בחודש שעבר השתתפתי בכנס באנגליה במלאת 20 שנה ל- BNI אנגליה. אורח הכבוד היה מייסד הארגון דר' מייזנר. במצגת שהציג, ציין את היכרותו עם סר ריצ'רד ברנסון, (יזם ואיש עסקים אנגלי בעליו של מותג הענק וירג'ין הידוע בהתנהגויות יוצאות דופן, הונו מוערך ע"פ הסאנדיי טיימס בכ- 7.8 מיליארד דולר) המצגת של דר' מייזנר כללה סיפורים מעניינים על יכולות הנטוורקינג המופלאות של סר ברנסון וגם תמונות מהביקור באי הפרטי שלו (כן, יש לו אי פרטי משלו)
לאחר המצגת פתח דר' מייזנר את הבמה לשאלות מהקהל, אחת המשתתפות נעמדה ואמרה: "דר' מייזנר, קוראים לי לורה ויש לי חברה העוסקת באירועים אשמח מאד אם תפנה אותי לסר ריצ'רד ברנסון"
דר מייזנר עשה משהו שהדהים את הקהל. הוא לא אמר מילה אלא ירד מהבמה והתקדם לעבר האשה ששאלה את השאלה. הוא הושיט את ידו ואמר: " שלום, שמי הוא דר' איוון מייזנר , תוכלי להזכיר לי שוב את שמך…?" לחץ את ידה וחזר אל הבמה. מעל הבמה הוא פנה לקהל ואמר: "אתם לא יודעים מה מערכת היחסים שלי איתו, האם אני במערכת יחסים קרה, קרובה או חמה. סר ריצ'רד הוא איש מפורסם והרבה רוצים בקרבתו. חשוב שתבינו שאני לא מתכוון לסכן את שמי הטוב ולהפנות אליו אדם שאין לי כל היכרות מוקדמת ועמוקה איתו."
מימין: סר ריצ'רד ברנסון ודר' מייזנר
לא פעם נכחתי במפגשי נטוורקינג שבהם אדם זרק לאוויר במודע או שלא במודע שם של אדם ידוע ומיד זכה בתגובות המבקשות שיפתח להם דלת, שיכיר אותו להם או לעיתים כעס על ש"הוסתר" מהם מידע. תופעת Name Dropping (זריקת שמות מפורסמים לחלל האויר) יכולה לפעול כבומרנג. זריקת שמות מפורסמים לאויר מושכת תשומת לב ועניקה לאדם תחושה של חשיבות, " אני מכיר את X ", זה אנושי וטבעי. אבל זה גם יכול לחזור כמו בומרנג כאשר אנשים המחשיבים עצמם במקורבים או מרגישים במעמד של חברים קרובים יכולים להרגיש נפגעים שמידע מסוג כזה הוסתר מהם. "יוסי לא סומך עלי? למה הוא סיפר שהוא מכיר את X לרונית ולי הוא לא אמר כלום?"
כשאנחנו מדברים על "מפורסמים" חושבים בד"כ על תחום הבידור אך זה זהה גם בתחום העסקים. חשוב להבין שככל שאדם יותר מוכר או נמצא בתפקיד בכיר, כך הוא יותר ממדר את עצמו ומסנן את אלו הרוצים בקירבתו. האדם שיכול לפתוח לכם דלת לאותו מפורסם צריך לשמור על השם שלו ולא לקלקל לעצמו את הקשר בהפנייה לא מתאימה.
אם אתם רוצים קשר לאדם ידוע ומצאתם את מי שיפתח עבורכם את הדלת, הקפידו על הפרמטרים הבאים:
- יש לכם מערכת קשרים טובה והדוקה עם האדם המפנה
- יש לכם מוצר או שירות שיכול לפתור ל"מפורסם" קושי או אתגר
- אתם מקדישים זמן לאדם המפנה ומסבירים לו למה "המפורסם" צריך אתכם
אם אתם עומדים בכל 3 הפרמטרים יכולת השיכנוע שלכם את המפנה לפתוח לכם דלת, גבוהה.
אם לא, אל תכעסו אלא שימו עצמכם במקומו והיו כנים עם עצמכם האם אתם במקומו הייתם פועלים אחרת? בידקו מה מ-3 הפרמטרים חסרים לכם והתחילו לעבוד עליהם. בהצלחה!
שלכם,
ירדן נוי