Skip to content

BNI international

כניסה לחשבון

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
כניסה לחשבון
account login

BNI international

  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • מציאת קבוצה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • קבוצות בהקמה
  • צור קשר

החזיקו לי את הדלת – 7 חוקים לנאום המעלית

  • מאת: ד"ר איוון מייזנר
  • תרגום: לורן רוזנמן
  • תאריך: דצמבר 3, 2019
  • תגובות: אין תגובות

פעם שנאתי את הביטוי: "נאום מעלית" – זה פשוט שיגע אותי. אבל, כולם משתמשים בביטוי זה בכל העולם, אז רשמית ויתרתי והחלטתי – אני הולך על זה!

הביטוי התפתח מתוך הרעיון שאתם נמצאים בתוך מעלית פשוטו כמשמעו, יש לכם דקה אחת ואולי אף פחות מכך, להגיד מי אתם ובמה אתם עוסקים. מה תגידו? אני רוצה להזכיר לכם, כי נאום המעלית אינו נאום מכירה… זוהי דרך יצירתית ותכליתית לחלוק עם אנשים מי אתם ובמה אתם עוסקים, באופן שייצר עניין אצל מי שמקשיב.

כעת שאתם חושבים על כך, להלן הכללים שלי ליצירת נאום מעלית שייצר מעורבות:

  1. אל תבצעו את נאום המעלית – במעלית! נאום מעלית מבלי שהתבקשתם לעשותו, הוא בעיקרון, שיחה קרה פנים אל פנים. אני נפלתי קורבן לכך. אל תחטאו בכך, אלא אם כן מישהו שאל אתכם במה אתה עוסקים. במידה ולא, רק תברכו אותם ביום טוב, והמשיכו הלאה. מקומו של נאום המעלית הוא מחוץ למעלית, ועליו להתבצע במקום ובסביבה הנכונה.
  2. עשו זאת נכון. הנאום צריך להיות קצר. זו פרזנטציה מהירה ולא הקראת הספר "מלחמה ושלום". המצגת שלכם צריכה להיות יותר כמו עבודת אומנות מאשר פרוייקט מחקר. עליכם להיות תמציתיים ולהתאמן רבות על מצגת שכזו כדי להציג את עצמכם בצורה מגובשת ומקצועית. כמו כן חשוב לנהוג בטבעיות. אתם צריכים לתרגל זאת, אך לא להישמע כמי שמתאמן. תימנעו מלהישמע מבויימים ומלאכותיים.
  3. עז"פ – עשו זאת בפשטות. אל תנסו להסביר את כל מה שאתם עושים בזמן הקצר שיש לכם. התוצאה תהייה או יותר מידי מידע (ובכך אתם מפרים את כלל מספר 2), או שזה יהיה מידי מעורפל בשביל שיהיה לכך ערך כלשהו. ע"י שמירת הפשטות של נאום המעלית שלכם, יש לכם יותר סיכוי לתפוס את תשומת הלב של המאזין, לעניין אותו ביצירתיות שלכם ובכך ליצור עניין במוצר או בשירות שאתם מספקים.
  4. אל תשתמשו בעגה מקצועית – אם בכל נקודת זמן שהיא, אותו אדם חייב לשאול אותכם "למה הכוונה", איבדתם אותו באופן רשמי. לחצו על הכפתור לקומה הבאה וצאו עכשיו (אני יודע.. אינכם באמת בתוך מעלית, אבל באמת שאיבדתם את תשומת הלב שלו).
  5. שתפו את הבידול שלכם – הבידול שלכם, מה שמייחד אתכם יכול לסייע לכם רבות במצגת האישית שלכם.  אחת הדוגמאות למצגת טובה היא במקום להגיד את המשפט התפל והכללי של "אני מאמן ויועץ" תגידו – "אני עוזר לאנשים לעבוד פחות, לעשות יותר, ולייצר הפניות לכל החיים". זוהי דרך קצרה, חזקה ואינפורמטיבית – השילוב המושלם לחלק מהמצגת האישית שלך. 
  6. בעת הכנת המצגת האישית שלך, חשבו כיצד להתחיל עם משהו מדוייק המתאר מה יש למי שמקשיב לך להרוויח ממך. החבר שלי, אנדי באונדס, קורא לכך "מה שאחרי". עבור המצגת האישית שלכם, זה יכול להיות משהו פשוט כמו, "אני מסייע לאנשים להגדיל את מכירותיהם ב- 33%, להעלות את אחוזי סגירת העסקאות שלהם ל -80%, או להכפיל את מספר הלקוחות החדשים שלהם בכל חודש".
    התמקדו ב-"מה עומד אחרי" שסיפקתם מהמוצר או השירות שלכם.
  7. עברו את מבחן "הגבה". חבר טוב שלי נוסף, סם הורן, המחבר של "ביום מן הימים אינו יום בשבוע, ו בום!". בספרו הוא כותב על מבחן "הגבה". כאשר אתה מציגים את עצמכם, הביטו על הגבות של אלה המקשיבים לכם. אם מה שהינכם אומרים במצגת האישית שלכם גורם לאנשים להרים גבה, תפסתם אותם! בכך, גרמתם לאנשים לרצות לשמוע עוד, וזה בדיוק מה שאתם מעוניינים שיקרה. מצד שני, אם הגבות של אלה המקשיבים לך מתכווצות – בלבלתם אותם. זה הזמן לחשוב על מצגת אישית שונה.

 אם תזכרו את שבעת החוקים הנ"ל בכל עת שאתם מכינים את המצגת האישית שלכם, הדבר יבדל אתכם מהקהל. זהו הזמן ללחוץ על "פתח דלת" במעלית, לצאת החוצה ולהגיש את המצגת האישית שלכם.

מאמר זה מבוסס על חומרים מספרו של דר' איוון מייזנר, Networking Like a Pro" " (לעשות נטוורקינג כמו מקצוען)

ד"ר אייון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי  CNN  הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה- New York Times . ד"ר מייזנר  הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI (www.bni.com),  – ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם.  ניתן לעיון בספרו החדש: Who’s in Your Room, The Secret to Creating Your Best Life  ב-Amazon.com

 

 

קודםהקודםהצעדים שעליכם לעשות כדי לבנות עסק המבוסס על הפניות עסקיות
הבאללמוד "לשחק יפה" עם אחריםהבא

כתיבת תגובה לבטל

יכול לעניין אותך בנוסף

A-Tool-to-GAIN-Trusted-Relationships-1030x571

הממת"ק שיבסס לכם קשרי אמון

מאי 11, 2025
בנטוורקינג עסקי, אמון הוא אחד הגורמים הקריטיים במתן וקבלת הפניות. זכרו, העיקר הוא לא מה...
להמשך קריאה
BNI

מה זה BNI בשבילך?

אפריל 27, 2025
כששאלנו את החברים שלנו בBNI את השאלה הזו, התשובות שקיבלנו חשפו משהו עמוק. חשבתם שההצלחה...
להמשך קריאה
ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

ההבדל בין הפניה חלשה והפניה איכותית

מרץ 19, 2025
אנשים שואלים אותי לעתים קרובות אם ניתן להבחין בין הפניות חלשות להפניות איכותיות. התשובה שלי...
להמשך קריאה
ייצוג שיוויוני במרחב ציבורי הוא מאבק משותף...1

ייצוג שיוויוני במרחב הציבורי הוא מאבק משותף

מרץ 9, 2025
המציאות כיום היא שנשים הן שנלחמות למען נשים לוודא שהבנות שלהן יראו בחיי היומיום את...
להמשך קריאה
BNI

שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟

מרץ 5, 2025
שבוע הנטוורקינג חגיגה של נטוורקינג, צמיחה ושיתופי פעולה! 🌟
להמשך קריאה
BNI

איך באמת נראה נטוורקינג שעובד? תנו לחברי BNI ישראל לספר לכם בעצמם!

מרץ 5, 2025
בסרטון הזה תגלו איך שיתופי פעולה, חיבורים עסקיים והפניות איכותיות הפכו לחלק בלתי נפרד מההצלחה...
להמשך קריאה
88yhrk4f

ההשראה מתחילה כשמשנים את המילים

פברואר 26, 2025
"אני רוצה לעורר השראה באנשים. אני רוצה לעורר השראה באנשים – שמעוררים השראה באנשים. אני...
להמשך קריאה
ההרגלים שמביאים לכם את ההצלחה

ההרגלים שמביאים לכם הצלחה

פברואר 23, 2025
המחויבויות הן חלק מההצלחה של השיטה שעובדת כבר 40 שנה בכל העולם ומגדילה את העסקים...
להמשך קריאה
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
תפריט
  • בית
  • למה BNI
  • למה לצפות
  • מציאת קבוצה
  • לוח אירועים
  • קבוצות בהקמה
  • משאבים לחברים
  • תרומה לקהילה
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
תפריט
  • חיפוש חברים
  • מדיה
  • צור קשר
  • חיפוש מתקדם למציאת קבוצה
  • מי אנחנו
  • המלצות
  • חידוש חברות
  • מעבר חבר מקבוצה לקבוצה
  • הצהרת נגישות
  • אל היוניברסיטי של BNI

עקבו אחרינו!

  • לוגו וקריאייטיב BNI
  • תקנון - מדיניות לחברים BNI

© 2019 BNI Global LLC. All Rights Reserved. All company names, product names logos included here may be registered trademarks or service marks of their respective owners.