אחת הדרכים הידידותיות והטבעיות ביותר לייצר קשר עם מקור הפניות היא לרכוש את המוצרים או השירותים שלו, בין אם בכמויות גדולות או בסכומים צנועים. יש לציין שהרכישה לאו דווקא חייבת להיות מהעסק העיקרי שלהם, אפשר לרכוש כרטיס לאירוע התרמה שהם מקדמים, או רכב משומש שהם פרסמו, ואפילו קופסת עוגיות שהילד שלהם מוכר כחלק מפרויקט בבית הספר.
ברכישה מעסק של חברים ברשת הנטוורקינג, אתם הופכים ללקוח שלהם. כלקוח, אתם נמצאים גבוה בסדר העדיפויות. הם יהיו פתוחים יותר לעשות איתכם עסקים ולהעניק לכם מידע, תמיכה והפניות לעסק שלכם. בנוסף, גישה זו מחזקת את הרצון של המקור להכיר אתכם לעומק ולשמור על קשר.
טיפים לרכישה מהרשת שלכם
- האם אתם רוכשים מוצרים ושירותים מאנשים וארגונים שרואים אתכם כאינדיבידואל? האם האנשים שאתם רוכשים מהם מכירים את השם שלכם וחושבים עליכם כלקוח? יש הבדל רציני בין להיות לקוח של הום סנטר ולהיות לקוח של הטמבוריה המקומית.
- תבחנו את מערכת היחסים שלכם עם האנשים שאתם רוכשים מהם כיום. האם הם מכירים אתכם ואת פועלכם המקצועי? האם אתם מרוויחים מהעסקים איתם?
- זהו את המוצרים והשירותים שחבריכם לרשת הנטוורקינג מציעים שאתם רוצים או צריכים. לחילופין, שקלו לרכוש משהו שעשוי להועיל לעסק שלכם בטווח הרחוק.
- נתחו כיצד אתם מוציאים כסף כיום על מוצר או שירות דומה.
- החליטו כמה כסף ברצונכם להוציא על רכישה מסוג זה.
- השתמשו בכוח הקנייה שלכם באופן שיניב לכם יותר תועלות ויבנה מערכות יחסים. אם אפשר, תשאפו לרכוש לפחות חצי מהמוצרים והשירותים שלכם מאנשים שאתם מכירים אישית. שימו לב: חשוב לא לעשות זאת באופן שיגרום להם להרגיש מחויבות לרכוש מכם בתמורה.
ההשפעה של תמיכה בחבריכם לרשת הנטוורקינג
בנוסף לטיפים הללו, חשוב לזהות את ההשפעה הרחבה יותר של תמיכה בחבריכם לרשת הנטוורקינג. כשאתם בוחרים לרכוש מחברים לרשת שלכם, אתם לא רק מבצעים רכישה: אתם משקיעים במערכת יחסים. השקעה זו מטפחת תחושה של קהילה ותמיכה הדדית, שהיא אבן היסוד לנטוורקינג יעיל.
חשבו על התועלות ארוכות-הטווח של הגישה הזו. תמיכה עקבית ברשת שלכם מאפשרת ליצור מעגל הדדיות. החברים לנטוורקינג ירצו להפנות אליכם יותר עסקאות, בידיעה שאתם מעריכים ותומכים במאמציהם. תמיכה הדדית זו יכולה לבסס רשת חזקה ואיתנה יותר, שבה החברים מחפשים באופן אקטיבי הזדמנויות לעזור אחד לשני להצליח.
בנוסף, רכישה מחברי הרשת שלכם תעניק לכם תובנות ייחודיות לגבי העסק שלהם. היכרות אישית עם המוצרים והשירותים שלהם מאפשרת לכם להעניק המלצות והפניות מבוססות יותר למכריכם. הידע הזה לא רק מעצים את האמינות שלכם – אלא גם מפגין את הרצון הכן שלכם בהצלחה שלהם.
זכרו, העיקר בנטוורקינג הוא לא רק מה שאתם יכולים לקבל, אלא מה שאתם יכולים לתת. על ידי שימוש מושכל בכוח הקנייה שלכם, אתם מטפחים תרבות של נדיבות ושיתוף פעולה. המנטליות הזו תבָדֶל אתכם כשותפי נטוורקינג אמינים ומוערכים, ותסלול את הדרך לחיבורים משמעותיים וארוכי-שנים.
מינוף כוח הקנייה שלכם במסגרת רשת הנטוורקינג הוא דרך אסטרטגית ומושכלת לבנות מערכות יחסים איתנות והדדיות. הוא מראה שאתם מושקעים בהצלחה של חבריכם לנטוורקינג, ומנגד מעודד אותם להשקיע בכם. גישה זו עולה בקנה אחד עם העקרונות של נטוורקינג אפקטיבי, ויכולה לקדם משמעותית את ההצלחה והצמיחה המקצועית שלכם.
ד"ר איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה- New York Times .
ד"ר מייזנר הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI (www.bni.com), – ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם.
ניתן לעיון בספרו החדש:
Who’s in Your Room, The Secret to Creating Your Best Life ב-Amazon.com