פעם שוחחתי עם אשת עסקים שהייתה חדשה יחסית בתחום הנטוורקינג העסקי. הסברתי לה שנטוורקינג הוא "ספורט מגע" – כלומר שהוא מחייב אנשים לצאת ולבנות קשרים באופן אסטרטגי. בשלב מסוים היא שאלה: "אוקיי, אבל מה זה בדיוק כולל? מה מגדיר נטוורקינג 'פעיל'?"
זוהי שאלה מצוינת, כיון שהיא פותחת פתח לדון במשמעות של נטוורקינג פעיל – וגם במשמעות של נטוורקינג סביל.
נטוורקינג פעיל
נטוורקינג פעיל פירושו להזמין אנשים לארגון אחד או יותר מארגוני הנטוורקינג שאליהם אתם משתייכים; לשאת אתכם כמה מכרטיסי הביקור שלהם באופן קבוע; ומעל לכל, להפנות אותם בכל הזדמנות שיש. נטוורקינג פעיל פירושו גם שיש לכם יחסים דו-סטריים עם חברי הרשת שלכם.
תחשבו על זה: אנחנו מעדיפים לעשות עסקים עם אנשים שעושים עסקים איתנו. למה לעשות עסקים עם מישהו שלא מעוניין להשיב טובה? יש באזורכם מאות ואף אלפי אנשי מקצוע אמינים ובעלי-יכולת שמספקים כל מוצר ושירות שהוא. הם לא חייבים דווקא לרכוש משהו מכם בכדי להשיב טובה – הם יכולים להצטרף לאחת מקבוצות הנטוורקינג שלכם, להחזיק בכרטיסי הביקור שלכם, או פשוט להפנות אתכם לאנשים שמחפשים את המוצר או השירות שלכם.
נטוורקינג סביל
נטוורקינג סביל פירושו שאתם משתמשים באנשים כמשאב מזדמן, אבל שמסיבה כזו או אחרת אין ביכולתכם לבצע מולם נטוורקינג פעיל. אולי בגלל שהם מייצגים נתח שוק צר שבו אין לכם אפשרות לעזור. אולי הם אמרו שהם לא מעוניינים להצטרף לאף ארגון נטוורקינג. או שאולי הם ממוקמים רחוק מדי בשביל להפנות אליהם באופן שוטף.
מתוך ההבנה הזו לגבי ההבדל בין נטוורקינג פעיל לנטוורקינג סביל, תוכלו לחזק את אסטרטגיית הנטוורקינג שלכם בשתי דרכים:
- זהו את האנשים ששותפים למרכיבי רשת המידע, התמיכה וההפניות שלכם.
- חפשו את הפערים והחולשות ברשת שלכם, ופעלו בכדי למלא ולשפר אותם באמצעות חברים בעלי-ערך.
עכשיו שאתם מכירים את ההבדל בין נטוורקינג פעיל לנטוורקינג סביל, אני ממליץ לכם לחזק את אסטרטגיית הנטוורקינג שלכם בכך שתזהו אדם אחד השבוע שאתו אפשר לבנות באופן פעיל ואסטרטגי קשר מקצועי איתן יותר.