כיצד להשיג מוניטין כבני "אצולת הנטוורקינג"
כשאתם יוצרים הפניות עבור העסק שלכם, תרצו להשקיע פחות זמן עם צפרדעים ויותר זמן עם נסיכים ונסיכות כבני "אצולת הנטוורקינג" – ולוודא, באותה העת,
שגם אתם אינכם "צפרדעי הנטוורקינג "!.
שגם אתם אינכם "צפרדעי הנטוורקינג "!.
כיצד הופכים לבני האצולה בנטוורקינג ומוצאים שותפים להפניות שחושבים כמוכם, תוך התחמקות מהדו-חיים שנמצאים שם בחוץ? הרשו לי לתת לכם מספר סימנים מובהקים לכך שאתם אולי מתנשקים עם צפרדע נטוורקינג:
- האדם* הזה תמיד מבקש מכם הפניות, שתכירו לו אנשים ושתעשו לו טובות, אך נדיר שהוא מחזיר לכם באותה המטבע.
- לאדם הזה לכאורה אין זמן לשבת וללמוד באמת על העסק, היעדים והלקוחות האידיאליים שלכם.
- כאשר אתם קובעים פגישות פנים אל פנים, לעיתים קרובות האדם הזה משנה את התכנון בלילה שלפני הפגישה או ביום הפגישה.
- לאדם הזה לוקח שנים עד שהוא מחזיר לכם צלצול או מייל, אם הוא עושה זאת בכלל.
- נדיר שהאדם הזה ייצא מדרכו כדי לסייע לכם ונראה שלא נוח לו כאשר הוא ממלא את בקשתכם לעזרה ביצירת קשר עם אחרים.
- פעמים רבות, האדם הזה ייתן לכם תחושה שזה בסדר להיות במחיצתכם, אך אתם אולי אינכם "גדולים מספיק" לצורך שיתוף פעולה חזק.
- האדם הזה מדבר בצורה מופרזת על עצמו ועל העסק שלו. הוא כמעט ולא שואל אתכם שאלות. אם הוא כבר שואל, הוא לא באמת מקשיב לתשובות שלכם.
- כאשר אתם מצליחים לשתף משהו לגבי העסק שלכם, הוא ממהר להפוך את ההערה שלכם להזדמנות להסיט את הזרקור אליו.
- באירועי נטוורקינג, האדם הזה צד אחר לקוחות חדשים, לוחץ ידיים ומחלק כרטיסי ביקור ככל האפשר, תוך שהוא עובר במהירות מאדם לאדם.
- כאשר אתם מחליפים כרטיסי ביקור עם האדם הזה, הוא אפילו לא יביט בכרטיס שלכם, אף פעם לא ירשום הערה בגב הכרטיס ותמיד ימהר להכניס אותו לכיסו.
- כאשר אתם נמצאים עם האדם הזה, הוא תמיד מסכל מסביב כדי לראות את מי עוד הוא יכול לפגוש, במקום למקד את תשומת הלב שלו עליכם באמצעות קשר עין רציף.
- אתם תמיד מרגישים קצת מגעילים אחרי מפגש עם צפרדע הנטוורקינג.
כיצד תוכלו להיות בטוחים שאתם נסיכים או נסיכות בנטוורקינג ולא צפרדעי נטוורקינג? התשובה הפשוטה היא לעשות את ההיפך ממה שצפרדע נטוורקינג עושה! דוגמא מצוינת לבן אצולת הנטוורקינג היא זו של החבר שלי ג'רי.
ג'רי תמיד נותן הפניות ועושה היכרויות לשותפים שלו בהפניות, הרבה פעמים עוד לפני שהם אפילו בקשו זאת! ג'רי תמיד יוצא מדרכו כדי לעזור לאנשים בעסק שלהם, כי הוא השקיע זמן וכוחות כדי ללמוד מה שותפי ההפניות שלו מחפשים בלקוח פוטנציאלי. כאשר אתם מדברים עם ג'רי, אתם מרגישים שמקשיבים לכם באמת; הוא שומר על קשר עין ומתמקד בכם. למעשה, תצטרכו כמעט לאלץ אותו לשתף אתכם בנוגע לעסק שלו וכיצד אתם יכולים לסייע לו! אתם יכולים לסמוך על כך שג'רי יעקב אחר ההפניות שאתם מוסרים לו בזמן הנכון וגם שהוא יחזיר לכם צלצול או מייל תוך יום או יומיים. אם אתם פוגשים את ג'רי באירוע נטוורקינג תראו שהוא מברך אנשים חדשים בחיוך, עושה להם היכרות עם אחרים ושהוא עוזר באופן כללי. אחרי מפגש עם ג'רי, אתם מרגישים כבני אצולה!
זאת הדרך להשיג במהירות מוניטין של נסיך או נסיכה בנטוורקינג.
למרבה הצער, יתכן ולא תוכלו להבין אם אתם מתעסקים עם צפרדע בפעם הראשונה שאתם פוגשים מישהו (או מישהי). יכול לעבור זמן מה עד שתגלו את טבע הרישות האמיתי של האדם, כך שעליכם לשמור על ערנות ולחפש את הסימנים שלעיל בשבע עיניים. הצפרדעים לפעמים מציגים את התנהגותם הטובה ביותר באירועי נטוורקינג. הקשקשים והיבלות שלהם מתגלים לאחר-מכן באינטראקציות ההמשך עמם.
בנטוורקינג, פשוט תצטרכו לנשק כמה צפרדעים כדי למצוא את הנסיכים והנסיכות האמיתיים שלכם. רק תוודאו שאתם לא פועלים כצפרדעי נטוורקינג בעצמכם. עיצבו את כישורי הנטוורקינג שלכם לפי הדגם של חברי ג'רי ותקבלו מוניטין רחב, לאורכה ולרוחבה של הארץ, כבני אצולת הנטוורקינג.
* הערת המתרגמת: המילה "אדם" מתייחסת לגבר ולאישה כאחת.
דר' איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN, הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה-New York Times. הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI (www.bni.com), ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם. ניתן לצפות בספרו
Networking like a Pro ב-www.IvanMisner.com. דר' מייזנר הוא גם שותף בכיר ב-Referral Institute, חברה בינלאומית להכשרה בתחום ההפניות (www.referralinstitute.com).
Networking like a Pro ב-www.IvanMisner.com. דר' מייזנר הוא גם שותף בכיר ב-Referral Institute, חברה בינלאומית להכשרה בתחום ההפניות (www.referralinstitute.com).