ביצירת הפניות עבור העסק שלכם, תרצו יותר לעשות נטוורקינג עם נסיך ופחות עם צפרדע. אמנם בתהליך יהיה עליכם לנשק כמה צפרדעים בהתחלה לפני שתמצאו מקור טוב להפניות. אבל יבוא היום והנסיך שלכם יגיע. כיצד אתם יכולים להיות בטוחים שאתם עושים נטוורקינג עם נסיך או נסיכה ולא עם צפרדע?
מהם המאפיינים של צפרדע הנטוורקינג
- תמיד מבקשים הפניות, הכרויות, וטובות, אך לעיתים רחוקות נותנים חזרה
- לא שואלים אותך על העסק שלך, המטרות, או הלקוחות האידאלים עבורך
- לעיתים קרובות דוחים וקובעים מחדש את הפגישה
- לא עונים לשיחות הטלפון או למיילים
- לעיתים רחוקות ייצאו מאזור הנוחות שלהם כדי לסייע לכם
- מילוי הבקשה שלכם לעזרה גורם להם לחוסר נוחות
- מדברים יתר על המידה על העסק שלהם
- שואלים אתכם שאלות לעיתים רחוקות וגם אז לא מקשיבים
- מחזירים במהירות את השיחה לדיבור על העסק שלהם
- תשומת הלב שלהם אינה ממוקדת עליך או שאינם מסתכלים בעיניך לאורך זמן
מזהים מישהו שיצא "צפרדע נטוורקינג"? מזהים את עצמכם בתכונות שצויינו כאן? אם כן, עשו פשוט את ההיפך כדי להפוך לנסיך נטוורקינג (או נסיכה).
דוגמה נפלאה לנסיך (או נסיכת) נטוורקינג
ג'רי תמיד מעביר הפניות ועושה היכרויות בין חבריו להפניות, פעמים רבות אפילו לפני שהם מבקשים. ג'רי תמיד עושה את כל שניתן כדי לעזור לאנשים עם העסקים שלהם מאחר והוא משקיע זמן ואנרגיה כדי ללמוד מה חבריו להפניות מחפשים בלקוח פוטנציאלי. כאשר אתם מדברים עם ג'רי, אתם מרגישים שמקשיבים לכם – הוא תמיד שומר על קשר עין ומתמקד בכם.
עליכם כמעט להכריח אותו לדבר על העסק שלו וכיצד אתם יכולים לסייע לו.
אתם יכולים לסמוך על ג'רי כי הוא מבצע מעקב מיידי אחר ההפניות שאתם מעבירים אליו, והוא עונה לשיחות הטלפון והמיילים שלכם תוך יום יומיים. אם אתם נפגשים עם ג'רי באירוע נטוורקינג, הוא תמיד יברך לשלום אנשים עם חיוך, יכיר אותם לאחרים, ובאופן כללי פשוט יעזור. לאחר המפגש עם ג'רי אתם תרגישו כמו בני מלוכה!
יכול להיות שיהיה לכם קשה במפגש הראשון לזהות אם הם צפרדע נטוורקינג או נסיך נטוורקינג. זה לוקח זמן לגלות את טבע הנטוורקינג של מישהו. לכן, דעו לחפש את המאפיינים של צפרדע הנטוורקינג. לעיתים צפרדעי נטוורקינג מעמידים פנים שהם מלוכה באירועי נטוורקינג. הקשקשים והיבלות שלהם מתגלים אחר כך באינטראקציות בהמשך הדרך. בזמן הנטוורקינג, יהיה עליכם לנשק מספר צפרדעים לפני שתמצאו נסיך אמיתי (או נסיכה).
וודאו שאתם לא מתנהגים כצפרדעי נטוורקינג בעצמכם. תבנו את כישורי הנטוורקינג שלכם בלקיחת דוגמה מחברי ג'רי, ואתם תהפכו לשם דבר בכל רחבי הממלכה, כבני המלוכה של הנטוורקינג.
_________________________________________________________________________________
ד"ר איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה- New York Times .
ד"ר מייזנר הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI (www.bni.com), – ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם. ניתן לעיון בספרו החדש:
Who’s in Your Room, The Secret to Creating Your Best Life ב-Amazon.com