לעיתים קרובות אנו עדים לטעות הנפוצה של קיום מפגשים עם מספר גדול של אנשים באירועי נטוורקינג ללא הכנה של תוכנית שתאפשר לבצע מעקב אחר אנשי הקשר החדשים אחרי האירוע.
להלן נוסחה פשוטה ומומלצת למעקב אחר אנשי קשר. אנו מכנים אותה שיטת 24/7/30.
24
פגשתם מישהו או מישהי באירוע נטוורקינג, שלחו להם הודעה תוך 24 שעות מהאירוע. אתם יכולים לשלוח פתק בכתב ידכם או הודעת דוא"ל. השתמשו בכל שיטה שתבחרו בצורה עקבית. העבירו להם את המסר שהיה לכם לעונג להכיר אותם ושאתם מקווים לפגוש אותם שוב בקרוב.
7
תוך 7 ימים מהאירוע, צרו עמם קשר במדיה החברתית. התחברו אליהם דרך לינקדאין או פייסבוק. עקבו אחריהם בטוויטר או הצטרפו אליהם בגוגל פלוס. חפשו דרכים להתחבר אליהם ולקיים קשר אתם על גבי הפלטפורמות של המדיה החברתית בהם אתם משתמשים הכי הרבה. אל תעשו זאת כדרך למכור להם, עשו זאת כדרך לבסס חיבור משמעותי איתם.
30
תוך 30 יום מהאירוע, צרו עמם קשר וקבעו אתם פגישה פנים אל פנים. אם אתם גרים קרוב אחד לשני, היפגשו יחד במקום מסוים. אם אתם נמצאים רחוק אחד מהשני, קבעו פגישה טלפונית או בסקייפ. בפגישה זו, נסו לברר מה הם עושים וחפשו דרכים לסייע להם בצורה כלשהי. אל תהפכו את הפגישה לשיחת מכירות, עשו ממנה הזדמנות לבניית קשר.
במידה ותשתמשו בשיטת 24/7/30 לעקוב אחר האנשים שאתם פוגשים, אתם תיצרו לעצמכם שגרה עוצמתית שתסייע להפוך את מאמציכם בנטוורקינג למשמעותיים ומוצלחים. השתמשו בטכנולוגיה כדי לזכור לבצע מעקב בפרקי זמן מתאימים. כאשר אתם שולחים את ההודעה הראשונה בפתק או בדוא"ל, קבעו לכם תזכורות בטלפון או ביומן לביצוע מעקב אחרי שבוע או חודש.
כפי שנואם המוטיבציה והמחבר הדגול ג'ים רוהן (Jim Rohn) ז"ל נהג לומר, "המזל נמצא במעקב".
דר' איוון מייזנר, המכונה "אבי הנטוורקינג המודרני" על-ידי CNN, הוא סופר שספריו מופיעים ברשימת רבי המכר של ה-New York Times. הוא המייסד ומנהל החזון הראשי של BNI (www.bni.com), ארגון הרישות העסקי הגדול בעולם. ניתן לצפות בספרו החדש,
Avoiding the Networking Disconnect, ב-Amazon.com. ד"ר מייזנר הוא גם השותף הבכיר ב-Referral Institute, חברה בינלאומית להכשרה בתחום ההפניות (www.referralinstitute.com).