Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

ההבדל בין "לא יכולים" ו"לא רוצים"

  • מאת: ד"ר איוון מייזנר
  • תאריך: פברואר 16, 2023
  • תגובות: אין תגובות

לעתים קרובות אני מקבל שאלות ממנהלי קבוצות נטוורקינג עסקי שתוהים מה לעשות עם חבר קבוצה שלא משתתף באופן פעיל. החבר לא מפגין מעורבות, בין אם בלהזמין אורחים, בלהעביר הפניות, במנטורינג או בסיוע לצוות ההנהגה של הקבוצה.

שאלו את השאלה

ההצעה הראשונה שלי למנהלי הקבוצה היא לשוחח עם החבר ולשאול את השאלה הבאה: "איך אני יכול/ה לעזור לך?"

חשוב מאוד לפתוח בשאלה הזו, כי אם תיגשו לחבר ומייד תבקרו אותו על חוסר מעורבות, הוא רק ייכנס למגננה. במקום זה, נקטו בשיטה העוצמתית הזו: שאלו איך אפשר לעזור לו לבצע פעולות מקדמות בצורה יעילה יותר.

השיטה הזו עוצמתית כי כששואלים איך אפשר לעזור, החבר תמיד ישיב אחת משתי תשובות: תשובת "לא יכול" או תשובת "לא רוצה".

או שהחבר יסביר למה הוא מתקשה לפעול כי הוא לא יודע איך להגיב ביעילות, או שהוא ישיב בצורה שמבהירה שהוא לא באמת רוצה לפעול מסיבה כזו או אחרת.

תשובת "לא יכול"

הסיפור הבא מגיע מחוויה אישית שלי בקבוצת BNI®. החבר היה בעל בית דפוס שקיבל הפניות רבות מהקבוצה, אבל העביר מעט מאוד הפניות לשאר החברים. שאלנו אותו: "איך אפשר לעזור לך להביא הפניות?"

והוא השיב: "אני ממש מתקשה בזה. אני נאבק למצוא הפניות, כי לרוב אין לי שיח של ממש עם הלקוחות שלי מחוץ לעבודות הדפוס שהם מביאים. הם אומרים לי, 'אני צריך אלף עותקים מהפלייר הזה לשבוע הבא' ואז הם עוזבים. אין לי מושג אם הם צריכים רואה חשבון או סידורי פרחים. אין לי מושג מה קורה בחיים שלהם, כי אין לנו שיח מהסוג הזה. קשה לי. אני רוצה להביא הפניות, אבל פשוט לא יודע איך."

זוהי תשובת "לא יכול" קלאסית. החבר רוצה לעזור ולהשתתף יותר, אבל לא יודע איך. כשמישהו עונה שהוא לא יכול לעשות משהו, הוא פתוח לקבל כלים. זו אחריות שלנו לעזור לאנשים הללו וללמד אותם. זכרו: כולנו חווינו "לא יכול" מתישהו, בייחוד כשרק הצטרפנו לפעילות נטוורקינג.

כדי לעזור לאותו החבר, הצענו שיתלה בבית הדפוס לוח עם כמויות של כרטיסי הביקור של חברי קבוצת BNI שלו. הלקוחות שלו היו שולפים כרטיס מהתצוגה ושואלים "מה אתה יודע על הבנאדם הזה? הוא טוב?" והוא היה עונה "בטח. אני פוגש אותו כל שבוע. הוא מעולה." כך הפך בעל בית הדפוס לאלוף ההפניות בקבוצה שלו. הוא הפך מ"לא יכול" ל"יכול בהחלט".

תשובת "לא רוצה"

אנשי ה"לא רוצה" הם בעיה אמיתית בקבוצות נטוורקינג. הם יודעים שהם לא עושים – ויש להם אינספור תירוצים לחוסר הרצון שלהם לפעול כמצופה. כששואלים אותם "איך אפשר לעזור לך להביא יותר הפניות?" הם בדרך כלל עונים משהו כמו "במקצוע שלי קשה מאוד להעביר הפניות לאנשים בקבוצה." התירוצים שלהם כוללים את זה שהם עסוקים… שזה מסובך מדי… שאני שונה… שהתחום המקצועי שלי שונה מאחרים… וכו'. הם אנשי "לא רוצה". הם פשוט לא יעשו את זה. ברור מהתשובות שלהם שהם באו רק כדי לקבל הפניות ושאין להם עניין לתת הפניות מסיבה כזו או אחרת.

במקרה כזה, אני מציע לפתוח להם את הדלת ולתת להם הזדמנות לפרוש בחן. מדהים כמה אנשים יסירו את עצמם מהקבוצה אם רק תאמרו "זה בסדר לפרוש אם זה לא בשבילך כרגע. אפשר לצאת ולחזור מאוחר יותר כשמתאים." תופתעו לגלות כמה אנשים יגידו "נראה לי שכדאי לי לפרוש מהקבוצה." כשמאפשרים להם לעזוב בנימה חיובית זה עוזר להם לשמור על כבודם.

אם הם לא רוצים לנצל את ההזדמנות ומעדיפים להישאר כי הם זוכים להפניות, מנהל הקבוצה צריך לשבת איתם ולהסביר להם שכדי להמשיך בקבוצה, הם חייבים להעניק לה בחזרה. הם חייבים להשתתף – בין אם בהזמנת אורחים, בהפניות, או בהענקת תמיכה כלשהי לקבוצה. עליכם לעזור להם להבין שהם חייבים לתרום במסגרת הקבוצה, לתת ולא רק לקחת. בשלב זה הם עשויים להחליט בכל זאת לפרוש מהקבוצה, או שהם ייקחו את עצמם בידיים ויתחילו לתרום לה. כך או כך, הבחירה היא שלהם.

הרעיון שחברי קבוצה הם מסוג "לא יכול" או "לא רוצה" תקף לנטוורקינג, לניהול ולהתנהלות בעסקים באופן כללי.

מחשבות לסיום:

> הקפידו להיות חיוביים וממוקדי – פתרון

> תמכו באנשים שבאמת רוצים להיות בקבוצה

> סייעו לעזיבה של אלו שחברים בקבוצה רק כדי לקבל ולא כדי לתת

האם חוויתם משהו דומה בקבוצת הנטוורקינג שלכם? אולי נהנתם כחברי קבוצה מהסיוע וההדרכה שקיבלתם בה? שתפו בתגובות

ד"ר איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה- New York Times .

ד"ר מייזנר הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של  BNI (www.bni.com), – ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם. ניתן לעיון בספרו החדש:

Who’s in Your Room, The Secret to Creating Your Best Life ב-Amazon.com

קודםהקודםמה לעשות כשמקבלים הפניה גרועה
הבאגישה חיובית לפתרון בעיות: שאלו "למה כל כך גבוה?"הבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

Waze של העסקים

טור חגיגי: לציון 120 טורים  waze של העסקים

מאי 25, 2025
בעלי ובעלות עסקים מתחלקים ל-2 סוגים. הראשונים יודעים לאן הם רוצים להגיע אבל לא יודעים...
להמשך קריאה
A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
BNI

איך באמת נראה נטוורקינג שעובד? תנו לחברי BNI ישראל לספר לכם בעצמם!

מרץ 5, 2025
בסרטון הזה תגלו איך שיתופי פעולה, חיבורים עסקיים והפניות איכותיות הפכו לחלק בלתי נפרד מההצלחה...
להמשך קריאה
88yhrk4f

ההשראה מתחילה כשמשנים את המילים

פברואר 26, 2025
"אני רוצה לעורר השראה באנשים. אני רוצה לעורר השראה באנשים – שמעוררים השראה באנשים. אני...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.