שוב הקיץ כאן במלוא הכוח. המזגנים פועלים במרץ, הימים מתארכים, הלילות חמים, אנשים מתנהלים באיטיות, הלקוחות נעלמים ואין עם מי לדבר. מתחילים לתכנן יציאה לחופשות, הילדים בבית חלקם משועממים ואתם מנסים להחזיק את העסק מול כל הפיתויים ושואלים את עצמכם איך תחזיקו את שיגרת החיים ושיגרת העבודה.
כל בוקר אני נוסעת באותה הדרך למשרד. לפעמים מרגיש לי שהרכב נוסע אוטומטית ומאפשר לי להפליג במחשבות (לא מומלץ כשנוהגים) אבל מה קורה כשאני משנה את המסלול? אני מרוכזת בנהיגה הרבה יותר. אין כמו שבירת שיגרה ויציאה מאזור הנוחות כדי לשמור על רמת ערנות ואנרגיה גבוהה. אנחנו הרבה יותר מרוכזים כשהשיגרה מופרת. זה קורה גם בחיים, גם בעסק וגם מול המפגשים בקבוצה.
איך אפשר לשבור את השיגרה במפגשי הקיץ? קבלו כמה רעיונות לדברים שלא עושים בדרך כלל:
מפגשים עם אורחים שיקרים לליבנו – כל השנה נערכים מפגשים ממוקדים עם בעלי מקצועות נדרשים שונים. בזמן הקיץ אפשר להזמין אנשים שיותר פנויים להגיע, גם אם אינם עצמאים. לדוגמא: מפגש ממוקד משפחות בהם ישתתפו בני זוג, דודים, אחים, גיסים, ילדים בוגרים, הורים ועוד. כל אחד מהם מכיר אנשים רבים וכמובן כצרכנים הם יכולים לרכוש מוצרים ושירותים מהחברים שהם פוגשים.
מפגש ממוקד עמותות מקומיות – הזמינו נציגי וראשי עמותות למפגש חשיפה עם החברים וחברו את חברי הקבוצה עם הקהילה. "מעורבות עם עמותות עשויה לזמן חברויות ושותפויות עסקיות רבות-ערך, שבתורן יאפשרו (או יניבו) הפניות משמעותיות עבורכם ועבור העסק שלכם" אמר דר' מייזנר, מייסד BNI . במסגרת מעורבות חברתית ותרומה לקהילה מאפשר ארגון BNI לכל קבוצה מקום אחד ללא תשלום דמי חברות, עבור נציג עמותה שלא למטרות רווח, למשך שנה אחת. (לפרטים נא צרו קשר עם נציג הארגון)
מפגשים עם בני הגיל השלישי – תתפלאו, אבל יש כיום לא מעט אנשים בגיל פנסיה שעדיין עובדים. חלקם מתוך עניין ולא בשל צורך כלכלי. בני הגיל השלישי נמצאים בשלב שבו צברו נסיון והרבה קשרים בחיים שהם יכולים וגם רוצים לחלוק. האם חשבתם על כמות הכסף הפנוי שיש בגיל זה וכמה עסקים אתם יכולים לעשות עם אותם "פנסיונרים"?
מצגות אישיות בנושאים קלילים לקיץ – מיקוד במצגות אישיות בנושאי קיץ קלילים שניתן ללמוד מהן יותר על כל אחד ואחת מהמשתתפים. דוגמאות :
- החופשה המושלמת עבורי – אפשר ללמוד מי אתם לפי יעד החופשה המושלמת עבורכם. שתפו במצגת לאן הייתם חולמים לטוס ואיך זה קשור לעסק שלכם. לבוקר כזה ניתן להזמין אורחים העוסקים בתחום: סוכני נסיעות, מארגני טיולים, מנחי קבוצות, בעלי בתי מלון, בעלי צימרים
- דברים של קיץ – הביאו איתכם למפגש חפץ שמסמל בשבילכם את הקיץ (כסא נח, מגבת חוף, משקפי שמש, דוחה יתושים, מטקות, כדורים ועוד) והציגו את העסק עם חיבור לחפץ.
- זה התחביב שלי – שתפו במצגת מה היה התחביב שלכם בילדות או מהו עכשיו. הזמינו אורחים הקשורים לתחביבים דוגמא: אנשים שעוסקים בתרבות הפנאי – מדריכי טיולים, סופרים, משוררים, מרצים, אוספי בולים, בעלי חנויות ספרים, מעבירי סדנאות פנאי וכד'.
מפגשים משותפים בארץ ועם קבוצות מחו"ל – אנו נמצאים בתקופה ייחודית בה אנשים רבים בארץ וגם בעולם נמצאים באונליין. חברי BNI פרוסים במעל 70 מדינות וזו הזדמנות יוצאת דופן לתכנן מפגש מיוחד בשיתוף קבוצה אחרת בארץ או בעולם להיכרות עמוקה יותר ויצירת שיתופי פעולה. אם אתם נוסעים לחו"ל תוכלו גם לבקר במפגש קבוצה וכך תוכלו להמשיך לייצר הפניות, גם כאשר אתם בחופשה וגם להיחשף לרשתות קשרים חובקי עולם.
כל מפגש שיש בו חידוש קטן ושובר שיגרה, משהו מפתיע וחדש שמחייב חשיבה ומכניס אנרגיה ועניין. מפגשים מפתיעים שומרים על רמת מתח חיובית ויוצרים ציפייה למפגש הבא…
אשמח שתכתבו לי תגובות, הערות, הארות ושאלות לגבי מה שכתבתי.
אם אתם רוצים לשתף איזה פעילויות מיוחדות לקיץ שוברות אצלכם את השיגרה?
כיתבו לי [email protected]
את הסיפורים הטובים ביותר אשתף עם חברי הקהילה שלנו – עם קרדיט מלא כמובן.
שלכם,
ירדן נוי
מנכ"לית BNI