מה העסק הכי לוהט ורווחי שאתם יכולים להיכנס אליו? התשובה פשוטה: כל מה שמלהיב אתכם. התשובה עצמה משתנה מאדם לאדם, אבל העיקרון הבסיסי זהה – לכו בעקבות התשוקה שלכם כשאתם בוחרים מה לעשות.
דמיינו חיים שבהם הקריירה שלכם היא לא רק עבודה, אלא שיקוף של מה שאתם אוהבים. בתרחיש הזה, התשוקה הופכת לכוח המניע מאחורי הפעילות, ההחלטות ובסופו של דבר ההצלחה שלכם. הסיפוק שתקבלו מלעסוק במשהו שמלהיב אתכם יכול להיות עוצמתי ביותר.
כמרצה נלווה מן המניין במשך קרוב ל-20 שנה באוניברסיטה, סטודנטים היו שואלים אותי לעתים קרובות: "לאיזה תחום או מקצוע כדאי לי להיכנס כיום?" הייתי משיב בשאלה: "מה אתה אוהב לעשות? ממה אתה הכי נהנה?" הם היו עונים משהו כמו, "לא, לא הבנת, אני שואל מה כדאי לי לעשות". הייתי עונה, "לא, אתה לא הבנת – מה אתה אוהב לעשות? מה באמת מעניין אותך?"
הם היו מביטים בי בתמיהה ומגמגמים משהו על הניסיון לפצח את המקצוע הכי טוב בשבילם או העסק שהכי כדאי להם להקים. הייתי מסביר להם שאי אפשר להגיע להצלחה ממושכת מבלי לעשות משהו שאוהבים. הסטתי את המיקוד שלהם לעבר התשוקות האישיות שלהם והצעתי שיחשבו על מה שהם באמת נהנים לעשות ויחפשו הזדמנויות בתחומים האלה.
בחירה בעסק שנראה טרנדי או רווחי ותו לא היא לא גישה בת-קיימה. אם אתם לא אוהבים את מה שאתם עושים, הלהט והמסירוּת שלכם ידעכו עם הזמן, וכך גם ההצלחה. חיוני לעסוק במשהו שמהדהד לכם עמוק בפנים, משהו שאתם חשים כלפיו תשוקה אמיתית.
זה שיעור שלמדתי מוקדם. לכל אורך הלימודים שלי, מהחטיבה לתיכון ועד למכללה, תכננתי לעסוק במשפטים. זו הייתה המטרה שלי: רציתי להיות עורך דין. ניגשתי לבי"ס למשפטים, התקבלתי והתחלתי במסע שלי. אבל מהר מאוד הבנתי שמשפטים הם לא הייעוד האמיתי שלי. לא הייתה בי תשוקה לתחום. אז שיניתי את המיקוד שלי ללימודי ניהול והתנהגות ארגונית, מה שהצית בי עניין אמיתי ותשוקה. הדרך החדשה הזו הובילה אותי להקים מספר עסקים, כולל BNI®, ולעסוק בפעילויות שהעניקו לי סיפוק אמיתי, כגון ללמד אחרים איך לבנות את העסק שלהם דרך הפניות.
במבט לאחור, אני יכול לומר בביטחון מלא שאבן היסוד בהצלחה הממושכת שלי היא התשוקה. כשאתם הולכים בעקבות התשוקה שלכם, יש סיכוי הרבה יותר טוב שתתמידו מול אתגרים, שתישארו חדורי-מוטיבציה, ושתמצאו פתרונות יצירתיים לבעיות. התשוקה דוחפת אתכם קדימה ומשאירה אתכם מעורבים, מה שהופך את המסע למהנה ומתגמל.
אז מה התשוקה שלכם? האם אתם עוסקים במשהו שבאמת מלהיב אתכם? אני חושב שחובה לשאול את עצמנו את השאלות הללו, כיון שהתשוקה שלכם יכולה להוות גורם משמעותי בהצלחה שלכם. אם אתם לא אוהבים את מה שאתם עושים, לעולם לא תשגשגו באמת בעסק שלכם. אם אתם מוצאים משהו שמלהיב אתכם, תגלו מקור אנרגיה והשראה שמניע אתכם קדימה להצלחה ארוכת-טווח.
המפתח למציאת העסק הכי לוהט ורווחי הוא בתוככם. המטרה היא לא לרדוף אחרי הטרנדים או ההזדמנויות הכי רווחיות – אלא לגלות וללכת בעקבות מה שאתם אוהבים. אם העסק שלכם והתשוקה שלכם עולים בקנה אחד, אתם תזכו לסיפוק ולהצלחה הממושכת שנובעים מלעשות את מה שאתם אוהבים. זכרו: לכו בעקבות התשוקה וההצלחה תבוא.
ד"ר איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה- New York Times .
ד"ר מייזנר הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI (www.bni.com), – ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם.
ניתן לעיון בספרו החדש:
Who’s in Your Room, The Secret to Creating Your Best Life ב-Amazon.com