אני הראשון שמודה שאין לי שום קשר למכניקה. למעשה, כשהייתי ילד, אבי (שהיה מסוגל לתקן כמעט כל דבר) הביא אותי פעם למוסך שבבית ואמר לי: "בן, כדאי שתלמד באוניברסיטה כי בחיים לא תרוויח את לחמך בעבודת כפיים". ובכן, העצה שלך הייתה מצוינת, אבא. ולדעתי העניינים הסתדרו די טוב עבורי כתוצאה מההצעה שלך.
למרות שאני חסר יכולות כמכונאי, אני כן יכול להגיד לכם כיצד ממיר קטליטי מתקשר לנטוורקינג ולעסק שלכם. בהגדרה, הקטליזטור (הזרז) הוא חומר הגורם לתגובה. בנטוורקינג, הקטליזטור הוא מישהו (גבר או אישה) שגורם לדברים לקרות.
בלי זרז אין ניצוץ ושום דבר לא ממש מתבצע. אז מה צריך כדי שאתם תהפכו לזרז של העסק והרשת העסקית שלכם?
ארבעה דברים: יוזמה, כוונה, אמון ומוטיבציה (הנעה).
1. יוזמה
אנשים שהם קטליזטורים אינם יושבים בשקט – הם גורמים לדברים לקרות בכל פן ופן בחיים שלהם. כאנשים שקושרים קשרים באמצעות נטוורקינג, הם בעירנות מתמדת בנוגע לבעיות שדורשות פתרון וכשיש כאלה – הם קופצים לפעולה קוראים למישהו (או מישהי) ברשת העסקית שלהם לפתור את הבעיה. הם פועלים מתוך הלך מחשבה הדוגל ב-"לסיים את זה עכשיו".
2. כוונה
אנשים שהם קטליזטורים פועלים בתכליתיות ומונעים ע"י מטרות. כאנשים שקושרים קשרים בנטוורקינג, יש להם מטרות עסקיות ומטרות של יצירת קשרים. הם לומדים מהן המטרות של אנשים אחרים כדי להיות מסוגלים לסייע להם להשיג אותן.
3. אמון
אנשים שהם קטליזאטורים, מאמינים בעצמם ובשחקנים של הקבוצה שלהם. דבר זה עוזר להבטיח שהמשימה שיש לבצע תוצא לפועל על הצד הטוב ביותר.
4. מוטיבציה (הנעה)
אנשים שהם קטליזטורים אינם מניעים רק את עצמם, אלא דוחפים אחרים לממש את הפוטנציאל הכי גדול שלהם. אנשים אלה מעודדים את התרומה של אחרים תוך שהם חולקים את האנרגיה וההתלהבות שלהם באמצעות דיבור ופעולה. הם מונעים ע"י תגמולים אישיים ומקצועיים שהם רוצים לחלוק מידית עם אחרים. הם "נואשים" לסייע לאחרים להצליח.
כדי להניע את הרשת העסקית שלכם על-מנת לסייע לעסק שלכם, קבעו לכם כמטרה להפוך לאנשים מזרזים. חשבו על הרשת העסקית שלכם כשורה של אבני דומינו עומדות. כל אבן כזו תישאר עומדת עד שתעשו פעולה שתשפיע על אבן הדומינו הראשונה. כזרזים, עליכם לתת מכה לאבן הדומינו הראשונה כדי לצפות בתגובת השרשרת של אבנים נופלות. הרשת העסקית שלכם עומדת במקום וממתינה לכם שתגרמו לאבנים לנוע.
הערה חשובה:
מה קורה אם אתם מסתכלים על שורות אבני הדומינו ומגלים שישנם רווחים רציניים ביניהן שיכולים להפריע לתגובת השרשרת, או אולי אין לכם את כמות האבנים שחשבתם שיש לכם?
אפילו אם אתם אנשים מזרזים, עדיין תצטרכו לוודא שיש לכם רשת, ושיש בה מספר מספיק של חברים לזרז….
דר' איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN, הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה-New York Times. הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI (www.BNI.com), ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם. ניתן לצפות בספרו
Networking Like a Pro ב-www.IvanMisner.com. דר' מייזנר הוא גם השותף הבכיר ב-Referral Institute, חברה בינלאומית להכשרה בתחום ההפניות (www.ReferralInstitute.com).
Networking Like a Pro ב-www.IvanMisner.com. דר' מייזנר הוא גם השותף הבכיר ב-Referral Institute, חברה בינלאומית להכשרה בתחום ההפניות (www.ReferralInstitute.com).