Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

מהו הזמן הנכון לבקש טובה?

Ask for a favor
  • מאת: ד"ר איוון מייזנר
  • תרגום: לורן רוזנמן
  • תאריך: מאי 20, 2021
  • תגובות: אין תגובות

רובנו מצאנו את עצמנו במצבים בהם מישהו מבקש מאיתנו טובה לפני שהוא בנה את הקשר (ההון החברתי) שנדרש לבקשה מסוג זה. בניית מערכת יחסים עמוקה המייצרת הפניות, תלוייה כמעט לחלוטין בקשר או בהון החברתי שבניתם עם אדם כל שהוא. הון חברתי דומה מאוד להון פיננסי מבחינה חשובה ביותר. כדי לצבור הון פיננסי, עליכם להשקיע כדי להגדיל את כמות הנכסים שלכם. צריך שיהיה לכם כסף בבנק לפני שתוכלו לבצע משיכה מהחשבון. מערכות יחסים הן די דומות – ומערכות יחסים מבוססי הפניות, בפרט.

כיצד אלכס ביקש טובה?

אלכס היה מה שאני מכנה מקורב עסקי מזדמן, אך כבר בתחילת הדרך להיכרותנו, בכל פעם ששוחחתי איתו, הוא השקיע במערכת היחסים. הוא סיפק לי רעיונות, נתן לי מזמנו, ואפילו עשה עבודה באינטרנט עבורי, בעיקר כטובה אישית. הוא השקיע… והשקיע… והשקיע.

המשכתי כל העת לשאול אותו כיצד אני יכול לסייע לו, להחזיר לו טובה ולגמול לו על האדיבות והעזרה הגדולה שנתן לי. בכל פעם תשובתו הייתה, "אינני צריך דבר, אני שמח לעשות זאת".

כל זאת נמשך בערך כשנה. בכל חודשיים לערך, היה אלכס מופיע על הרדאר שלי ועושה משהו עבורי.

ואז, יום אחד הוא מתקשר אלי ואומר, "יש לי טובה לבקש ממך…" עצרתי אותו באותו הרגע ואמרתי – "כן!"

"אבל לא הספקתי אפילו להגיד לך מה הטובה שאני מבקש!" אלכס צחק.

עניתי שאינני זקוק לשמוע מה הטובה שהוא צריך. אמרתי לו שאני מכיר אותו מספיק טוב כדי לדעת שלא יבקש ממני משהו שהוא בלתי אפשרי, ושהוא השקיע כל כך הרבה במערכת היחסים שלנו שאעשה את כל שביכולתי כדי לעזור.

כשהוא אמר לי מה הוא צריך, זה היה משהו קל – קידום קטן של אחד משירותיו. עבור אלכס זה היה משהו גדול, ועבורי משהו די פשוט לעשות. שמחתי לעשות זאת. והסיבה ששמחתי לעשות זאת הייתה כי אלכס בנה איתי הון חברתי בצורה אותנטית ויעילה.


אתם רשאים לבקש טובה

לפני שאתם מבקשים לבצע "משיכה", עליכם לדאוג להשקיע ולבנות מערכת יחסים עמוקה להפניות. אם אתם יכולים לענות "כן" על השאלות הבאות הנוגעות לאדם כלשהו והעסק שלו, יש בינכם מערכת יחסים די עמוקה להפניות:

  • אתם סומכים שתקבלו עבודה נהדרת וההפניות שאתם מעבירים לו יטופלו למופת.
  • אתם מכירים האחד את השני לפחות שנה.
  • אתם מכירים לפחות שלושה מוצרים / שירותים עיקריים בעסק שלו, ומרגישים בנוח להסביר זאת לאחרים.
  • אתם מכירים את שמות בני משפחתו ופגשתם אותם באופן אישי.
  • שאלתם האחד את השני כיצד אתם יכולים לעזור לקדם את העסק שלו/שלכם.
  • אתם מכירים חלק מהמטרות שהציב לעצמו השנה, הכוללים מטרות אישיות ו/או עסקיות.
  • אתם יכולים להתקשר אליו בשעה 9 בערב אם אתם זקוקים למשהו.
  • לא תרגישו לא בנוח לבקש ממנו עזרה בהתמודדות אישית או עסקית.
  • אתם נהנים מהזמן שאתם מבלים יחד.
  • יש לכם פגישות קבועות, עסקיות ו/או אישיות.
  • אתם שמחים לראות אותו מצליח.
  • אדם זה נמצא באופן קבוע במחשבותיכם.
  • יש בינכם שיחות פתוחות וכנות איך תוכלו לסייע האחד לשני בהמשך הדרך.

יתכן ותרגישו המומים מכמות הידע האישי שנדרש כדי לקיים מערכת יחסי הפניה עמוקים, ואתם עשויים לטעון כי ההפניות צריכות להיות רק בתחום העסקי. אני חולק על כך לחלוטין. נדרש המון כדי לפתח מערכת יחסים מהסוג הזה, אבל אלה שעושים זאת בהחלט מצליחים בבניית עסק מבוסס הפניות.

לכל אורך הקריירה שלי, פנו אלי אנשים רבים בבקשה לקדם משהו בעסק שלהם. העניין הוא, שרוב אלה שפנו אלי, מעולם לא פגשו אותי, ומעולם לא שוחחו עימי באופן אישי. הם מעולם לא השקיעו בקשר בינינו, ובכל זאת הם רוצים לבצע משיכה מקשר זה, ולבקש ממני טובה!

 

הכתוב מנוסח בלשון זכר אך מכוון לנשים וגברים.

_________________________________________________________________________________

ד"ר איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי  CNN  הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה- New York Times .

ד"ר מייזנר הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI (www.bni.com),  – ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם.  ניתן לעיון בספרו החדש:

Who’s in Your Room, The Secret to Creating Your Best Life   ב-Amazon.com

קודםהקודםאיך לייצר לעצמנו מוטיבציה
הבאצפרדע הנטוורקינג ונסיך הנטוורקינגהבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
BNI

איך באמת נראה נטוורקינג שעובד? תנו לחברי BNI ישראל לספר לכם בעצמם!

מרץ 5, 2025
בסרטון הזה תגלו איך שיתופי פעולה, חיבורים עסקיים והפניות איכותיות הפכו לחלק בלתי נפרד מההצלחה...
להמשך קריאה
88yhrk4f

ההשראה מתחילה כשמשנים את המילים

פברואר 26, 2025
"אני רוצה לעורר השראה באנשים. אני רוצה לעורר השראה באנשים – שמעוררים השראה באנשים. אני...
להמשך קריאה
ההרגלים שמביאים לכם את ההצלחה

ההרגלים שמביאים לכם הצלחה

פברואר 23, 2025
המחויבויות הן חלק מההצלחה של השיטה שעובדת כבר 40 שנה בכל העולם ומגדילה את העסקים...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.