האם הייתם מסרבים להפניה של 100 אלף ₪? כנראה שלא. ומה עם הפניה של 1,500 ₪? מתלבטים אם שווה לכם לטרוח? תחשבו שוב.
פחות מ-10,000 $ ליום לא מתאים לי
מספרים על דוגמנית-על קנדית מאד מבוקשת ומפורסמת בשם לינדה אונג'ליסטה שאמרה לעיתון ווג בשנות ה-90 של המאה הקודמת שלא תקום לעבודה בפחות מ-10,000 $ ליום דוגמנות.
האם גם לכם יש רף מינימום לעבודה שתיקחו על עצמכם, האם יש לכם בכלל רף? האם אתם מסננים עבודות או שאתם אומרים כן לכל הצעה?
מצד אחד, יש הגיון לברור את העבודות ואת הלקוחות. בכל זאת כבעלי עסקים יש לכם זמן מוגבל, יש לכם משאבים מוגבלים, אתם עושים הערכה של פוטנציאל רווח בכל פעם שמקבלים הפניה וצריכים לקבל החלטות יומיומיות אם תעמדו בלוח הזמנים. מצד שני, יש אין ספור סיפורים על אנשים שקיבלו הפניה קטנה שהתגלגלה לעיסקה גדולה ופתחה בפניהם דלתות והזדמנויות חדשות. ובכל זאת, לא מעט אנשים דוחים הפניות שנראות להם קטנות מדי, שאפשרות הרווח הפוטנציאלי נמוכה עבורן או שלא תואמות את הרצונות והשאיפות שלהם ונראות להם כהסחת דעת או מטרד.
גלית עוסקת בסטיילינג בענף הנדל"ן. בשנה הראשונה לחברותה היא קיבלה הפניה לא גדולה, אפילו קטנה במושגים של עצמה. ההפניה הזו לא הייתה הפניה מהסוג שהיא בכלל חיפשה או הגדירה לעצמה. הציפייה שלה היתה לקבל הפניה גדולה ורווחית כמו סטיילינג לדירה שלמה או לעבוד מול קבלנים שיש להם הרבה לקוחות. במקום זה, התבקשה לעשות הדמיה לעיצוב משרד בייתי – תכנון מלא של סטיילינג אבל עדיין רק תכנון. גלית התלבטה אם להיענות לבקשה ואיך לתמחר אותה ובסוף החליטה שהיא הצטרפה ל-BNI כדי לשנות את דרך החשיבה ואת הדרך שהיא עושה עסקים והיא באה בראש פתוח ואומרת "כן" לכל הזדמנות.
תפנית בעלילה
גלית סיימה את ההדמיה וביקשה תשלום צנוע עבורה. מה שהיא לא ידעה הוא שמי שביקש ממנה את העבודה היה מפקח בניה שמרבית עבודתו היא בפיקוח על בתי יוקרה, משופעי מטראז', עם עשרות מפלסים, מהסוג שיש בהם אקסטרות כמו בריכות מיוחדות, חדרי קולנוע, חדרי ספא, חדרי כושר ועוד הרבה פינוקים שונים. מפקח הבנייה מאד אהב את הרעיונות והיצירתיות של גלית והתחיל להמליץ עליה ללקוחותיו גם אם לא ביקשו. אחד הלקוחות התלהב מהרעיון ובחר באותו מפקח רק בשל העובדה שהוא סיפק סטיילינג כחלק מהשירות, בעוד שמתחריו כלל לא הציעו לו את האופציה הזו.
אותה הפניה "קטנה" עליה קיבלה 1,500 ₪ על עבודתה, התגלתה כמכרה זהב ופתחה לה דלת לא רק לקהל חדש אלא לצורת שיווק חדשה. את השנה גלית תסיים עם 100 אלף ₪ הכנסות כתוצאה מהדלתות שנפתחו בפניה ב- BNI.
אז בפעם הבאה שמישהו מעביר לכם הפניה שנראית לכם קטנה עבורכם, לפני שאתם אומרים "לא" – תחשבו שוב!
אשמח שתכתבו לי תגובות, הערות, הארות ושאלות לגבי מה שכתבתי.
אם אתם רוצים לשתף איך הפניה קטנה שקיבלתם הפכה לגדולה
כיתבו לי [email protected] או הגיבו בבלוג
טורים נוספים ניתן למצוא בבלוג שלי – media.bni.co.il/blog
שלכם,
ירדן נוי
מנכ"לית BNI
לפוסט הזה יש 3 תגובות
כתבת יפה הפניה קטנה בהחלט יכולה לייצר הפניות נוספות
אהבתי , סיפור שמדגים כמה חשוב להיות עם ראש פתוח ולהבין שיש הרבה הזדמנויות גדולות מאחורי הזדמנויות קטנות
כתוב יפה תמיד צריך לשמור על ראש פתוח