בכל שנה, אנשים ממשיכים להתנגד לנטוורקינג, על אף העובדה הידועה שבעלי עסקים מצליחים משתמשים בנטוורקיג כדי להצמיח את העסקים שלהם. נטוורקינג מספק החזר השקעה מצויין תמורת השקעה כספית קטנה בהרבה בהשוואה לעלויות הפרסום המסורתי. מדוע אם כן בעלי עסקים רבים כל כך עדיין לא משתמשים בנטוורקינג כדי להצמיח את העסק שלהם?
ארבעת הסיבות שבגללן אנשים מתנגדים לנטוורקינג
- הם קפואים מפחד
החשש מדחייה מרחיק אנשים מנטוורקינג. הפחד מיצירת קשר עם זרים יכול לשתק. ביטחון עצמי נמוך, ביישנות או המעטה בערך המוסף שהם יכולים לתרום הן סיבות שבעטיין הם מתנגדים לנטוורקינג. הכניעה לפחדים אלה פשוט גרועה לעסקים.
- הם עסוקים מידי
חוסר הזמן לעסוק בנטוורקינג הוא תירוץ נוסף בו אנשים משתמשים כאשר הם נשאלים מדוע הם לא עושים נטוורקינג. אנשים מאמינים שהם כבר עסוקים מידי. הם חושבים שזה לא שווה את הזמן או הלחץ הכרוך בנטוורקינג. הם מתנגדים לנטוורקינג מאחר והם מאמינים כי מחוייבויות הזמן שיש להם חשובות יותר. התירוץ "עסוק מידי" הוא תירוץ בו משתמשים אנשים אשר אינם ברורים לגבי מטרות הנטוורקינג שלהם.
- הם עוסקים בציד
אנשים מתנגדים לנטוורקינג מאחר והם מצפים לתוצאות מיידיות. הם חסרי סבלנות ולא מבינים את הערך הטמון בהשקעת הזמן ליצירת מערכות יחסים חזקות קודם לכן. "הציידים" מחפשים מכירה מהירה להבדיל מפולואפ ויצירת אמינות במשך הזמן עם אחרים. אלה לא עושים מעקב אחר האנשים עימם הם יוצרים קשרים ובשל כך, אינם משיגים תוצאות.
- הם מדברים יותר
לרוב אנשים מתנגדים לנטוורקינג מאחר והם עושים את שיחת המכירה שלהם בחדר שהוא מלא באנשים המתחרים בהם. אני הייתי באירוע נטוורקינג ענק של 500 איש בבריטניה, והאדם שדיבר שאל את הקהל: "כמה מכם הגיעו לכאן במטרה לעשות עסקים – ואולי לבצע מכירה?" יותר ממחצית מן האנשים בקהל הרימו את ידם. ואז הוא שאל "כמה מכם באו בתקווה לקנות משהו?" אף אחד לא הרים את ידו – אפילו לא משתתף אחד! זה בדיוק הנתק של נטוורקינג, אנשים אלה לא מקשיבים.
ארבעת הסיבות מדוע אנשים מצליחים עושים נטוורקינג
- הפחד ממקד אותם
אנשים מצליחים לא נותנים לפחד שלהם לחסום אותם. הם מתמקדים בפגישה עם אנשים אחרים בעת עשיית נטוורקינג. לא רק שהם בונים את נראות העסק שלהם, נטוורקרים מצליחים גם נהנים לבנות מערכות יחסים חדשות עם אחרים.
- הם מעריכים את זמן הנטוורקינג שלהם
לאנשים מצליחים יש מטרות נטוורקינג ברורות. הם יודעים מה הם היו מעוניינים להשיג בזמן הנטוורקינג שלהם. נטוורקרים מצליחים למדו כי שבירת השגרה שלהם יכולה להיות חוויה מעשירה. הם מצאו את הדרך לשלב את הנטוורקינג בתוך לוח הזמנים שלהם.
- הם "חקלאים"
נטוורקינג אינו תוכנית ל"התעשרות מהירה". נטוורקינג מוצלח עוסק יותר בחלקאות מאשר בציד. אנו צריכים לטפח מערכות יחסים טובות שיחזירו לנו את ההשקעה לאורך זמן, שנה אחר שנה. נטוורקינג עובד באמצעות בניית אמינות במערכות יחסים חזקות.
- הם מקשיבים יותר
נטוורקינג אינו כמו "שיחת מכירה קרה". זה לא משהו שאתם עושים למישהו אחר. זה משהו שאתם עושים עם מישהו אחר. נטוורקינג הוא שיח. מדובר על יותר הקשבה. אל תשכחו שכדי להיות נטוורקר מוצלח צריך שיהיו שתי אוזניים ופה אחד, ועליכם להשתמש בשניהם באופן פרופורציונלי.
נטוורקינג משלב בניית מערכות יחסים חזקה. הראשון מבין שלושת שלבי הנטוורקינג הוא "נראות". אתם ואנשים אחרים הופכים להיות מודעים האחד לשנייה. כאשר אתם עושים נטוורקינג, אתם מתעניינים באמת באדם שמולכם, ולומדים להכיר האחד את השנייה. התעניינות זו האחד בשנייה מובילה ל"אמינות" ביניכם. אמינות זו תבנה ותיצור במשך הזמן הזדמנויות למתן הפניות. הפניות אלה בסופו של דבר יובילו לרווחים הנובעים ישירות ממאמצי הנטוורקינג שלכם.
_______________________________________________________________________________________
ד"ר איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה- New York Times .
ד"ר מייזנר הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI (www.bni.com), – ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם. ניתן לעיון בספרו החדש:
Who’s in Your Room, The Secret to Creating Your Best Life ב-Amazon.com