Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

צור שיתופי פעולה או צפה להתנגדויות

  • מאת: ד"ר איוון מייזנר
  • תרגום: דר' איתי פלאות
  • תאריך: ינואר 7, 2012
  • תגובות: אין תגובות
במאמר הקודם דיברתי על החשיבות של הבחירה בין "מצוינות" לבין "בינוניות".  במשך הזמן, קבוצות שבוחרות לקבל ביצועים בינוניים ותירוצים מוצאות עצמן נאבקות על קיומן.  הסוד הוא לפעול בנחישות לקידום המצוינות בקבוצה. הפעילות כוללת הדרכות, דבקות בשיטה, העברת הפניות איכותיות, נוכחות מלאה ועוד.

הדבר עליו לא דובר במאמר של החודש שעבר הוא ה"יחס" או ה"גישה" שחייבים לאמץ ולהפגין כאשר השאיפה למצוינות.

המפתח להשגת מצוינות בקבוצת BNI או בכל קבוצה אחרת טמון בפיתוח גישה של "התמקדות בפתרון", אשר באופן טבעי יקדם בניה של שיתוף פעולה.

זה מדהים כמה אנשים (בתוך BNI ומחוץ לארגון) הם בעלי גישה של "התמקדות בבעיה". הם סבורים שכדי להגיע למצוינות הם חייבים להגדיר בדיוק מה הבעיה – מה לא בסדר או מה חסר בסיטואציה ואז מתעלים את כל האנרגיות והמשאבים שלהם לתקן את הטעון תיקון.

נסו את התרגיל הבא בקבוצתכם, אשר ידגים כיצד התמקדות בפתרון מעודדת שיתוף פעולה והתקדמות לקראת השגת מצוינות, וכיצד התמקדות בבעיה מביא למניעת צמיחה וגידול.

• בקשו מהחברים להצביע על שתי בעיות עיקריות בקבוצה ולדרג את הבעיות בין 1 (בעיה גדולה) עד 10 (לא בעיה בכלל).
• לא משנה מה מספר שבו דרגו את הבעיות, התגובה הראשונית שלך צריכה להיות, "למה כל כך גבוה?".  נניח שהם נתנו דירוג  4 (דבר המצביע כי הם מאוד לא מרוצים עם המצב), התגובה שלך תהיה, "מדוע כל כך גבוה? מה הדבר שגרם לך לתת לו 4 במקום 3, 2 , או אפילו 1? "

גישה זו מסייעת לחברים להבין כי יש כמה דברים שפועלים כראוי, ויש דברים אחרים שיפעלו טוב יותר אם החברים יפעלו למענם יותר.

עם הגישה הזאת אפשר לשנות את ההתמקדות לקראת פתרון: כל הקבוצה מתמקדת ב"מה לעשות" במקום ב"מה לא לעשות". החברים ייצרו את התשובה לבעיה, וכל מה שהם צריכים לעשות הוא להצביע על מה כן עובד ולעשות את זה יותר.

אנו שוכחים כי התשובות הן תמיד שם. רובנו עסוקים לרוב בבעיה. על ידי התמקדות במה שכבר עובד, הקבוצה יכולה לשתף פעולה למציאת פתרון.

ההבדלים בין התמקדות בבעיה לבין התמקדות בפתרון:
לפניכם ההבדלים בין קבוצה המתמקדת בבעיות לקבוצה המתמקדת בפתרונות וההשלכות של כל מצב.

על ידי התמקדות בבעיות, אנחנו נתקעים בשאלות ונושאים כמו:
• מה הבעיה
• מה צריך לתקן
• אשם
• שליטה
• העבר
• ליקוי וחולשות
• סיבוכים
• הגדרות

תחשבו על איך אתם הייתם מגיבים אם הייתה לכם בעיה עם מישהו והוא היה מתמקד בנקודות השליליות. קל לראות כיצד, בכל מצב (משפחה, עבודה, קבוצת יזמים, רשתות וכו '), התייחסות כזאת מעוררת התנגדות ומפריעה להתקדם לפתרון חיובי.

על ידי התמקדות בפתרון, לעומת זאת, אתה כבר חושב במונחים של איך תוכל לנוע קדימה. המיקוד הוא על:
• מה רצוי
• מה עובד
• התקדמות
• השפעה
• שיתוף פעולה
• משאבים וחוזקות
• פשטות
• פעולה

התמקדות בפתרונות מסייע ליצור פעילות חיובית בקבוצה. כולם מתמקדים במה עובד במקום במה לא עובד.

עם גישה זו, חשוב מאוד לזכור כי לפעמים את אמנות ההנעה לפעולה היא לדעת מה להתעלם! אם בניסיון מאומץ להשיג מצוינות אתה מנסה להתעכב על כל בעיה קטנה שעולה, אתה תהיה מתוסכל וחסר אונים.

במקום זאת, כדאי להתמקד בשניים או שלושה דברים בכל פעם, לאתר ולטפל באותם הדברים שזקוקים לשיפור דחוף ביותר.  בהכרח, שיפור הדברים האלה ישפיע לטובה על עשר הבעיות הבאות שלפניך.

לסיכום, הנה כמה נקודות נוספות שיסייעו להתמקד בבניית שיתוף פעולה ועבודה לכיוון פתרונות:
• תחשבו על פעולות של התחלת משהו במקום של הפסקת משהו.
• התרכזו בפעולות קטנות שניתן לנקוט מיד.
• מקדו את האנרגיה שלכם על מה שעובד.
• נקטו צעדים ספציפיים מוגדרים בבירור כדי לבנות הצלחות, ואל תתמקדו במניעת כישלונות.
• שימו דגש על פתרונות, לא על בעיות!
• לנקוט צעדים הדרגתיים (לא בבת אחת) לקראת הפתרון.
• אל תתקנו מה שלא שבור.
• מצא מה עובד ועשה יותר מאותו דבר!
• אתר איכויות ומשאבים לביצוע הפעולה.
• היה בררן לגבי פתרונות.

הדרך לבנות שיתוף פעולה בקבוצה היא להתמקד באופן חיובי בפתרונות ולא בבעיות. כאשר זה לא קורה, אתה יכול כמעט תמיד לצפות להתנגדות.

ד"ר איוון מייזנר הוא המייסד והיו"ר של BNI (Business Network International)  אשר הוקם ב-1985 . ד"ר מייזנר נחשב כיום בקהילת העסקים כ"אבי הנטוורקינג המודרני", הוא תורם מאמרים רבים בעיתונים נחשבים, מרצה ומתראיין בכל העולם. הוא כתב עשרות ספרים על פיתוח קשרים עסקיים אשר זכו להצלחה רבה. ספרו "שיווק מפה לאוזן" תורגם אף לעברית ע"י הוצאת מטר.
קודםהקודםBNI לייט
הבאשלוש מגמות עתידיות בנטוורקינג עסקיהבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

Waze של העסקים

טור חגיגי: לציון 120 טורים  waze של העסקים

מאי 25, 2025
בעלי ובעלות עסקים מתחלקים ל-2 סוגים. הראשונים יודעים לאן הם רוצים להגיע אבל לא יודעים...
להמשך קריאה
A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
BNI

איך באמת נראה נטוורקינג שעובד? תנו לחברי BNI ישראל לספר לכם בעצמם!

מרץ 5, 2025
בסרטון הזה תגלו איך שיתופי פעולה, חיבורים עסקיים והפניות איכותיות הפכו לחלק בלתי נפרד מההצלחה...
להמשך קריאה
88yhrk4f

ההשראה מתחילה כשמשנים את המילים

פברואר 26, 2025
"אני רוצה לעורר השראה באנשים. אני רוצה לעורר השראה באנשים – שמעוררים השראה באנשים. אני...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.