אחד הצעדים הראשונים בנטוורקינג עסקי הוא להגדיל את הניראוּת שלכם בקהילה. זכרו שבכדי להעביר לכם הפניות, אנשים צריכים להכיר אתכם, לחבב אתכם ולסמוך עליכם. בניית קשרים מושתתת על ביסוס קרבה, אמון, ואהדה בקרב קולגות שעשויים להפנות אתכם למכריהם.
ההתנדבות יכולה לפתוח לכם אפשרויות להכיר אנשי מפתח בקהילה שלכם. היא מחברת אתכם לאנשים שחולקים את התשוקה שלכם. היא מזמנת אפשרויות להפגין את הכישרונות, המיומנויות והיושרה שלכם. היא יכולה לסייע לכם לבנות אמינות בכך שתפגינו עקביות ויכולת לבצע את מה שהבטחתם. היא מעמיקה ומרחיבה באופן מידי את הרשת שלכם.
אנשים שמתנדבים מפגינים את מחויבותם למטרה טובה ללא דאגה לתועלת האישית שלהם. לפיכך, יש להקדיש את מאמצי ההתנדבות שלכם לארגונים הפועלים למען מטרות שבאמת חשובות לכם. אם מנהלי הארגון או שאר המתנדבים יקבלו רושם שאתם מתנדבים רק למען תועלת אישית, הנראוּת שלכם תפעל לרעתכם ואתם תביסו את המטרה שלכם.
איך לבחור בארגון הנכון
התנדבות היא לא שעשוע פנאי. זוהי התחייבות רצינית לסייע למתן מענה לצרכים חברתיים. בכדי לבחור בארגון או במטרה שתואמים את התשוקה והעניין שלכם, יש לנקוט בגישה מושכלת ואסטרטגית.
שאלו את עצמכם תשע שאלות:
- מה אתם נהנים לעשות בשביל עצמכם בשעות הפנאי?
- אילו תחביבים מעניקים לכם סיפוק ושביעות רצון?
- יש ענפי ספורט או משחקים שאתם מצטיינים בהם ויכולים ללמד אנשים אחרים?
- אילו היבטים בחייכם מעניקים לכם הנאה וסיפוק?
- אילו סוגיות חברתיות, פוליטיות או בריאותיות חשובות לכם כי הן משפיעות ישירות עליכם, על משפחתכם, או על חבריכם?
- על סמך התשובות לחמשת השאלות הראשונות, מהם שלושה ארגונים שמושכים אתכם ותואמים את תחומי העניין שלכם? לדוגמה: תנועות נוער, מועדונים, ספריות, קבוצות אקטיביזם, מקלטים לדרי רחוב, קבוצות דתיות, בנק מזון. בחרו את הקבוצה שהכי מדברת אליכם, ובצעו מחקר מעמיק ברשת ובקהילה.
- אחרי שחקרתם את הקבוצה, האם היא מעניקה הזדמנויות שמקדמות את היעדים האישיים או המקצועיים שלכם? אם כן, בקרו בה בכדי "לבחון אותה" – אמדו את האווירה והדינמיקה. אולי תרצו לבקר מספר פעמים.
- לאחר שביקרתם בקבוצה, תחשבו על החוויה שלכם. אתם עדיין רוצים להשקיע בה זמן ומאמץ? אם כן, המשיכו לסעיף 9.
- האם חברים אחרים בקבוצה מרוצים מהארגון? זהו שלושה אנשים שמייצגים תקופות ותק שונות, בכדי לראיין אותם ולהעריך את שביעות רצונם מהקבוצה. (נסו לראיין חבר/ה חדש/ה, חבר/ה עם ותק של שנתיים-שלוש, וחבר/ה מנוסה עם ותק של 5+ שנים).
לאחר שביצעתם את המחקר הדרוש כדי לענות במידה מספקת על תשע השאלות הנ"ל, הצטרפו לקבוצה והתחילו להתנדב בכדי להגביר את הנראוּת שלכם. חפשו תפקידי הנהגה שיפגינו את החוזקות, הכישרונות והמיומנויות שלכם. במילים אחרות, התנדבו והיראו. זוהי דרך מעולה לבנות את הרשת האישית שלכם ולבסס את נוכחותכם בתוכה.
הגדלת הנראוּת ובניית האמינות שלכם על-ידי התנדבות מצריכה גישה רב-ממדית
מעורבות אסטרטגית: זהו הזדמנויות בארגון שיאפשרו לכם למנף באפקטיביות את המיומנויות והמומחיות שלכם.
השתתפות רציפה: מעורבות שוטפת בפעילויות ההתנדבות מחזקת את המחויבות שלכם ומטפחת קשרים עמוקים יותר עם שאר החברים.
תקשורת אפקטיבית: נסחו את יעדיכם ושאיפותיכם באופן ברור לשאר המתנדבים ולמנהיג/ת הארגון בכדי לבסס הבנה הדדית ושיתוף פעולה.
מנהיגות יוזמת: קבלו על עצמכם תפקידי מנהיגות יוזמת בכדי להפגין את יכולותיכם ולקדם שינוי חיובי בארגון.
תמיד ללמוד: קחו כל הזדמנות להתפתחות אישית ומקצועית בזירה ההתנדבותית שתעשיר את ארגז הכלים שלכם.
התנדבות היא פלטפורמה רבת-ערך שמאפשרת לתרום לקהילה תוך הרחבת הרשת שלכם ומיצוב שלכם כדמות אמינה ומוערכת בתחום המקצועי שלכם.
בכך שתאמצו את רוח הנתינה וההשתתפות הפעילה, תוכלו גם להרחיב את הרשת שלכם וגם להותיר חותם על המטרות שחשובות לכם. המאמצים הקולקטיביים הללו הם שמאפשרים לנו לגבש קהילות חזקות וחיוניות המושתתות על ערכי האמפתיה, שיתוף הפעולה ושותפות הגורל.