמנות לצמוח ולשגשג.

כמעט כל קבוצות הנטוורקינג עוברות את מחזורי העליה והירידה הללו. קבוצות מצליחות משקיעות יותר זמן בשלב הסופר-אנרגטי והמעורבות מכיוון שהן מאוד טובות בלזהות כשהן מתקרבות למחזור הירידה, ומתחילות מיד לבצע שינויים חיוביים.

קבוצות המצויות בשלב הסטטוס קוו ושלב העמידה במקום, יכולות להפיק תועלת מזיהוי מקומן בתוך המחזור כדי שתוכלנה לעבוד על פיתרונות לבעיות שלהן ולחזור ליסודות. הן לא צריכות להמציא מחדש את הגלגל; כל שעליהן לעשות הוא לעקוב אחר השיטה שהוכחה כעובדת ושנקבעה עבור הארגון שלהם.

________________________________________________________________________________

ד"ר איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי  CNN  הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה- New York Times .

ד"ר מייזנר הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI (www.bni.com),  – ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם.  ניתן לעיון בספרו החדש:

Who’s in Your Room, The Secret to Creating Your Best Life   ב-Amazon.com

 

קודםהקודםאיך לגרום לנטוורקינג אונליין לעבוד עבורכם
הבאאיך גורמים לאנשים להרגיש רצוייםהבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
BNI

איך באמת נראה נטוורקינג שעובד? תנו לחברי BNI ישראל לספר לכם בעצמם!

מרץ 5, 2025
בסרטון הזה תגלו איך שיתופי פעולה, חיבורים עסקיים והפניות איכותיות הפכו לחלק בלתי נפרד מההצלחה...
להמשך קריאה
88yhrk4f

ההשראה מתחילה כשמשנים את המילים

פברואר 26, 2025
"אני רוצה לעורר השראה באנשים. אני רוצה לעורר השראה באנשים – שמעוררים השראה באנשים. אני...
להמשך קריאה
ההרגלים שמביאים לכם את ההצלחה

ההרגלים שמביאים לכם הצלחה

פברואר 23, 2025
המחויבויות הן חלק מההצלחה של השיטה שעובדת כבר 40 שנה בכל העולם ומגדילה את העסקים...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.