בעולם היחסים המקצועיים והצמיחה העסקית, הנטוורקינג ממלא תפקיד מרכזי. כמייסד BNI, ארגון שמושתת על נטוורקינג, ראיתי במו-עיניי את הכוח הטרנספורמטיבי שלו. נטוורקינג איננו ריצת ספרינט לאיסוף כרטיסי ביקור וכמה חיבורים חפוזים – אלא מרתון שמצריך סבלנות, התמדה וטיפוח של מערכות יחסים אותנטיות. במאמר הזה נחקור מדוע הנטוורקינג הוא יותר מרתון מספרינט, וכיצד הוא מגלם את העקרונות והפילוסופיה שבהם דגלתי לאורך הקריירה שלי. בניית מערכות יחסים אותנטיות העניין בנטוורקינג הוא לבנות מערכות יחסים אותנטיות, לא רק לצבור אנשי קשר. חשוב להקדיש זמן ומאמץ בכדי להכיר את האנשים האחרים לעומק. בניית דינמיקה הדדית, אמון, וחיבור אותנטי מצריכה מחויבות לביסוס קשר ארוך-טווח. כמו רץ המרתון שמתאמן בכדי לשרוד מרחקים ארוכים, הנטוורקינג מצריך אינטראקציה עקבית ומעקב רציף מול אחרים, ופיתוח קשרים שהם מעבר לפני השטח. ביסוס אמון ואמינות מקצועני נטוורקינג מבינים את החשיבות של ביסוס אמון ואמינות בקבוצה שלהם. זה לא משהו שעושים בן-לילה: זה מצריך מאמץ עקבי והפגנת אמינות לאורך זמן. כשאתם מגיעים לפגישות, מקיימים הבטחות, ומעניקים ערך לאחרים, אתם ממצבים את עצמכם כמשאב אמין וכמומחים בתחומכם. מוניטין כזה לא נבנה בחופזה, אלא מטופח צעד-צעד במרתון של מסע הנטוורקינג. הכוח של הפניות ההפניות הם נשמת אפו של נטוורקינג עסקי. עם זאת, לא מדובר בסיפוק מידי. בדומה לסיבולת שנדרשת בכדי להשלים מרתון, דרוש זמן ויסוד רשתי איתן בכדי לקבל הפניות. ככל שהחיבורים מתחזקים והאמון בכם מעמיק, אנשים מגלים מוכנות גדולה יותר להמליץ על השירותים או המוצרים שלכם. ההפניות זורמות בטבעיות כשמערכות היחסים טופחו וכשהזולת מאמין ביכולות שלכם. אי אפשר להאיץ בתהליך הזה: הוא מתפתח בעקביות, עם התרחבות הרשת ובניית המוניטין שלכם. עומק החיבור בעוד שספרינט הוא פרץ קצר של אנרגיה, הנטוורקינג נבנה מעומק הקשר. העיקר הוא לא מספר החיבורים שאתם רוכשים בזמן קצר, אלא האיכות והעומק של החיבורים הללו. כשלוקחים את הזמן להכיר לעומק את האחר, הצרכים שלו, והשאיפות שלו, אפשר להציע לו תמיכה אמיתית ולהוות עבורו משאב רב-ערך. עומק הקשר מאפשר בקשות לעזרה, שותפויות, והזדמנויות עסקיות ארוכות-טווח שלעתים קרובות מוחמצים בספרינט. סבלנות וחזון ארוך-טווח נטוורקינג הוא מסע שמצריך סבלנות וחזון ארוך-טווח. דרוש זמן בכדי לפתח רשת של אנשי אמון שמאמינים במשימה שלכם ומוכנים לתמוך בכם. כמו אצל רץ מרתון, יהיו זמנים שבהם ההתקדמות תיראה איטית, וקו הסיום ירגיש רחוק. אבל עם מחויבות, עקביות ומיקוד, הנטוורקינג יניב לכם תועלות משמעותיות שאי אפשר להשיג בספרינט.
נטוורקינג עסקי הוא ללא ספק יותר מרתון מספרינט. הוא מצריך מסירוּת, התמדה, וטיפוח של מערכות יחסים אותנטיות המבוססות על אמון ואמינות. ההבנה של נטוורקינג כמאמץ ארוך-טווח מאפשרת לנו להעריך את הכוח האמיתי שלו ליצירת הזדמנויות, בניית שיתופי פעולה, ובסופו של דבר הצלחה עסקית. אז בואו נשרוך את נעלי הנטוורקינג שלנו, נתמסר למרתון, וניצור חיבורים מתמשכים שיטיסו אותנו קדימה במסע אל ההצלחה. |
ד"ר איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה- New York Times .
ד"ר מייזנר הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI (www.bni.com), – ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם.
ניתן לעיון בספרו החדש:
Who’s in Your Room, The Secret to Creating Your Best Life ב-Amazon.com