הכרת תודה בחיים ובעסקים עושה את כל ההבדל.
יצירת סביבה של הכרת תודה תהפוך את הארגון שלך למגנט שימשוך את העובדים הטובים ביותר והלקוחות המעולים. לכמה שינויים פשוטים בהתנהגות תהיה השפעה מדהימה.
בדרך כלל אנשים מצטרפים לקבוצה עסקית כדי להגדיל את העסק שלהם. אבל על פי פירמידת הצרכים של מסלאו אנחנו לא עובדים רק בשביל הכסף והבטחון הכלכלי. הם אמנם חשובים מאד אך הם בתחתית הפירמידה. צרכים כמו אהבה ושייכות, כבוד, הערכה ומימוש עצמי הם הערכים שנמצאים בפסגת אותה פירמידה
אחד מתוך 7 ערכי BNI הוא הוקרה והכרה – אנו מאמינים כי חשוב לא רק לומר מילה טובה למי שעשה עבודה טובה אלא לעשות זאת בפומבי. חשוב לחגוג הצלחות ולספר על מאמץ שמישהו השקיע לטובת האחרים. אפילו כהורים, אתם מגיבים יותר על דברים פחות טובים שעשו הילדים מאשר לעצור ולומר מילה טובה על הדברים הטובים. זה לא מסובך, אלא עניין של מודעות ואימון עצמי.
אתם צריכים לאמן את עצמכם לומר מילה טובה על דבר טוב שקרה.
יהודית כץ סופרת ומרצה לפסיכולוגיה חיובית מציינת כי הפסיכולוגים רוברט אמונס ומייקל מקאלו הראו במחקרם באופן חד איך הכרת תודה והערכה של הטוב תורמות לאושר ולאיכות החיים שלנו. לחצי מהמשתתפים במחקר נאמר: ״כתבו כל יום חמישה דברים טובים שקרו לכם היום. אלו לא חייבים להיות בהכרח דברים עמוקים במיוחד, אפשר לכתוב גם על הנאות קטנות כמו 'הקפה שלי הבוקר היה פשוט נפלא' ואלו יכולים גם להיות דברים גדולים – כמו תודה רבה שאני בריאה". לחצי השני של המשתתפים נאמר לכתוב מה הם עשו באותו היום. בכל מקרה, מדובר היה סך הכל בכמה דקות ביום.
כשעקבו אחריהם לאורך זמן, החוקרים גילו תוצאות מרחיקות לכת. חברי הקבוצה שהכירה תודה לא רק למדו להעריך את מה שקורה, אלא גם היו מאושרים יותר. בנוסף, הם היו החלטיים, נמרצים ואופטימיים יותר. רגע. יש עוד: הם גם נהיו יותר נדיבים, נהנו משינה טובה יותר, עשו יותר ספורט והיו חולים הרבה פחות.
5 דרכים להתחיל את המפגש בהכרת תודה
- הגיעו למפגש עם חיוך, זה מדבק
- מיצאו למי לומר תודה
- תאמרו למישהו שאתם שמחים לראות אותו היום
- שתפו חבר במשהו טוב שקרה לכם היום
- תנו הוקרה בפומבי
אי אפשר להכריח אנשים להכיר תודה, אבל אפשר לייצר תרבות של הוקרה והכרת תודה. המשמעות היא במתן זרקור ותשומת לב לפרטים קטנים ולאו דווקא ההישגים הגדולים.
הוקרה ניתנת על דברים טובים שקרו, זה לא חשוב אם זה מלווה בתעודה או מתנה מוחשית, מה שחשוב היא ההוקרה עצמה . אתם יכולים לציין דברים כגון:
- קבלתם הפניה טובה כמו שביקשתם, גם אם לא סגרתם עיסקה
- נסגרה עיסקה מהפניה שקיבלתם
- מישהו נתן לכם עצה שפתרה לכם בעיה
- קיבלתם עזרה פיזית
- מישהו הקדיש לכם זמן ואתם רוצים לומר לו תודה, כי זה לא מובן מאליו.
החמיאו באופן קבוע על מה שאחרים עושים הכי טוב. התמקדו בחיובי, הראו אתם דוגמא אישית לפני שאתם דורשים אותה מאחרים והתייחסו לאחרים כפי שהם רוצים שיתייחסו אליהם (ממליצה לאמץ את גישת 4 הפרדיגמות בדרך שבה אתם רואים ומתייחסים לחברי קבוצת העסקים שלכם )
זיכרו שהכרת תודה תכופה מדי או יותר מדי יכולה להזיק אם איננה אותנטית. מצד שני, תחושת הכרת התודה מדבקת ומופצת בקלות וכשחברים מרגישים טוב יותר בקבוצה יש פחות היעדרויות ויותר הפניות. יצירת תרבות של הוקרה והכרת תודה יכולה לשנות את החיים שלכם במאמץ קטן.
אשמח שתכתבו לי תגובות, הערות, הארות ושאלות לגבי מה שכתבתי.
אם אתם רוצים לשתף לשתף איך אתם מכירים תודה לאחרים
כיתבו לי [email protected] או הגיבו בבלוג
טורים נוספים ניתן למצוא בבלוג שלי – media.bni.co.il/blog
שלכם,
ירדן נוי
מנכ"לית BNI
לפוסט הזה יש 2 תגובות
קודם כל תודה ☺️ באמת תודה על התזכורת כי גם שאנחנו יודעים את הדברים, כל תזכורת מחדדת ומנכיחה את הדברים. זה נכון מאד כי הייקום מחזיר לנו את מה שאנחנו נותנים ובכלל זה מייצר אווירה טובה ומפרגנת
הכרת תודה ולשים את הפוקוס על הדברים מסביב שאנשים עושים למענינו היא בחירה שלנו והיא יכולה לעשות את כל ההבדל בעסק ובחיים.
תודה על התזכורת