Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

מפיגים את המסתורין סביב סגנונות אישיות (DISC) ונטוורקינג

Ivan Misner
  • מאת: דר' איוון מייזנר וד"ר טוני אלסנדר
  • תרגום: אדית לואבל - ברוש
  • תאריך: ינואר 7, 2015
  • תגובות: אין תגובות
הכירו כל אחד מסוגי האישיות כדי לשפר את עבודת הנטוורקינג
התאימות, או חוסר התאימות, איננה מוקפת מסתורין כזה גדול.  היווצרותם הן של יחסי קרבה והן של מתח בעבודת הנטוורקינג או באירועים להרחבת חוג ההפניות (referral events) היא דבר שניתן לצפות מראש, אם אתם יודעים מה לחפש.  להלן העיקרון הבסיסי: במצבי נטוורקינג חברתי, סגנונות התנהגות דומים נמשכים זה לזה.  אנשים בעלי נושאי עניין והרגלים דומים נמשכים זה לזה כחברים ומכרים.  יש תחושה של סיפוק בידיעה שאתם נמצאים בין אנשים שמוקירים את מה שאתם מוקירים, נהנים ממה שאתם נהנים, ונוהגים בערך לפי אותם הכלליים כפי שאתם עושים.
אם סגנון האישיות שלכם הוא של יציבות (Steadiness – S) או מודעות (Conscientious – C), אתם אנשים שנוטים למבניות ואינם אוהבים הפתעות.  לכן, אתם מוצאים סיפוק רב יותר במערכות יחסים יציבות וצפויות.  הצרכים שלכם מסופקים מעצם הימצאותכם בחברת אנשים שלא יביכו אתכם, לדוגמא, בכך שיופיעו לבושים מעיל ספורט בצבע ארגמן או שישאלו שאלות מאוד אישות במפגש הראשון ביניכם.
לחילופין, אולי אתם מסוג האנשים שהוא יותר נמרץ, יותר חברותי, בעלי סגנון של שליטה (Dominance – D) או אינטראקציה (Interactive – I), אשר חושבים שהחיים קצרים מדי כדי לדאוג באם הצמיגים שלכם נופחו כראוי או האם הגרביים שלכם תואמות את העניבה.  מי לעזאזל יידע זאת או יתעניין בזה בעוד 100 שנים, נכון?

עשרת הגדולים – וכיצד הם מתפקדים מבחינה חברתית ברישות או באירועים להרחבת חוג נותני ההפניות

אז מה קורה כאשר סגנונות אלה, שלפעמים הם מנוגדים אחד לשני, מתכנסים יחד?
ובכן, ארבעת סגנונות ההתנהגות הבסיסיים יוצרים עשרה צירופים.  מחקרים במדעי ההתנהגות מראים בבירור אילו צירופים – טרם השימוש בחוק הפלטינה® (להתנהג אל אחרים כפי שהם רוצים וצריכים שיתנהגו אליהם) – משתלבים או מתנגשים באופן טבעי.
ראשית, אנשים בעלי נטיות דומות תואמים יותר אחד את השני מבחינה חברתית.  הסיבה לכך היא שאנשים שלהם נושאי עניין, הרגלים וגישות דומים עוזרים אחד לשני לחזק את ההערכה העצמית שלהם.
לכן, לא תופתעו לדעת שבמצבים חברתיים, הצירופים שתואמים יותר באופן טבעי הם:
סגנון C – סגנון C
סגנון S – סגנון S
סגנון I – סגנון I
אנשים בעלי סגנון D גם נוטים להתקבץ יחד – לפחות לזמן מה.  אך הם כה תחרותיים שאפילו היחסים בין סגנון D וסגנון D חסרים הרמוניה טבעית כפי שיש ליחסים האחרים.
בכל זאת, זיווג זה כן מופיע תחת הקטגוריה של תאימות בינונית:
סגנון D – סגנון D
סגנון S – סגנון C
סגנון D – סגנון I
סגנון I – סגנון S
במקרים אלה, התאימות אינה כל-כך טבעית.  אך ניתן להתקדם תוך השקעת מאמצים.  למעשה, ההצלחה בעבודה עם אנשים שפחות תואמים אחד את השני יכולה לחזק את ההערכה העצמית בכל אחד מהמקרים.
אנשים המוגדרים כ סגנון D וסגנון I מתמקדים באירועים חיצוניים ולעיתים קרובות חולקים נושאי עניין משותפים.  לעומת זאת, אנשים מסגנון S וסגנון C מתמקדים בדברים פנימיים ועשויים למצוא עניין באותו סוג של פעילות.
הן האנשים מזוהי סגנון I והן האנשים מזוהי סגנון S שואפים להיות במערכת יחסים תומכת.  אך בדרך-כלל, האנשים מסגנון S נמצאים בתפקיד הנותן ואילו האנשים מסגנון I הם בקצה המקבל.
מצדם, האנשים מהירי הקצב והמוחצנים מסגנונות D ו-I מוצאים שבדרך-כלל קשה להם לפתח יחסי קרבה עם האנשים השלווים והשקטים יותר שסגנון האישיות שלהם הוא S ו-C, שהם אנשים פחות החלטיים ונלהבים.  ובתורם, האנשים מסגנונות S ו-C מוצאים שאנשים מ סגנון D הם פחות רצויים היות והם יותר מדי שתלטנים וקולניים ולעיתים קרובות דורשים יותר מדי מהם.
לפיכך, מכל עשרת הצירופים, שלושת הזוגות שלהלן הם בדרך-כלל בעלי התאימות הטבעית הכי מצומצמת בסביבה חברתית:
סגנון D – סגנון S
סגנון I – סגנון C
סגנון D – סגנון C
עבור אנשים מסגנונות D ו-I, אנשים מסגנונות C ו-S עשויים להוות משקל מת.  בעוד שאנשים מסגנון S משלימים עם העובדה שעליהם לסבול את הישירות של מוגדרי סגנונות D ו-I, האנשים מסגנון C מעדיפים לרוב להיות לבד.  בעיני האנשים מ סגנונות D ו-I, אנשי  סגנון C אינם חיים את החיים אלא מרצים עונש מאסר.
אך בפן החיובי, קיים גורם של משיכה בין שלושת הזוגות הללו ואפשר לבנות גשרים.  אם יש אנרגיה חיובית, ההבדלים הטבעיים יכולים ליצור משיכה, במיוחד כאשר סגנון אחד רואה מה הוא יכול ללמוד מסגנון אחר.  למשל, סגנון D עשויים להבין כיצד להפוך ליותר סבלניים ולהגיב יותר טוב לאחרים אם הם ינהגו לפי הדוגמא של סגנון S.  ובתורם, יתכן ואנשים מסגנון S יוכלו ללמוד מהחוזקות של סגנון D כדי לקבל אחריות ולהכיר בסיכונים.
בדומה לכך, אנשי  סגנון I הרגיש יכולים להבין כיצד ניתן ללמוד דיסקרטיות מאנשי סגנון C, ואנשים מסגנון C יכולים להפוך לרגועים וחברותיים יותר כאשר הם נמצא בחברת אנשי סגנון I.
יתכן והמכשולים החברתיים הקשים ביותר נמצאים ביחסים שבין סגנון D וסגנון C.  כדי שיחסים אלה יצליחו, שניהם חייבים לוותר על צורך השליטה האישית שלהם, כאשר מוגדרי סגנון D מחליטים לתת את המרחב הדרוש למאופייני סגנון C, ומוגדרי סגנון C לומדים להיות הרבה יותר ישירים ופתוחים לגבי הדאגות שלהם עם חבריהם מסגנון D.
בכל זאת, על תוותרו עדיין על האנשים שסגנון האישיות שלהם אינו תואם באופן מושלם את המצב. אם תשקיעו מאמץ מסוים כדי להבין וליישם את חוק הפלטינה®, תוכלו להתאים את התאימות שלכם בצורה כזאת שתעבדו בהצלחה עם כל אחד.
דר' איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN, הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה-New York Times.  הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI (www.bni.com), ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם.  ניתן לצפות בספרו
Networking like a Pro
ב-www.IvanMisner.com.  דר'  מייזנר הוא גם שותף בכיר ב-Referral Institute, חברה בינלאומית להכשרה בתחום ההפניות (www.referralinstitute.com).
קודםהקודםנשקו פחות צפרדעים
הבא"המדויק הוא המצוין" אם אתם מחפשים הפניותהבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

Waze של העסקים

טור חגיגי: לציון 120 טורים  waze של העסקים

מאי 25, 2025
בעלי ובעלות עסקים מתחלקים ל-2 סוגים. הראשונים יודעים לאן הם רוצים להגיע אבל לא יודעים...
להמשך קריאה
A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
BNI

איך באמת נראה נטוורקינג שעובד? תנו לחברי BNI ישראל לספר לכם בעצמם!

מרץ 5, 2025
בסרטון הזה תגלו איך שיתופי פעולה, חיבורים עסקיים והפניות איכותיות הפכו לחלק בלתי נפרד מההצלחה...
להמשך קריאה
88yhrk4f

ההשראה מתחילה כשמשנים את המילים

פברואר 26, 2025
"אני רוצה לעורר השראה באנשים. אני רוצה לעורר השראה באנשים – שמעוררים השראה באנשים. אני...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.