30 שנה של “Changing the Way the World Does Business®” ("משנים את הדרך שבה העולם עושה עסקים")
ב-8 בינואר 1985 נערך מפגש BNI הראשון בעולם.
היינו שני תריסר אנשים בבית קפה קטן כ-32 ק"מ מחוץ ללוס אנג'לס שבקליפורניה. (קבוצת ה-Founders ("המייסדים") עדיין נפגשת באותו היישוב. שניים מהמייסדים הם חברי BNI עד עצם היום הזה). אני לא מאמין שמישהו מבין עשרים וארבעת האנשים שנכחו באותו מפגש ראשון היה מודע לכך שזאת הייתה ההתחלה של דבר מדהים.
אני הבנתי זאת כמעט שנה לאחר מכן, בין חג מולד וראש השנה האזרחית, כאשר הסתכלתי לאחור ונדהמתי מהעובדה שהשקתי 20 קבוצות במהלך אותה שנה. הכרתי בכך שנגעתי בדבר מהותי בתוך קהיליית העסקים. אנחנו לא מלמדים רישות עסקי במכללות ובאוניברסיטאות בשום מקום בעולם, אך אנשי עסקים רעבים להפניות. באותם הימים בשנת 1985 פשוט לא הייתה להם דרך סדירה וברת-קיימא לייצר אותן. באותו שבוע ישבתי ושרטטתי את התוואי של התוכנית שהתפתחה למה ש-BNI הוא היום.
בחודש ינואר 2015, BNI מונה בערך 7,000 קבוצות ב-60 מדינות מסביב לעולם. מתחילת דרכנו ב-1985, העברנו יותר מ-70 מיליון הפניות ויצרנו עסקים בשווי של יותר מ-40 מיליארדי דולרים (USD) עבור חברים בכל העולם.
לאחרונה נשאלתי על-ידי מנהל ב-BNI מה היה הסוד של צמיחה זו. בתשובה לשאלתו, לקחתי פסק זמן כדי לרשום על הנייר מקצת מגורמי המפתח שלדעתי תרמו להצלחה שלנו. מדובר בגורמים שלא תמצאו ברוב הספרים על עסקים ושלא נלמדו בלימודים לתואר שני. אך אני חושב שהם היו חיוניים להצלחתנו בארגון זה – והם עשויים להיות רלוונטיים גם עבורכם.
לקחים שלמדתי תוך כדי הפיתוח של BNI
1. לקבוע מטרות. אני יודע – כולם אומרים "לקבוע מטרות", אך הרשו לי לתת לכם גרסה קצת אחרת של המושג. אני ממליץ לכם לקבוע שלוש רמות של מטרות. כאשר קובעים מטרות בצורה זו, אתם מעניקים לעצמכם מידת מה של גמישות לגבי המקום אליו אתם רוצים להגיע במהלך השנה הבאה (או השנים הבאות).
- גבוהה – קבעו מטרה שנחשבת לרחוקה. זוהי מטרה שתהיה קשה מאוד להשגה אך לגמרי אפשרית.
- יעד – קבעו מטרה שאתם בטוחים שתוכלו להשיג. לא יהיה קל, אך זה בהחלט אפשרי.
- נמוכה – קבעו מטרה שבמקרה והכל משתבש עדיין תהיו בטוחים שתוכלו להשיגה.
2. הנדסו לאחור את המטרות שלכם. בכל אחת מהרמות שצוינו לעיל – היכן אתם רוצים להיות בעוד 12 חודשים? המספר שמתקבל מהווה 100% מהמטרה השנתית. כעת, לכו לאחור. בעוד 9 חודשים אתם אמורים להגיע ל-75% ממטרה זו. בעוד 6 חודשים אתם אמורים להגיע ל-50% ממטרה זו. בעוד 3 חודשם אתם אמורים להגיע ל-25% ממטרה זו. בדקו כל חודש את ההתקדמות שלכם. הישארו במסלול.
3. עשו שישה דברים אלף פעם, לא אלף דברים שש פעמים! אני חושב שאחת הטעויות הגדולות שהעסקים עושים היא שהם מדלגים מרעיון מבריק אחד למשנהו. עבורי, ההצלחה הגיעה אליי בגלל שהייתי "ככלב המתענג על עצם"! לקחתי טכניקות שראיתי שנתנו תוצאות והפעלתי אותם פעם אחר פעם אחר פעם. שישה דברים, אלף פעמים.
4. ייצרו חזון גדול יותר. אף פעם לא מוקדם מדי או מאוחר מדי כדי ליצור חזון גדול יותר. ייצרו משהו שמהווה מושג מלכד עבורכם, עבור העובדים שלכם ואפילו עבור הלקוחות שלכם – משהו שמדבר אל אנשים ויוצר חזון לטווח הארוך עבור החברה. עבור BNI, זה התחיל עם הפילוסופיה שלנו של "הנותן מקבל". היא הושרשה לאורכו ולרוחבו של הארגון ושמשה ככוח המכוון את תכניתנו לשיווק באמצעות הפניות. היא הביאה לחזון שלנו, "משנים את הדרך שבה העולם עושה עסקים", שמדבר כולו על שיתוף פעולה בין עסקים באמצעות הפילוסופיה שלנו.
5. המשיכו להפגין מעורבות אישית. ככל שחברה גדלה, קשה יותר להיות מעורב באופן אישי בכל פן של העסק. משמעות הדבר היא שעליכם לבחור בין אלטרנטיבות. אולם, עליכם להמשיך ולהפגין מעורבות אישית ככל שאפשר. הטכנולוגיה אפשרה לי להמשיך להפגין מעורבות כלפי חברים ומנהלים (בין היתר אמצעות ביקורים, הודעות וידאו, ניוזלטר זה, הבלוג שלי, ה-BNI Podcast, המדיה החברתית שלנו ו-BNI Connect). אין דבר שמחליף את המעורבות האישית. אך ככל שתישארו מעורבים, כך החזון שלכם ישגשג יותר.
6. בורות פעילה עדיפה על ידיעה סבילה. דבר אחד שלמדתי לאורך 30 השנים האחרונות הוא שאני יכול ללמד אנשים "כיצד" לעשות משהו (כולל רישות עסקי). אבל איני יכול ללמד אותם לפתח גישה חיובית ואין לי זמן לשלוח אותם לאימא שתאמן אותם מחדש. הדבר היחידי שעדיף על בורות פעילה היא ידיעה פעילה. אם אני יכול לקחת מישהו שמראה התלהבות וללמד את אותו האדם כיצד להצליח, הארגון שלנו יהיה בלתי ניתן לעצירה.
7. עשו מה שאתם אוהבים ותאהבו את מה שאתם עושים. כאנשי עסקים, או שאתם עובדים בהתלהבות מוחלטת או שאתם עובדים באי-חשק מוחלט. כאשר אתם עובדים בהתלהבות מוחלטת, אתם "בוערים". אתם נרגשים ומלאי אנרגיה. כאשר אתם עובדים באי-חשק מוחלט, אתם מותשים ועייפים. ככל שהחברה גדלה, קל יותר למצוא את עצמכם עובדים באי-חשק גודל והולך. בררו מה מלהיב אתכם ואז נסו ככל יכולתכם לעבוד יותר בדבר שמעלה את האש שבכם. מצאו אנשים שהאש שמלהיבה אותם היא השעווה שסותמת לכם את החשק ושימו אותם בתפקידים שאתם כבר לא אוהבים לבצע. זה ישחרר אתכם כדי שתוכלו לעבוד בהתלהבות.
חברי BNI אינם מצטרפים לארגון – הם מתחייבים אליו.
הכוונה שלי הייתה לסייע לאנשים לשנות את החיים והעסק שלהם באמצעות הארגון BNI. מצאתי שהשינוי שהוא אולי הגדול והחשוב ביותר התרחש בעמדות של האנשים אחרי שהם גילו את BNI ובגישה החדשה לגמרי לפעילות העסקית ש-BNI מייצג ומאפשר.
אנשים לא רק מצטרפים ל-BNI. הם שייכים. הם משקיעים. הם מתחייבים.
BNI אמנם נחוץ אך הוא איננו בלתי נמנע. מה ש-BNI מציע הוא חיוני, העתיד שלנו תלוי במה ש-BNI מספק בפועל בכל קבוצה, עבור כל חבר וחבר.
BNI לא רק מקיים מפגשים. BNI משתמש במפגשים כדי לספק חוויות שמשנות עסקים.
ארגונים שמשתמשים במטרות ברורות, מאמצים מאוחדים באמצעות שיתוף פעולה וביצועים ממושמעים יכולים להנהיג את השווקים שלהם מבלי להתחשב בתנודות הכלכלה, במתחרים שלהם ובמגמות הקיימות. זאת הדרך שבה BNI שולט על התעשייה והמתחרים שלה זה עשרות שנים.
חברות האתמול נשארות כחברות של המחר רק כאשר האנשים שלהן, ביחד, מושכים את המפעל לקראת נקודה מלכדת באופק. באמצעות שיתוף פעולה בלתי רגיל שנבנה על חזון משותף, שמתמקד במטרה משותפת, ושמיושם עם מחויבות משותפת למצוינות, BNI יצר וחידד את מקומו כמנהיג בתעשייה זו בשלושת העשורים האחרונים והוא ימשיך לעשות כן גם בעשורים הבאים.
אני מודה על כך שאתם עימי במאמץ זה ואני מאחל לכם הצלחה רבה בשנה החדשה!
ביחד אנו משנים את הדרך בה העולם עושה עסקים.
דר' איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN, הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה-New York Times. הוא המייסד ויושב הראש של BNI (www.BNI.com), ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם. ניתן לצפות בספריו, כולל Networking like a Pro ב-www.IvanMisner.com. דר' מייזנר הוא גם שותף בכיר ב-Referral Institute (www.referralinstitute.com), חברה בינלאומית להכשרה בתחום ההפניות